Geolokalizacja to proces polegający na ustalaniu położenia geograficznego urządzenia. Jego ustalenie pozwala z kolei na określenie położenia geograficznego użytkownika korzystającego z tego urządzenia. Ustalanie lokalizacji może się odbywać na przykład za pomocą GPS lub adresu IP danego urządzenia, na przykład telefonu komórkowego. Geolokalizacja może być wykorzystywana na przykład w celu dostarczania użytkownikowi interesujących go treści, związanych z lokalizacją, w której aktualnie przebywa. Przykładowo, dzięki geolokalizacji osobie, która wpisze w wyszukiwarce frazę “restauracja” wyświetlą się wyniki w postaci restauracji zlokalizowanych niedaleko miejsca, w którym aktualnie znajduje się użytkownik, a konkretnie jego urządzenie. Dzięki temu osoba szukająca na przykład restauracji w Poznaniu nie musi precyzować swojego zapytania poprzez dopisanie w wyszukiwarce nazwy miejscowości, dzielnicy itp. Lokalizacja zostanie “sama” ustalona właśnie dzięki usłudze geolokalizacji.

Metoda SMART: opis, przykłady, cele
Zarządzanie celami jest kluczowym elementem sukcesu w sferze osobistej, jak i zawodowej. Metoda SMART, będąca koncepcją wypracowaną z myślą o efektywnym działaniu, stanowi odpowiedź na