Geolokalizacja to proces polegający na ustalaniu położenia geograficznego urządzenia. Jego ustalenie pozwala z kolei na określenie położenia geograficznego użytkownika korzystającego z tego urządzenia. Ustalanie lokalizacji może się odbywać na przykład za pomocą GPS lub adresu IP danego urządzenia, na przykład telefonu komórkowego. Geolokalizacja może być wykorzystywana na przykład w celu dostarczania użytkownikowi interesujących go treści, związanych z lokalizacją, w której aktualnie przebywa. Przykładowo, dzięki geolokalizacji osobie, która wpisze w wyszukiwarce frazę “restauracja” wyświetlą się wyniki w postaci restauracji zlokalizowanych niedaleko miejsca, w którym aktualnie znajduje się użytkownik, a konkretnie jego urządzenie. Dzięki temu osoba szukająca na przykład restauracji w Poznaniu nie musi precyzować swojego zapytania poprzez dopisanie w wyszukiwarce nazwy miejscowości, dzielnicy itp. Lokalizacja zostanie “sama” ustalona właśnie dzięki usłudze geolokalizacji.
Jak zdobyć followersów na Instagramie? Poradnik dla Ciebie
Na początku 2024 roku w Polsce z Instagrama korzystało około 11 milionów użytkowników. To 27,1% całkowitej populacji kraju. Takie liczby robią wrażenie, prawda? Instagram, zaraz