ruch w sklepie internetowym

Spis treści

Jak zwiększyć ruch w sklepie internetowym?

Jak zwiększyć ruch w sklepie internetowym? Zakupy w sklepach e-commerce są coraz bardziej popularne. Użytkownicy mogą zakupić interesujące ich produkty  o każdej porze dnia i nocy, z niemal każdego miejsca. Zainteresowanie sklepami online sprawia, że konkurencja także jest coraz większa. Aby cieszyć się wartościowym ruchem i zyskami, trzeba przez cały czas prowadzić odpowiednie działania. Jakie? Zachęcamy do lektury! 

Większy ruch w sklepie internetowym ‒ a widoczność w sieci 

Widoczność w bezpłatnych wynikach wyszukiwania, czyli pozycjonowanie 

Aby zwiększyć wartościowy ruch w sklepie internetowym, w pierwszej kolejności należy zadbać o widoczność witryny w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. To właśnie strony z TOP10 cieszą się największym zaufaniem użytkowników, a co za tym idzie, największym, wartościowym ruchem. Widoczność w rankingu Google to także pozycja lidera w branży i większa rozpoznawalność. 

Pamiętajmy jednak, że pozycjonowanie to proces wieloetapowy i długotrwały i zacznijmy działać już dziś. Im szybciej rozpoczniemy działania, tym szybciej wyprzedzimy konkurencję i będziemy cieszyć się ze wzrostu konwersji. 

Kampanie Google Ads ‒ docieranie do grupy docelowej 

Kolejnym sposobem na docieranie z ofertą do grupy odbiorców, a co za tym idzie, na zwiększenie wartościowego ruchu, są kampanie Google Ads. Odpowiednio zoptymalizowane kampanie sprawią, że szybko dotrzemy do użytkowników, którzy mogą być zainteresowani naszą ofertą, zwiększymy rozpoznawalność firmy i zyski. 

Kampanie Google Ads mogą wyświetlać się w różnych miejscach, między innymi w wynikach wyszukiwania, w karcie Zakupy, na YouTube, na stronach partnerów. Reklamy są widoczne od razu po uruchomieniu. 

Działania w mediach społecznościowych ‒ budowa rozpoznawalności 

Koniecznie powinniśmy pamiętać o regularnych działaniach w mediach społecznościowych, na przykład na Facebooku. Publikacja angażujących wpisów dotyczących oferowanych artykułów, promocji, trendów itp., publikowanie zdjęć, odpowiedzi na komentarze to droga do budowy relacji z użytkownikami, zwiększenia rozpoznawalności marki, zbudowania społeczności. 

wiekszy ruch w sklepie internetowym

Większy ruch w sklepie internetowym a działania on-site 

Jakie działania w obrębie sklepu internetowego warto prowadzić, aby witryna była przyjazna dla użytkowników? 

Przemyślana struktura sklepu internetowego 

Sklep internetowy powinien być intuicyjny w obsłudze, tylko wtedy klient zostanie w nim na dłużej, a to poskutkuje spadkiem współczynnika odrzuceń.  

Istotne więc, by menu było dobrze przemyślane, by podział kategorii był logiczny i zrozumiały. Osoby, które odwiedzą sklep, nie powinny mieć najmniejszych problemów ze znalezieniem istotnych informacji, produktów itp.

Wartościowe opisy kategorii i produktów 

Klienci są coraz bardziej świadomi, chcą wiedzieć, jakie produkty kupują, poznać parametry i zalety danego artykułu. Warto więc zadbać o wartościowe, zawierające ważne informacje opisy. Unikalne treści pomogą także uzyskać wysoką pozycję w bezpłatnych wynikach wyszukiwarki Google. 

Wszystkie opisy muszą być w pełni unikalnie ‒ nie powinniśmy kopiować ich ze strony konkurencji bądź producenta. W treści należy zawrzeć najistotniejsze słowa kluczowe oraz istotne dla użytkowników informacje. Następna kwestia, bardzo ważna przy tworzeniu opisów, to nagłówki: H1, czyli tytuł, w którym powinna znaleźć się główna fraza kluczowa, oraz nagłówki H2, H3, w których także powinny znaleźć się słowa kluczowe. 

Artykuły blogowe 

Opisy kategorii to nie jedyne treści na stronie. Dobrze też regularnie publikować artykuły blogowe. Dzięki temu dostarczymy użytkownikom szczegółowych informacji na dany temat. Artykuły blogowe stanowią też duże wsparcie w pozycjonowaniu ważnych dla naszego biznesu słów kluczowych. 

Wysokiej jakości zdjęcia 

W sklepie internetowym nie może zabraknąć estetycznych zdjęć produktów. Jakość zdjęć ma duży wpływ na to, czy dana osoba zdecyduje się na zakup, czy będzie wracać do naszego sklepu. Zadbajmy więc o to, by każdy produkt był w odpowiedni sposób zaprezentowany. 

Pamiętajmy też o atrybutach ALT, czyli alternatywnych opisach grafik i zdjęć. 

Responsywna wersja sklepu 

Użytkownicy coraz częściej przeglądają i kupują produkty za pomocą urządzeń mobilnych ‒ telefonów, tabletów itp. Robią zakupy w tramwaju, na spacerze czy w pracy. Poprawnie działająca, responsywna wersja sklepu jest więc niezbędna. Problemy z wyświetlaniem sklepu na urządzeniach mobilnych poskutkują niższym wartościowym ruchem i wysokim współczynnikiem odrzuceń. 

Prędkość ładowania sklepu 

Klienci, którzy szukają różnego typu produktów, usług, informacji, nie tracą czasu na witryny, które zacinają się lub ładują się zbyt wolno. W dzisiejszych czasach każdy z nas oczekuje, że zawartość strony www lub sklepu internetowego wyświetli się w ułamku sekundy. Bez optymalizacji prędkości ładowania nie mamy co liczyć na wzrost wartościowego ruchu.  

Funkcjonalności 

W przypadku sklepu internetowego nie możemy pominąć funkcjonalności. Integracja z firmami kurierskimi, szybkie płatności, różne opcje dostawy to priorytet. Dużym ułatwieniem dla użytkowników będzie też wyszukiwarka wewnętrzna czy możliwość filtrowania artykułów. 

Większy ruch w sklepie internetowym ‒ o czym jeszcze pamiętać? 

Linkowanie zewnętrzne

Linki zewnętrzne to jeden z ważniejszych czynników rankingowych. Wartościowy profil linków kierujących na naszą stronę, będzie dodatkowym źródłem ruchu. Co więcej, będzie sygnałem dla robotów Google, dowodem, że nasz sklep jest wiarygodny, warty polecenia. Poskutkuje to wyższą pozycją w rankingu. 

Opinie klientów 

Pozytywne opinie klientów, brak negatywnych komentarzy to kolejny krok w stronę większego, wartościowego ruchu w sklepie internetowym. Użytkownicy zainteresowani produktami i usługami bardzo często  sprawdzają opinie poprzednich klientów. Czytają komentarze na temat samych produktów, jak również szybkości realizacji, dostawy, obsługi klienta itp. 

Warto więc zadbać o uzyskanie jak najlepszych opinii. 

Szukasz specjalistów, którzy kompleksowo zadbają o widoczność Twojego sklepu internetowego w sieci  oraz o wzrost wartościowego ruchu? W 1stplace.pl służymy pomocą!

Ocena strony: 5/5 - (1 głosów)
Maciej Muchowski

Rozpoczął swoją karierę w branży SEO i marketingu w 2010 roku. Jego specjalizacją jest kreatywny link building oraz webdesign. W chwili obecnej największą przyjemność sprawia mu pozycjonowanie lokalne, którego optymalizację potrafi wykonać w ekspresowym tempie, nie tracąc przy tym, ani procenta jakości działania. Doskonale odnajduje się w skomplikowanych i zawiłych sytuacjach projektowych, kiedy nieocenione jest jego nieszablonowe podejście. W swojej bogatej karierze w branży SEO, tworzył strategie link buildingowe dla największych brandów w Polsce.

Zapisz się do naszego Newslettera

bądź na bieżąco ze światem
marketingu internetowego!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Picture of Karina Zielińska
Karina Zielińska

Piszę, praktycznie o wszystkim. Zawsze robię z sercem i na 100%. Nawet wtedy, gdy temat jest z kosmosu i wymaga godzin researchu. Stawiam na współpracę, w której każdy jest wygrany.

Podobne publikacje

Chcesz odkryć potencjał
swojej strony?

Reklamy PPC
Strony i sklepy
Social Media
Więcej z kategorii Wiedza