Każdy kto choć trochę interesuje się tematyką pozycjonowania stron internetowych z pewnością kiedyś słyszał o takich pojęciach jak white hat i black hat SEO. Zarówno zwolennicy technik white hat jak i black hat SEO maja swoich zwolenników. Dziś pod lupę weźmiemy tych, spod znaku białego kapelusza.
White Hat SEO – Definicja
White hat SEO, inaczej biały kapelusz SEO, to zbiór „uczciwych” metod pozycjonowania stron i sklepów internetowych. Są to reguły zgodne z zaleceniami Google. Techniki, dzięki którym możemy zwiększyć i utrzymać widoczność witryny w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. White hat SEO obejmuje między innymi wdrażanie unikalnych, wartościowych treści, budowę naturalnego profilu linków, przygotowanie przemyślanej struktury strony, optymalizację prędkości ładowania.
Działania niezgodne z regułami white hat seo, korzystanie z rozwiązań czarnego kapelusza SEO (black hat SEO), skutkują karami od Google, zmniejszeniem widoczności, a nawet wyłączeniem strony z indeksowania.
White Hat SEO a Black Hat SEO – różnice
White Hat SEO czyli tak zwane białe kapelusze preferują działania SEO, które bazują jedynie na wytycznych dla właścicieli stron od Google. W żadnym przypadku nie chcą się uciekać do jakichkolwiek sztuczek lub zakazanych technik pozycjonowania stron internetowych oraz optymalizacji SEO (Search Engine Optimization).
White Hat SEO, w chwili obecnej święci coraz większe sukcesy, ponieważ elementy optymalizacyjne takie jak treść czy UX zyskują na znaczeniu jeśli chodzi o SEO i pozycjonowanie stron www.
Technika White Hat SEO w praktyce
Technika White Hat SEO wykorzystuje tylko i wyłącznie dozwolone metody pozycjonowania stron i SEO. Możemy je znaleźć w wytycznych dla webmasterów, które opublikowało Google. White Hat SEO w praktyce opiera się tylko i wyłącznie na elementach optymalizacyjnych strony. Odpowiednie tytuły, opisy, nagłówki, nazwy grafik i zdjęć czy wartościowe i merytoryczne treści, to absolutne podstawy technik z zakresu White Hat SEO.
CIekawym elementem jest również podejście do linkowania strony internetowej. W przypadku White Hat SEO bazujemy jedynie na linkach z oficjalnych profili naszej firmy w internecie. Dodatkowym źródłem linków są ewentualne zaproszenia do publikacji w serwisach zewnętrznych, lub w pełni naturalne linkowanie przez inne strony internetowe na podstawie wartościowych treści.
Jak pozycjonować zgodnie z techniką White Hat SEO?
Pozycjonowanie zgodne z techniką White Hat SEO powinno opierać się w zupełności na wspomnianych wcześniej elementach optymalizacyjnych strony oraz naturalnym profilu linkowania. W żadnym wypadku nie powinniśmy dopuszczać się działań mających na celu manipulację rankingiem wyszukiwarki Google.
White Hat SEO – podsumowanie
Czy White Hat SEO jest skuteczne? Czy warto je stosować? – w niektórych przypadkach zdecydowanie tak. Jeśli potrafimy generować niesamowicie wartościowy content, który zapewni nam doskonały profil linkowy, powinniśmy odnieść sukces. Warto pamiętać, że na podstawach technik White Hat SEO bazują także Black Hat SEO oraz Grey Hat SEO.