Spis treści

AMP – czym jest? Dlaczego jest ważne w pozycjonowaniu Twojej strony? 

Poprawne wyświetlanie stron www na urządzeniach mobilnych to dziś konieczność. Witryny przeglądane za pomocą smartfonów i tabletów powinny ładować się błyskawicznie. Pamiętajmy, że nawet kilka sekund opóźnienia może poskutkować utratą klienta. W kontekście stron mobilnych ważne jest pojęcie, które pojawiło się już w tytule, czyli AMP. AMP to projekt wspierany przez Google, technologia mająca wpływ na szybkość działania stron mobilnych.


Czym jest AMP?

AMP to skrót pochodzący od Accelerated Mobile Pages, co tłumaczymy jako przyspieszone strony mobilne. AMP to standard kodowania open-source, technologia pozwalająca na tworzenie szybko działających stron mobilnych. Dzięki AMP strony działają sprawniej, są bardziej przyjazne dla użytkowników.


HTML a AMP 


Kod HTML AMP to standardowy HTML, jednak nieco uproszczony. Na niektóre z tagów, nazwane komponentami AMP HTML, nałożone zostały pewne ograniczenia. Tagi dostosowano do wymagań AMP.
W zależności od preferencji, właściciel witryny może zdecydować się na korzystanie z duetu w postaci standardowego HTML i AMP lub wyłącznie na korzystanie z AMP HTML.

AMP a JavaScript


Biblioteka AMP JavaScript, dzięki udostępnieniu własnych znaczników HTML, umożliwia szybkie renderowanie witryny. Wykorzystywane są także inne rozwiązania – wyłączenie powolnych selektorów CSS (z ang. Cascading Style Sheets) oraz prowadzone przed ładowaniem obliczanie wstępne układu elementów strony. Wszystko to w pozytywny sposób wpływa na wydajność strony mobilnej.


AMP a Cache

Strony w technologii AMP są zapisywane i przechowywane w pamięci podręcznej przeglądarki, w tym cache Google. Wyświetlanie zasobów z pamięci podręcznej, sprawia, że strony www w przeglądarkach mobilnych działają szybciej.

AMP – dlaczego jest ważne?

Użytkownicy wyłączają strony, które ładują się dłużej niż 3 sekundy. W momencie wyłączenia strony przez użytkownika tracimy szansę na konwersję. Co więcej, prędkość ładowania stanowi czynnik rankingowy Google. Strony, które nie działają wydajnie, zajmują niższe pozycje w organicznych wynikach wyszukiwania.

Mobilne strony internetowe, które działają bez problemów, są przyjazne dla użytkowników i oczywiście widoczne jak najwyżej w wynikach wyszukiwania. Prędkość ładowania jest jednym z istotniejszych czynników rankingowych.

Ocena strony: 5/5 - (1 głosów)
1stplace

Zapisz się do naszego Newslettera

bądź na bieżąco ze światem
marketingu internetowego!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne publikacje

Chcesz odkryć potencjał
swojej strony?

Reklamy PPC
Strony i sklepy
Social Media
Więcej z kategorii Wiedza