operatory google

Spis treści

Operatory Google – czyli jak efektywnie korzystać z wyszukiwarki?

Operatory Google to sposób, by efektywniej korzystać z wyszukiwarki Google. Odpowiedni operator sprawi, że szybciej znajdziemy interesujące nas informacje, sprawdzimy, co dzieje się u konkurencji, wyeliminujemy witryny, które nas nie interesują. Jakie operatory będą szczególnie przydatne? Zachęcamy do lektury!

Operatory Google ‒ co to? 

Czym są wspomniane operatory Google? To specjalne komendy, słowa i znaki, które wpisujemy w wyszukiwarkę Google, by wyselekcjonować, zmodyfikować wyniki wyszukiwania. To filtry, w znacznym stopniu upraszczające wyszukiwanie.

Dzięki odpowiednio dobranym operatorom możemy szybciej znaleźć interesujące nas produkty, informacje, a także zweryfikować, jak wyświetla się nasza strona www bądź witryny konkurencji, sprawdzić, czy nie występuje problem duplikacji.

Wyróżniamy kilkanaście operatorów, które dodatkowo możemy ze sobą łączyć.  

Operatory Google ‒ przykłady 

Jakie operatory mamy do dyspozycji? Poniżej krótka lista. 

Site

Operator site: to sposób, by w wynikach wyszukiwania zobaczyć wyłącznie adresy URL wybranej przez nas witryny. Na przykład site:1stplace.pl. Taka komenda sprawi, że otrzymamy tylko podstrony 1stplace.pl.

operator site

To nie koniec. Możemy w jeszcze większym stopniu zawęzić wyniki wyszukiwania, na przykład ograniczyć się do podstron z danej domeny i zawierających konkretne frazy.
Załóżmy, że chcemy sprawdzić, jakie treści na temat słów kluczowych zostały opublikowane na stronie 1stplace.pl. Wpisujemy więc w wyszukiwarkę operator site:1stplace.pl słowa kluczowe.

operator site i slowa kluczowe

 

Cudzysłów 

Operator site: plus domena, plus słowa kluczowe, na przykład site:zalando.pl: długa sukienka sprawi, że otrzymamy wyniki zawierające frazy: długa sukienka, długa,sukienka. Jeśli chcemy otrzymać frazę kluczową 1:1, wystarczy, że zastosujemy cudzysłów.  Dla porównania wyniki z cudzysłowem i bez.

operator cudzyslow

Minus

Kolejny operator to -, czyli minus. Pozwala on na wykluczenie z wyników wyszukiwania konkretnych słów kluczowych lub konkretnych domen. Szukamy frazy pozycjonowanie, nie chcemy jednak, aby w wynikach wyszukiwania pojawiła się witryna 1stplace.pl. Wpisujemy więc operator “pozycjonowanie”-site:1stplace.pl.

Intitle 

Następnym, przydatnym operatorem będzie intitle. Użycie operatora intitle sprawi, że otrzymamy domeny zawierające w tytule ważne dla nas słowa kluczowe. 

Załóżmy, że szukamy inspiracji na artykuły blogowe. Interesują nas postronny mające tytuł SEO. Co więc wpiszemy w wyszukiwarkę? Intitle:SEO

operator intitle

Info

Użycie operatora info sprawi, że w wynikach otrzymamy podstawowe informacje na temat interesującej nas strony www.

operator info

Allinurl:

Wyobraźmy sobie taką sytuację. Zbliża się ważna dla Ciebie impreza i szukasz wymarzonej sukienki. Chcesz, aby była to sukienka z dekoltem na plecach. Wpisujesz w okno wyszukiwania wspomnianą frazę, ale, oprócz sukienek z dekoltem, w wynikach wyszukiwania znajdują się również inne modele.  

Tutaj pomocny będzie operator allinurl: sukienka z dekoltem na plecach. Otrzymujemy wyłącznie podstrony zawierające w adresie URL frazę sukienka z dekoltem na plecach. 

Filetype:

Przydatnym operatorem jest także filetype. Taki operator umożliwia zawężenie wyników do plików będących w interesującym nas formacie, na przykład PDF, TXT, DOCX. Szukamy na przykład informacji na temat mycia zębów. Interesują nas jednak pliki w formacie PDF. wpiszemy więc operator mycie zębów filetype:pdf

Cache:

Operator Cache: to sposób, by znaleźć ostatnią, zapisaną w pamięci podręcznej wersję strony www.

Zastosowanie operatora related: sprawi, że w wynikach wyszukiwania pojawią się witryny podobne do tej, która nas interesuje. Załóżmy, że interesują nas strony www podobne do 1stplace.pl, wpiszemy więc:

operator related

Jak widać, operatory Google są bardzo pomocna i to zarówno podczas codziennego korzystania z wyszukiwarki, jak i przy analizie konkurencji, czy planowaniu strategii działań. Warto więc wypróbować kilka z nich, a jeśli zdadzą egzamin, wykorzystywać je podczas wpisywania fraz w wyszukiwarkę.

Ocena strony: 5/5 - (1 głosów)
Maciej Muchowski

Rozpoczął swoją karierę w branży SEO i marketingu w 2010 roku. Jego specjalizacją jest kreatywny link building oraz webdesign. W chwili obecnej największą przyjemność sprawia mu pozycjonowanie lokalne, którego optymalizację potrafi wykonać w ekspresowym tempie, nie tracąc przy tym, ani procenta jakości działania. Doskonale odnajduje się w skomplikowanych i zawiłych sytuacjach projektowych, kiedy nieocenione jest jego nieszablonowe podejście. W swojej bogatej karierze w branży SEO, tworzył strategie link buildingowe dla największych brandów w Polsce.

Zapisz się do naszego Newslettera

bądź na bieżąco ze światem
marketingu internetowego!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne publikacje

Chcesz odkryć potencjał
swojej strony?

Reklamy PPC
Strony i sklepy
Social Media
Więcej z kategorii Wiedza