Linkowanie zewnętrzne to jeden z najistotniejszych czynników rankingowych. Mamy wiele możliwości pozyskiwania tego typu odnośników, a jedną z metod są tytułowe strony PBN. Choć takie witryny znane są od dawna, aktualnie wyglądają zupełnie inaczej niż kilkanaście lat temu. Poniżej więcej informacji na ten temat. Zachęcamy do lektury!
PBN ‒ czym jest?
PBN, skrót od Private Blog Network, tłumaczymy jako prywatną sieć blogów. Zgodnie z najpopularniejszą definicją, jest to strona internetowa, która umożliwia budowę profilu linków zewnętrznych. Mówiąc najprościej, na takich witrynach umieszczamy linki, które prowadzić będą do pozycjonowanej strony lub pozycjonowanych stron.
PBN może mieć postać portalu, forum, bardzo często są to po prostu blogi. Na takich witrynach możemy umieścić treści różnego typu, począwszy od brandowych, po poradniki czy informacje na temat konkretnych, dostępnych w naszej ofercie produktów.
Strony typu PNB zbudowane są tak samo, jak “standardowe” witryny, choć skupiamy się tutaj na innych kwestiach. Mniejszą rolę odgrywa nazwa domeny, zazwyczaj wybieramy też tańszy hosting.
Linki zewnętrzne ‒ na co zwrócić uwagę?
Jak już wspomnieliśmy na wstępie, linkowanie zewnętrzne jest ważnym czynnikiem rankingowym. Należy jednak pamiętać, że link linkowi nierówny i skupić się na tym, by profil odnośników prowadzących do naszej strony www, był wartościowy. Co to oznacza? Linki powinny być zróżnicowane, pochodzić z różnych źródeł, najlepiej tematycznie powiązanych z naszym biznesem. Istotne też, byśmy mieli przewagę nad konkurencją. Powinniśmy dążyć do tego, by pozyskać linki z takich samych miejsc, jak konkurencja, a dodatkowo zdobyć inne odnośniki, także wysokiej jakości.
Strony zapleczowe dziś i kiedyś ‒ różnice
Dawne strony zapleczowe owiane są złą sławą. Były to witryny kiepskiej jakości, bez wartościowego contentu, zazwyczaj znajdowały się na nich wyłącznie linki. Użytkownik, po trafieniu na taką stronę www, od razu wiedział, że znalazł się na stronie zapleczowej.
Dzisiejszy PNB to strona mająca o wiele wyższą jakość. To witryny z ciekawymi treściami, estetycznymi grafikami, które nie tylko umożliwiają budowę profilu linków, ale mają wartość dla użytkownika.
Jeśli więc zdecydujemy się na PBN, pamiętajmy o jakości. Google premiuje strony, do których prowadzą wartościowe linki. Zaplecze niskiej jakości może nam jedynie zaszkodzić i sprawić, że spadniemy o kilka pozycji w dół.
PBN ‒ jakie ma zalety?
Czy warto zainwestować w budowę strony zapleczowej? Jakie zalety ma PBN?
PBN to jedna z lepszych metod budowy profilu linków zewnętrznych. Zaplecze SEO daje nam możliwość zdobycia wartościowych linków na własnych zasadach. Możemy zredukować koszty publikacji. Wdrożenie artykułu na portalu zewnętrznym to koszt od kilkudziesięciu do nawet kilkunastu tysięcy złotych.
To oczywiście nie koniec. PBN daje nam możliwość pozyskania linków, których nie ma konkurencja i raczej nie będzie mieć.
Wszystko to przełoży się na wyższą pozycję strony w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Wartościowe zaplecza będzie też dodatkowym źródłem ruchu i przyczyni się do zwiększenia konwersji.