Na początku 2024 roku w Polsce z Instagrama korzystało około 11 milionów użytkowników. To 27,1% całkowitej populacji kraju. Takie liczby robią wrażenie, prawda? Instagram, zaraz po Facebooku, jest najpopularniejszą platformą SM. Stanowi więc doskonałe miejsce do rozreklamowania marki, zbudowania wokół niej społeczności, zdobycia followersów. Ale, kim są followersi, dlaczego są ważni i jak poszerzyć ich grono?
Followers – definicja
Followers (z ang. obserwujący), to osoba, która obserwuje na Instagramie Twoje posty, historie, hasztagi. Followers od razu widzi Twoje aktywności, na przykład nowe wpisy, Stories, wideo itp. Duża liczba followersów często świadczy o popularności konta.
Instagram followers – dlaczego obserwujący są tacy ważni?
Dlaczego liczba followersów ma tak duże znaczenie?
- Zasięg i widoczność: Im więcej obserwujących, tym większy potencjalny zasięg Twoich postów, a co za tym idzie, szansa na dotarcie do wielu odbiorców.
- Wpływ na reputację: Duża liczba obserwujących często postrzegana jest jako wskaźnik popularności i zaufania konta na ig.
- Monetyzacja: Duża liczba followersów może być istotnym argumentem, podczas negocjacji warunków umowy dotyczącej reklam i treści sponsorowanych.
Jak zdobyć followersów na Ig?
Jak w naturalny sposób zdobyć dużą liczbę obserwatorów?
Regularne publikacje
Regularnie dodawaj posty – algorytm to doceni. Najlepiej zaplanować publikację około 4 wpisów w tygodniu, o stałych porach. Pamiętaj jednak, że najważniejsza jest jakość, skup się na tym, by wpis był estetyczny i wartościowy dla odbiorców.
Estetyka
Zadbaj o estetyczne zdjęcia, takie, które przykują uwagę użytkownika i sprawią, że przestanie scrollować ekran. Zdjęcia muszą być wyraźne i kreatywne. Na Instagramie możesz korzystać z filtrów, które ulepszą zdjęcie.
Opisy zdjęć, wpisy
Twórz kreatywne opisy, ciekawe wpisy – dostarczaj odbiorcom ciekawych treści.
- Zadbaj o ciekawy wstęp – Opisy rozpoczynaj od interesujących stwierdzeń lub pytań, które zaintrygują użytkowników – zachęcaj do interakcji.
- Dodaj wartościową treść – Opowiadaj historie, dziel się przydatnymi wskazówkami, inspiruj.
- Wykorzystaj Call to Action (CTA) – Zachęcaj do działania, np. komentowania, polubienia lub udostępnienia wpisu, a także do odwiedzenia strony www lub sklepu e-commerce.
- Stosuj odpowiednie hashtagi – Użyj hashtagów związanych z treścią wpisu, unikaj jednak nadmiernego stosowania #.
- Personalizuj opisy – Podkreśl swoją osobowość i autentyczność. Opisy, które odzwierciedlają charakter marki, jej wartości, unikalne cechy zwiększą szanse na zbudowanie relacji z obserwującymi.
Pamiętaj, że spójność i jakość treści są kluczowe. Regularne dostarczanie interesujących i wartościowych postów to droga do zbudowania zaangażowanej społeczności wokół marki.
Angażuj użytkowników i zwiększaj zasięg na Instagramie! Dodając ciekawe posty, zwiększasz zasięg oraz budujesz rozpoznawalność marki.
Hashtag #
Kluczowym czynnikiem rankingowym na Instagramie są #hasztagi. Dzięki odpowiednio dobranym # użytkownicy szybko znajdą interesujący ich wpis.
Biogram Instagram
Biogram na Instagramie, czyli bio, to krótki opis, który odgrywa kluczową rolę w kreowaniu wizerunku online. Taki tekst powinien być dobrze przemyślany, napisany językiem odbiorców. Na co zwrócić uwagę?
- Instagram ogranicza bio do 150 znaków, co wymusza zwięzłość. Ważne, byś w tych kilku słowach umieścił najważniejsze informacje o sobie lub swojej marce.
- W bio możesz napisać: kim jesteś, czym zajmuje się Twoja firma, jakie są Twoje zainteresowania lub specjalizacje.
- Możesz też dodać emotikony, dzięki nim opis będzie przyciągał uwagę i prezentował się estetyczniej.
- Instagram daje możliwość umieszczenia odnośnika do strony WWW tylko w jednym miejscu, w bio – koniecznie wykorzystaj tę możliwość.
Kreatywne Instastories
Wykorzystaj możliwość dodania Instastories, które znikają po 24h. To miejsce idealne do pokazania życia firmy „od kuchni”. Pokaż swoim odbiorcom, jak pracuje Twój zespół, jak wygląda codzienność w Twojej firmie.
Interakcja z odbiorcami
Udzielaj odpowiedzi na komentarze, reaguj na oznaczenia Twojego profilu, bądź w stałym kontakcie z użytkownikami. Możesz również skorzystać z usług profesjonalnej agencji, która zadba o wizerunek Twojej firmy w social mediach – 1stplace.pl służy pomocą!
Zwiększenie liczby followersów – najczęstsze błędy
- Nie kupuj followersów – czasem kusi, ale uwierz, że przyniesie to więcej szkody niż pożytku.
- Boty – firmy często korzystają z botów, które automatycznie dodają komentarze do zdjęć, zawierających konkretny #hashtag. Decydując się na takie działanie, ryzykujesz banem konta.
- Skupianie na lajkach – popularne followforfollow #f4f, likeforlike #l4l tylko odstraszają użytkowników
Check Fake Followers (weryfikacja fałszywych obserwujących)
Fałszywi obserwujący to zazwyczaj boty lub konta, których zadanie ogranicza się do tworzenia sztucznego ruchu, pompowania liczby obserwujących. Jak zweryfikować takich followersów?
- Narzędzia: Istnieją aplikacje i narzędzia online, które pomagają w identyfikacji nieaktywnych kont i botów, np. FollowerCheck, IG Audit.
- Jakość konta: Weryfikacja profili obserwujących pod kątem prawdziwości zdjęć, treści postów i daty założenia profilu.
Instant followers in instagram – co to?
Instant followers na Instagramie to termin, który odnosi się do szybkiego zwiększenia liczby obserwujących, zazwyczaj za pomocą płatnych usług. najczęściej wykorzystywane są tutaj boty lub nieaktywne konta (pisaliśmy już o tym powyżej).
Stosowanie takich metod niesie za sobą spore ryzyko. Instagram regularnie aktualizuje algorytmy, identyfikuje i usuwa fałszywe konta – może to prowadzić do zmniejszenia liczby obserwujących, a w skrajnych przypadkach, do czasowego zablokowania lub trwałego usunięcia profilu.
Ponadto, obserwujący zdobyw1ani w taki sposób, nie staną się ambasadorami Twojej marki, nie będą jej polecać, nie zainteresują się Twoimi wpisami. Mimo wysokiej liczby followersów, interakcje i konwersja nie zwiększą się. Naturalne budowanie społeczności, choć trwa, przynosi o wiele lepsze rezultaty.
Instagram statystyki followers
Dostępne na Instagramie statystyki dostarczają cennych informacji, które pomagają w zrozumieniu dynamiki profilu, a także w optymalizacji strategii contentowej.
- Liczba obserwujących i obserwowanych – jest to jeden z podstawowych wskaźników popularności i zaangażowania. Obserwowanie wielu kont przy niskiej liczbie obserwujących może świadczyć o tym, że dane konto nie należy do aktywnych.
- Wzrost liczby obserwujących – dane dotyczące wzrostu lub spadku liczby obserwujących umożliwiają ocenę jakości kontentu.
- Demografia obserwujących – informacje na temat wieku, płci, lokalizacji geograficznej umożliwiają dostosowanie treści do potrzeb i zainteresowań odbiorców.
- Aktywność obserwujących – analiza czasu, w którym obserwujący są najbardziej aktywni na platformie, pozwala na optymalizację czasu publikacji postów.
- Interakcje – dane dotyczące liczby i jakości interakcji (lajki, komentarze, udostępnienia), dostarczają informacji na temat treści, które są najbardziej atrakcyjne dla obserwujących.
Prawidłowe korzystanie ze statystyk, analiza danych mogą przyczynić się do wzrostu zaangażowania, poprawy strategii contentowej oraz ogólnego sukcesu na Instagramie.
Jak założyć profil firmowy na Instagramie?
Jeśli chcesz rozpocząć przygodę na Instagramie, wykonaj kilka prostych czynności:
- Pobierz aplikację ze sklepu App Store lub Google Play.
- Utwórz konto za pomocą adresu mailowego, konta na Facebooku lub numeru telefonu.
- Uzupełnić profil, wybierz nazwę użytkownika – pamiętaj, aby nawiązywała do nazwy firmy.
Profil firmowy na Instagramie – Instagram dla firm
Profil firmowy różni się od profilu prywatnego i z pewnością może przynieść Ci wiele korzyści. Po pierwsze: statystyki.
Dzięki statystykom na Instagramie dowiesz się:
- który post był najpopularniejszy,
- ilu użytkowników wyświetliło Twój profil,
- kim są Twoi użytkownicy (wiek, płeć)
Firmowy profil na Instagramie to możliwość tworzenia reklam, zwiększenie zasięgu postów i budowa rozpoznawalności marki. Odpowiednio skonfigurowane reklamy dotrą do Twoich potencjalnych odbiorców.
Podsumowanie
Jeśli Twoja firma nie ma jeszcze Instagrama – wiesz co robić :). Powiedz wszystkim, kim jesteś i czym się zajmujesz. Instagram to świetna platforma sprzedażowa, umożliwiająca budowę relacji z odbiorcami. Aktywny profil, powiększane liczby followersów z pewnością przyniesie wiele korzyści. Aby zwiększyć liczbę obserwujących, regularnie publikuj wartościowe wpisy, postaw na estetykę, przemyślane #, jeśli tylko to możliwe nawiąż kontakt z użytkownikami, odpowiadaj na komentarze itp.