Jak zwiększyć liczbę wejść na stronę? Warto postawić na kilka przemyślanych działań z zakresu marketingu internetowego. Zwiększenie widoczności w sieci czy działania w mediach społecznościowych poskutkują większym ruchem, a co za tym idzie, większą konwersją. Co jeszcze warto wiedzieć na ten temat? Zachęcamy do lektury!
Jak zwiększyć ruch na stronie?
Pozycjonowanie
Pozycjonowanie, czyli zwiększanie widoczności w bezpłatnych wynikach wyszukiwania, to jedno z podstawowych działań. Najwyższą liczbę wejść odnotowują właśnie domeny z TOP10, w szczególności z TOP3. Warto więc zawalczyć o zdobycie i utrzymanie takich pozycji. Użytkownicy praktycznie nigdy nie zaglądają na witryny z drugiej bądź dalszych stron wyszukiwarki.
Warto też podkreślić, że podczas pozycjonowania specjaliści zajmują się także poprawą ogólnej kondycji strony. Usuwają błędy techniczne, optymalizują prędkość ładowania, wprowadzają zmiany w strukturze strony. Wśród innych prac on-site wymienić można optymalizację nagłówków, wdrażanie unikalnych treści, linkowanie wewnętrzne. Wszystko to sprawia, że witryna jest bardziej przyjazna dla użytkownika. Dzięki temu potencjalni klienci są zachęcani do dłuższego pobytu na stronie www, odwiedzenia różnych zakładek, zapoznania się z ofertą.
Działania w mediach społecznościowych
Jeśli chcesz zwiększyć liczbę wejść na stronę www, nie może Cię zabraknąć w mediach społecznościowych, między innymi na Facebooku czy na Linkedinie. Twoi potencjalni klienci klika razy w ciągu dnia przeglądają wspomniane portale.
Dobrze przemyślana strategia działań na portalach, które są najczęściej odwiedzane przez Twoich potencjalnych klientów, pomoże w zwiększeniu rozpoznawalności marki, sprawi, że dotrzesz do nowych odbiorców. Angażujące wpisy, w tym wpisy zawierające link prowadzący na Twoją stronę, przyczyni się do wzrostu liczby odwiedzin.
Kampanie Google Ads
Kampanie Google Ads to dobre rozwiązanie zarówno dla firm usługowych, jak i dla sklepów internetowych. Reklamy Google Ads wyświetlają się od razu po uruchomieniu, dzięki temu niemal od razu zyskujemy widoczność w sieci. A jak wiadomo, większa widoczność, to większa szansa na zwiększenie liczby odwiedzin.
W przypadku kampanii Google Ads konwersję stanowić może zarówno wzrost liczby odwiedzin strony www, jak i zakup usługi lub produktu, większa liczba połączeń telefonicznych, wzrost rozpoznawalności, kliknięcie w przycisk.
W zależności od potrzeb i celów biznesowych, zdecydować się możemy na kampanie w sieci wyszukiwania, kampanie lokalne, remarketing, kampanie w sieci reklamowej, kampanie wideo, kampanie produktowe.
Blog firmowy
Znaczenie merytorycznych, unikalnych treści wciąż wzrasta. Wartościowe artykuły blogowe, w których dokładnie omawiamy interesujące dla użytkowników zagadnienia, z pewnością zostaną docenione. Warto też podkreślić, że artykuły blogowe zoptymalizowane pod kątem słów i fraz kluczowych są ważnym elementem pozycjonowania.
You Tube
You Tube to druga wśród najpopularniejszych wyszukiwarek. Warto więc zainwestować czas, energię i środki w nagrywanie webinarów, przygotowanie wideo promujących firmę. Nagrania na Youtube będą generować ruch na stronie, zwiększą rozpoznawalność Twojej firmy, wykreują wizerunek eksperta w branży.
Publikacja artykułów eksperckich
Publikacja wartościowych artykułów na portalach zewnętrznych to działanie, które ma wiele plusów. Ciekawy tekst, w którym znajdować się będą linki prowadzące na stronę główną lub na podstrony naszej witryny to sposób, by zwiększyć liczbę odwiedzin na stronie. Kolejną korzyścią wynikającą z publikacji takich artykułów jest budowa wartościowego profilu linków zewnętrznych.
Targi, eventy, wydarzenia branżowe
Wszelkiego typu wydarzenia branżowe, targi, eventy to okazja, by przedstawić swoją firmę odbiorcom, opowiedzieć o usługach, produktach. To także sposób, by zachęcić do odwiedzenia strony www, zapoznania się z ofertą.
Komentarze, recenzje
Kolejnym sposobem na zwiększenie rozpoznawalności, a co za tym idzie, także ruchu na stronie www, jest udzielanie się w sieci. Pisanie komentarzy, odpowiedzi na różnego typu pytania użytkowników to zalecane działania. Jeśli będziemy mieli taką możliwość, dodajmy w komentarzu link do naszej strony www, na przykład do artykułu blogowego, w którym dokładnie objaśniamy temat.
Marketing internetowy odgrywa niezwykle ważną rolę w prowadzeniu biznesów o różnej specyfice działania. Przemyślana strategia pozwoli na dotarcie do klientów, zwiększenie liczby odwiedzin i zyskanie przewagi nad konkurencją. Warto więc jak najszybciej rozpocząć prace i cieszyć się z efektów.