time to interactive co to jest

Spis treści

Time to Interactive (TTI) – co to jest?

Time to Interactive, to od kilku lat bardzo często pojawiające się określenie w świecie web developingu oraz SEO. Wraz z wprowadzeniem przez Google aktualizacji algorytmu pod nazwą Core Web Vitals, wiele elementów związanych z szybkością ładowania się stron internetowych zyskało na znaczeniu.

Time to Interactive (TTI) – definicja

Time to Interactive (TTI) to czas potrzebny na to, by strona internetowa była w pełni interaktywna. To czas, jaki musi upłynąć, zanim zostaną wyświetlone wszystkie, znajdujące się na stronie www elementy. TTI to jeden ze wskaźników Core Web Vitals, które mają wpływ na widoczność witryny w bezpłatnych wynikach wyszukiwania.

Time to Interactive w Core Web Vitals

W 2021 roku Google wprowadziło aktualizację do swojego algorytmu o nazwie Core Web Vitals. Jest to aktualizacja, która w głównym stopniu skupia się na szybkości ładowania stron internetowych. Szybkość ładowania stron www w oczywisty sposób jest elementem z zakresu UX i jest obecnie czynnikiem rankingowym wyszukiwarki Google. Jednym z elementów składowych aktualizacji Core Web Vitals był wskaźnik Time to Interactive, który definiuje w którym momencie jest w pełni gotowa do interakcji z użytkownikiem.

Szybkość ładowania strony, a Time to Interactive

Wskaźnik Time to Interactive siłą rzeczy jest powiązany z szybkością ładowania się stron internetowych. To właśnie Time to Interactive wyznacza moment w którym strona jest gotowa do „użycia”. Należy pamiętać, że zawsze podczas tworzenia strony internetowej powinnismy dokładnie sprawdzać wynik szybkości ładowania strony.

Jak sprawdzić wskaźnik Time to Interactive?

Żeby sprawdzić jak szybko nasza strona jest gotowa do interakcji z użytkownikami powinnismy skorzystać z narzędzia lighthouse. Możemy również wykorzystać inne narzędzie od Google, a mianowicie Page Speed Insights – https://pagespeed.web.dev. Wystarczy, że wprowadzimy tu adres naszej strony www, a robot wyszukiwarki sprawdzi wszystkie istotne parametry ładowania – w tym Time to Interactive.

Time to Interactive, a pozycjonowanie stron

Często pada pytanie czy wskaźniki dotyczące szybkości ładowania strony internetowej mają wpływ na SEO i pozycjonowanie. Odpowiedź jest oczywiście twierdząca. Szybkość ładowania strony wpływa na ocenę strony pod względem UX, a więc również na pozycjonowanie. Jeśli w przyszłości planujesz rozpocząć działania z zakresu pozycjonowania strony www, koniecznie zwracaj uwagę na szybkość ładowania strony, aby jej przeglądanie było przyjemne dla użytkowników.

Time to Interactive – podsumowanie

Time to Interactive jest niezwykle ważnym wskaźnikiem z zakresu aktualizacji algorytmu Google, Core Web Vitals. Zadbajmy, aby odwiedzający naszą stronę internetową użytkownicy, mogli jak najszybciej cieszyć się jej zawartością.

Ocena strony: 5/5 - (2 głosów)
Paweł Kapłan

W branży marketingu internetowego od 2010 roku. Swoja przygodę rozpoczynał od lokalnego SEO oraz Google Ads (w tamtym czasie jeszcze Google Adwords), natomiast znacznie bardziej zaczęło go pociągać tradycyjne pozycjonowanie w bardzo trudnych i konkurencyjnych branżach. Pracował przy wielu projektach dla dużych brandów(Empik, Bonprix, BMW), ale najbardziej lubi mocne wyzwania gdzie klient znajduje się w pozycji "underdoga". Paweł brał udział w warsztatach prowadzonych przez takie osobistości jak Dixon Jones (Majestic SEO), Razvan Gavrilas (cognitiveSEO) czy Neil Patel.

Zapisz się do naszego Newslettera

bądź na bieżąco ze światem
marketingu internetowego!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne publikacje

Chcesz odkryć potencjał
swojej strony?

Reklamy PPC
Strony i sklepy
Social Media
Więcej z kategorii Wiedza