Blog firmowy – najczęściej popełniane błędy

Spis treści

Blog firmowy – najczęściej popełniane błędy

Blog to narzędzie, które może przynieść firmie szereg korzyści – pozyskanie klientów, zwiększenie sprzedaży czy budowanie wizerunku eksperta w branży – to tylko kilka możliwości.

Niestety ogromna część stron często odpuszcza sobie działania w początkowych etapach nie zdając sobie sprawy z wartości dobrze prowadzonego bloga, który jest częścią content marketingu. O tym i o innych błędach opiszemy w tym artykule.

1. Zaprzestanie wrzucania wpisów lub wrzucanie ich nieregularnie

To co często widzę czy to na stronach klientów czy przeglądając internet to brak regularnego umieszczenia treści na blogu. Regularność jest wskazana przy prowadzeniu bloga, ponieważ czytelnik widzi, że otrzymuje świeżą treść przez co może częściej odwiedzać stronę.

2. Zbyt krótkie wpisy

Kolejny błąd, który jest wbrew pozorom dosyć poważny. Nie tylko z punktu widzenia czytelnika, który widząc 2-3 zdania nie będzie do końca zadowolony ( z małymi wyjątkami), ale także z punktu widzenia SEO. Wyszukiwarka Google lubi wartościową i rozbudowaną treść. Gdy robot wyszukiwarki wejdzie na stronę z wpisem, który nie wyczerpie omawianego tematu lub znajdzie się tam kilka zdań może uznać taką stronę za bezwartościową i obniżyć jej ogólną ocenę (thin content).

Warto dbać o ten aspekt – rozpieszczajmy wyszukiwarkę i użytkowników a na pewno nam się to opłaci.

3. Zwykła ściana tekstu, czyli brak grafik i zdjęć oraz formatowania

ściana-tekstu

Na pewno każdy z nas spotkał się z artykułem, który nie posiadał nic prócz długiego tekstu. Zainteresowanie odbiorców jest bardzo ważne a żeby je wynieść na wyższy poziom, warto wzbogacać treść o ciekawe grafiki bądź infografiki, a także wykresy i zdjęcia oraz filmy. Poza tymi działaniami koniecznie zadbajmy o formatowanie treści – dobre nagłówki i śródtytuły, wypunktowania, cytaty czy pogrubienia.

Należy o tym pamiętać tworząc artykuły – zainteresujmy użytkowników już na starcie.

4. Brak celu i strategii

Jak już wcześniej wspominałem blog jest częścią content marketingu, dlatego i w tym przypadku należy obrać strategię. W końcu naszym celem może być na przykład sprzedaż produktu lub zwiększenie zainteresowania usługami. Bez odpowiedniej strategii nie możemy dobrze ocenić skuteczności bloga w celach biznesowych. Często jest widoczny chaos we wpisach, brak wspomnianej regularności oraz poruszanie niewłaściwej tematyki. Są to jedne z najważniejszych elementów, które określić trzeba już na samym początku.

5. Za mocno pod SEO – sztuczne słowa kluczowe

Odpowiednie nasycenie artykułu słowami kluczowymi jest kluczowe jeślichodzi o optymalizację artykułu pod kątem pozycjonowania. Niestety wielokrotnie można spotkać przypadki gdzie słowa te wyglądają w treści bardzo sztucznie. Może kiedyś było to skuteczne, jednak algorytmy Google stale się aktualizują co powoduje, że możemy spotkać się z karą za ciągłe używanie fraz typu: dobry stomatolog Warszawa czy adwokat Warszawa.

Podsumowując ten punkt, owszem zalecane jest nasycenie odpowiednimi słowami kluczowymi, ale starajmy się aby brzmiały one naturalnie. Google naprawdę dobrze radzi sobie z odczytywaniem kontekstu.

seo-793031_640

6. Za słabo pod SEO – brak odpowiednich meta tagów i adresu URL

Tytuł ma bardzo duży udział w optymalizacji strony i zaistnieniu w wynikach wyszukiwania. Warto aby zawarte w nim były najważniejsze słowa kluczowe, które odzwierciedlają pisany artykuł. Opis, czyli meta description bezpośrednio nie ma wpływu na pozycjonowanie, natomiast ma pośredni. Dzięki odpowiednio opisanej stronie mamy szansę na to, że użytkownik chętnie wejdzie na nią. Poza tytułem i opisem dużą rolę odgrywa adres URL – koniecznie przyjazny dla użytkownika (przykład złego adresu: nasza-domena.pl/cv23gfb-jak-wyl2czyc-komp3sr)

7. Duplikowanie treści – wewnętrznie i zewnętrznie

Dosyć często to widzę. Jeśli chcemy się wyróżnić na tle konkurencji, mieć wysokie pozycje na ważne słowa kluczowe zawarte w artykule i przy okazji nie oberwać od Google unikalna treść jest priorytetem. Nie należy powielać tych samych treści w obrębie domeny na dwóch różnych stronach oraz kopiować z innych stron. W drugim przypadku możemy nawet zostać pociągnięci do odpowiedzialności karnej za prawa autorskie, bez podania źródła (co nie powinno nikogo dziwić).

Ocena strony: 5/5 - (15 głosów)
Paweł Kapłan

W branży marketingu internetowego od 2010 roku. Swoja przygodę rozpoczynał od lokalnego SEO oraz Google Ads (w tamtym czasie jeszcze Google Adwords), natomiast znacznie bardziej zaczęło go pociągać tradycyjne pozycjonowanie w bardzo trudnych i konkurencyjnych branżach. Pracował przy wielu projektach dla dużych brandów(Empik, Bonprix, BMW), ale najbardziej lubi mocne wyzwania gdzie klient znajduje się w pozycji "underdoga". Paweł brał udział w warsztatach prowadzonych przez takie osobistości jak Dixon Jones (Majestic SEO), Razvan Gavrilas (cognitiveSEO) czy Neil Patel.

Zapisz się do naszego Newslettera

bądź na bieżąco ze światem
marketingu internetowego!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne publikacje

Chcesz odkryć potencjał
swojej strony?