Rich snippets ‒ zwróć uwagę użytkownika już z poziomu wyników wyszukiwania i spraw, że zamiast strony konkurencji otworzy Twoją. W jaki sposób? Jedną z możliwości są rich snippets. Czym są rich snippets i jakie ich rodzaje możemy wyróżnić? Zachęcamy do lektury!
Rich snippets ‒ co to?
Zanim przejdziemy do rich snippets, kilka słów o tym, czym są snippety. Snippets to podstawowe, widoczne z poziomu wyników wyszukiwania informacje na temat strony. Na podstawowy snippet składają się tytuł i opis strony.
Rich snippets, jak nietrudno się domyśleć, to opis rozszerzony. Taki, który zajmuje więcej miejsca w wynikach wyszukiwania. Opisy rozszerzone wyróżniają się na tle innych, przyciągają uwagę użytkowników i zawierają istotne dla klientów informacje.
Aby wyświetlanie rozszerzonych informacji było możliwe, w kodzie strony należy umieścić dane strukturalne. Możemy wykorzystać następujące formaty:
- mikrodane,
- mikroformaty,
- RDFa,
- JSON-LD.
Implementacja danych strukturalnych także może być przeprowadzona różnymi metodami:
- za pomocą Google search console i Marketa danych
- za pomocą wtyczek
- w kodzie HTML.
Rich snippets ‒ rodzaje
Wyróżniamy różne rodzaje rich snippets, są to:
- FAQ ‒ FAQ, czyli Frequently Asked Questions, to sekcje zawierające często zadawane pytania i odpowiedzi na nie. Najczęściej pojawiają się w formie zwijanych list.
- Opinie gwiazdki ‒ informacje na temat liczby uzyskanych opinii i średniej ocen.
- Dostępność produktów ‒ dostępność produktów to bardzo dobre rozwiązanie w przypadku sklepów e-commerce. Użytkownik, już na poziomie wyszukiwarki, będzie wiedział, czy artykuł, którym jest zainteresowany, jest dostępny. Jeśli dany artykuł znajduje się w magazynie, zwiększy to Twoją szansę na konwersję. Jeśli nie będziesz dysponował szukanym przez klienta produktem i od razu go o tym poinformujesz, unikniesz sytuacji, w której użytkownik wejdzie na Twoją stroną i od razu z niej wyjdzie. Szybkie opuszczenie strony sprawia, że współczynnik odrzuceń wzrasta, a to przekłada się na spadek pozycji w wynikach wyszukiwania.
- Cena ‒ cena stanowi ważny czynnik dla większości odbiorców. Oferujesz konkurencyjne ceny? Warto się tym pochwalić, zadbać, by klient dowiedział się o tym od razu po wyświetleniu wyników wyszukiwania.
- Menu okruszkowe ‒ menu okruszkowe pokazuje miejsce adresu URL w hierarchii danej strony. Jest pomocne dla użytkownika, ale też pomaga robotom Google lepiej zrozumieć strukturę strony.
- Specyfikacja techniczna ‒ w rozszerzonych wynikach wyszukiwania możemy także umieścić informacje na temat parametrów danego urządzenia, na przykład jego mocy, prędkości, głośności, wymiarów czy wagi.
- Wyszukiwarka ‒ bardzo przydatną opcją jest także wyświetlająca się z poziomu wyników wyszukiwania wyszukiwarka produktów.
Rich snippets to rozwiązanie mające wiele zalet. Przede wszystkim, rozszerzone wyniki wyszukiwania są bardzo przydatne dla użytkownika, dostarczają mu wielu istotnych informacji, ułatwiają znalezienie produktów. I, jak już wspominaliśmy na samym początku, są sposobem, by wyróżnić się w wynikach wyszukiwania, a co za tym idzie, zwiększyć szanse na konwersję.