na czym polega pozycjonowanie w marketingu

Spis treści

Na czym polega pozycjonowanie w marketingu?

Pozycjonowanie to technika stosowana w marketingu internetowym, która ma na celu uczynienie produktu lub usługi firmy bardziej widocznymi i atrakcyjnymi dla konsumentów. Pozycjonowanie w marketingu, polega na stworzeniu unikalnej tożsamości dla marki, a następnie promowaniu jej za pomocą kanału dotarcia jakim jest widoczność w wyszukiwarkach. Ważne jest, aby zrozumieć, jak działa pozycjonowanie i jak można je wykorzystać na swoją korzyść. W tym wpisie omówimy, czym jest pozycjonowanie i jak możesz je wykorzystać, aby poprawić swoją strategię marketingową.

Czym jest pozycjonowanie stron internetowych?

SEO to skrót od „Search Engine Optimization”. Jest to proces polegający na zwiększaniu ilości ruchu na stronie internetowej z wyszukiwarek, co najczęściej idzie w parze również ze zwiększeniem wyników sprzedażowych.

Metody pozycjonowania strony w marketingu

Pierwsza z nich jest tworzenie wartościowych dla użytkownika treści, które są w odpowiednim stopniu nasycone słowami kluczowymi. Treści powinny być przede wszystkim unikalne. Powinniśmy za wszelką cenę unikać kopiowania treści z innych stron. Zadbajmy również o formę treści. Powinna ona być odpowiedzią na intencje użytkowników. Aby upewnić się, że tworzona przez nas treść będzie przydatna dla użytkowników powinniśmy skorzystać z narzędzi analitycznych takich jak Google Keyword Planner oraz Answer The Public.

Kolejną metodą jest link building, który polega na zdobywaniu linków przychodzących z innych stron internetowych. Proces Link Buildingu sugeruje wyszukiwarkom  internetowym, że Twoja witryna jest wiarygodnym źródłem informacji i powinna być wyżej notowana na stronach wyników wyszukiwania. Żeby przeprowadzić w pełni skuteczny proces link buildingu, warto go powierzyć doświadczonej agencji SEO, dysponującej własnym zapleczem linkowym.

Trzecią metodą jest tworzenie oraz publikacja artykułów eksperckich na portalach zewnętrznych. Jest to obopólna korzyść. Wydawca otrzymuje wysokiej jakości treści, a my jako autorzy treści możemy umieścić link zwrotny do swojej strony, a także budujemy wizerunek eksperta w branży.

Pozycjonowanie stron to nie tylko wysokie pozycje

na czym polega pozycjonowanie w marketingu

Pamiętajmy, że wysokie pozycje oraz widoczność w wyszukiwarkach to nie wszystkie zalety płynące z procesu pozycjonowania. Pozycjonowanie stron ma również wpływ na wizerunek naszej marki. Użytkownicy, którzy odnajdują nas wyżej w wynikach wyszukiwania postrzegają nasza firmę jako godną zaufania i chętniej korzystają z naszych usług.

Dodatkowo warto mieć na uwadze, że wyszukiwarka Google cały czas rozwija widok wyników wyszukiwania, gdzie coraz chętniej wskazuje nam gotowe odpowiedzi na zadawane pytania. Tutaj do gry wchodzą tak zwane featured snippets, czyli fragmenty z odpowiedzią. Dzięki poprawnej strukturze treści oraz jej formatowaniu, wyszukiwarka Google może wyszczególnić fragment tekstu z naszej strony i wskazać go użytkownikom jako trafną odpowiedź, co również pozytywnie wpływa na postrzeganie naszej marki.

 

Czy pozycjonowanie jest opłacalne?

Pozycjonowanie to długotrwały proces, który wymaga zaangażowania i konsekwencji. Niemniej jednak warto podjąć tę drogę, ponieważ efekty skutecznego pozycjonowania mogą być bardzo korzystne dla naszej marki.
Korzyści wynikające z dobrej pozycji w Google to:

  • większy ruch na stronie,
  • lepsze możliwości konwersji zamiany odwiedzających w klientów,
  • budowanie zaufania i wiarygodności,
  • poprawa wizerunku firmy,
  • uzyskanie przewagi nad konkurencją.

Podsumowując, można powiedzieć, że pozycjonowanie jest niezbędnym elementem marketingu internetowego, bez którego trudno byłoby osiągnąć jakiekolwiek znaczące rezultaty. Jeśli chcesz, aby Twoja strona generowała większy ruch i sprzedaż, rozważ inwestycję w usługi SEO. Jest to jedna z najbardziej opłacalnych dziedzin marketingu internetowego z perspektywą długoterminową.

Ocena strony: 5/5 - (2 głosów)
Paweł Kapłan

W branży marketingu internetowego od 2010 roku. Swoja przygodę rozpoczynał od lokalnego SEO oraz Google Ads (w tamtym czasie jeszcze Google Adwords), natomiast znacznie bardziej zaczęło go pociągać tradycyjne pozycjonowanie w bardzo trudnych i konkurencyjnych branżach. Pracował przy wielu projektach dla dużych brandów(Empik, Bonprix, BMW), ale najbardziej lubi mocne wyzwania gdzie klient znajduje się w pozycji "underdoga". Paweł brał udział w warsztatach prowadzonych przez takie osobistości jak Dixon Jones (Majestic SEO), Razvan Gavrilas (cognitiveSEO) czy Neil Patel.

Zapisz się do naszego Newslettera

bądź na bieżąco ze światem
marketingu internetowego!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne publikacje

Chcesz odkryć potencjał
swojej strony?