jak być wyżej w google

Spis treści

Jak być wyżej w Google? – 5 kluczowych elementów SEO

Co to jest SEO i pozycjonowanie? Jak sprawić, by strona internetowa była wyżej w Google? To pytania, na które poznasz odpowiedzi czytając ten wpis.

Czym jest pozycjonowanie (SEO)?

SEO, czyli Search Engine Optimization, to praktyka optymalizacji strony internetowej w taki sposób, aby zajmowała ona wysoką pozycję na stronach wyników wyszukiwania (SERP – Search Engine Results Pages). Im wyższa pozycja Twojej strony, tym większe prawdopodobieństwo, że ludzie ją znajdą. Aby Twoja strona znalazła się na wysokiej pozycji, musisz przestrzegać pięciu kluczowych elementów z zakresu SEO.

Wypełnianie meta tagów wspomoże widoczność w Google

Pierwszym kluczowym elementem jest wypełnienie meta tagów. Meta tagi to fragmenty tekstu, które opisują zawartość strony. Pojawiają się one w sekcji head kodu HTML i pomagają wyszukiwarkom zrozumieć, o czym jest dana strona.

Istnieją trzy istotne meta tagi:

Meta title

To zdecydowanie najważniejszy meta tag, który jest widoczny z poziomu wyników wyszukiwania. Powinien mieć nie więcej niż 600 pikseli szerokości czyli około 60 znaków. Tytuł strony powinien zaczynać się od najważniejszych słów kluczowych, powinien być również ciekawy i przyciągający uwagę użytkowników.

Meta description

Jest to krótki opis strony, który pojawia się w wynikach wyszukiwania. Powinien mieć nie więcej niż 160 znaków i ważne słowa kluczowe dla strony. Dodatkowo pamiętajmy, że opis strony musi być interesujący dla użytkownika, a także powinien wpadać w oko. Możemy tutaj zastosować znaki specjalne w postaci encji html.

Meta tag Robots

Jest to tag informacyjny dla robotów wyszukiwarek, czy powinny indeksować stronę, czy nie. Jeśli chcesz, aby Twoja strona znalazła się w rankingu, musisz ustawić tag Robots na wartość „index”.

Czas ładowania strony również ma znaczenie na pozycje w Google

Drugim kluczowym elementem jest czas ładowania strony. Google używa metryki zwanej „time to first byte” (TTFB), aby zmierzyć, ile czasu zajmuje przeglądarce odebranie pierwszego bajtu danych z serwera. Im szybszy TTFB, tym lepiej.

Istnieje kilka sposobów w jaki możesz poprawić metrykę TTFB:

– Użyj sieci dostarczania treści (CDN).

– Zoptymalizuj swoje zdjęcia i grafiki.

– Zminimalizuj ilość przekierowań.

– Włącz kompresję.

Poprzez narzędzie od Google Page Speed Insights możesz wykonać szybki test ładowania swojej strony internetowej. Narzędzie wskaże Ci poglądową wartość szybkości ładowania strony w skali od 0 do 100. Powinniśmy dążyć do jak najwyższej wartości, chociaż póki co nawet strony posiadające wynik oscylujący w granicach 60-70 również osiągają doskonałe pozycje w wyszukiwarce Google.

Google lubi strony bogate w wartościową treść

jak byc wyzej w google

Trzecim kluczowym elementem jest wartościowa merytorycznie i unikalna treść. Google lubi strony, które są bogate w wartościową, dobrze napisaną i informacyjną treść. Taką, która będzie prawdziwą wartością dla użytkowników, w końcu na tym polega rola wyszukiwarki – ma dostarczać najtrafniejsze wyniki wyszukiwania i odpowiadać najlepiej jak się da, na intencje użytkowników. Nie da się wskazać idealnej długości dla treści, które będziemy tworzyć, natomiast powinniśmy zawsze mieć z tyłu głowy myśl, że informacje które pojawią się na naszej stronie powinny maksymalnie wyczerpywać temat, aby użytkownicy nie musieli szukać odpowiedzi na swoje zapytanie lub intencje nigdzie indziej.

Warto pamiętać, że jakość treści jest zdecydowanie ważniejsza od jej ilości. Strona z tysiącem słów dobrze napisanej, informacyjnej i interesującej treści będzie plasować się wyżej niż strona z dwoma tysiącami słów treści o niskiej jakości.

Aby tworzyć dobrej jakości treść, należy:

  • Pisać przede wszystkim dla użytkowników, a nie dla robotów wyszukiwarek.
  • Używać prostego języka, tak, aby każdy użytkownik mógł go zrozumieć.
  • Używać nagłówków wyższego i niższego rzędu, aby stworzyć odpowiednią strukturę tekstu i ułatwić jego czytanie.

Przyjazne adresy URL, a widoczność w Google

Oprócz nazwy domeny głównej, masz wpływ na to w jaki sposób będą wyglądały adresy url w obrębie Twojej strony internetowej. Wyszukiwarka Google w dużym stopniu premiuje treściwe i intuicyjne adresy url. Powinniśmy tutaj zadbać, aby adres url był maksymalnie krótki, oddawał zawartość strony internetowej na której się znajdujemy, ale przede wszystkim powinien zawierać ważne słowa kluczowe na które pozycjonujemy naszą stronę www.

Poniżej przykład przyjaznego adresu URL dla naszej strony lokalnej, która odpowiedzialna jest za pozycjonowanie słowa kluczowego „pozycjonowanie Poznań”:

https://1stplace.pl/pozycjonowanie-poznan

Nie da się przecenić roli pozyskiwania linków (link buildingu), w procesie pozycjonowania strony internetowej, czyli również budowania jej widoczności w Google. Jeśli skutecznie chcesz pozycjonować swoja stronę w wynikach wyszukiwania Google musisz zastanowić się w jaki sposób chcesz pozyskiwać linki do swojej strony. Jeśli nie masz na te działania przeznaczonego budżetu to możesz zdecydować się na pozyskiwanie linków z komentarzy na forach internetowych oraz na blogach, stworzenie profili w serwisach o wysokim autorytecie domeny np. Twitter, YouTube itp. Proces link buildingu jest dość skomplikowaną operacją i bez dobrego zaplecza linkowego ciężko będzie walczyć o najwyższe pozycje w wyszukiwarce Google, natomiast zawsze warto próbować, ponieważ dla chcącego nic trudnego!

Mamy nadzieje, że powyższe informacje, chociaż w pewnym stopniu pomogą wam w poprawieniu swojej widoczności w wyszukiwarce Google. Jeśli jednak nie chcecie brać się za to sami to serdecznie zapraszamy do kontaktu. Razem możemy więcej!

Podsumowanie

Finalnie miejmy na uwadze, że najlepszym rozwiązaniem będzie wybór agencji SEO, która pomoże nam w przygotowaniu profesjonalnej strategii SEO.

Ocena strony: 5/5 - (1 głosów)
Paweł Kapłan

W branży marketingu internetowego od 2010 roku. Swoja przygodę rozpoczynał od lokalnego SEO oraz Google Ads (w tamtym czasie jeszcze Google Adwords), natomiast znacznie bardziej zaczęło go pociągać tradycyjne pozycjonowanie w bardzo trudnych i konkurencyjnych branżach. Pracował przy wielu projektach dla dużych brandów(Empik, Bonprix, BMW), ale najbardziej lubi mocne wyzwania gdzie klient znajduje się w pozycji "underdoga". Paweł brał udział w warsztatach prowadzonych przez takie osobistości jak Dixon Jones (Majestic SEO), Razvan Gavrilas (cognitiveSEO) czy Neil Patel.

Zapisz się do naszego Newslettera

bądź na bieżąco ze światem
marketingu internetowego!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Picture of Karina Zielińska
Karina Zielińska

Piszę, praktycznie o wszystkim. Zawsze robię z sercem i na 100%. Nawet wtedy, gdy temat jest z kosmosu i wymaga godzin researchu. Stawiam na współpracę, w której każdy jest wygrany.

Podobne publikacje

Chcesz odkryć potencjał
swojej strony?

Reklamy PPC
Strony i sklepy
Social Media
Więcej z kategorii Wiedza