Co daje pozycjonowanie strony? Wiele korzyści w postaci wartościowego ruchu, rozpoznawalności, przewagi nad konkurencją. Jeśli więc wciąż zastanawiasz się, czy warto postawić na działania zwiększające pozycję witryny w bezpłatnych wynikach wyszukiwania, odpowiedź brzmi tak. Poniżej nieco więcej na ten temat.
Zachęcamy do lektury!
Korzyści z pozycjonowania strony
Pozycjonowanie a widoczność w wyszukiwarce Google
Najistotniejszą korzyścią wynikającą z pozycjonowania, jest zwiększenie widoczności strony w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Regularne działania on-site i off-site to droga do uzyskania widoczności na istotne dla naszego biznesu frazy kluczowe. Frazy, które opisują nasz biznes i są wyszukiwane przez użytkowników.
Pozycja strony na szczycie rankingu Google sprawi, że użytkownik łatwo znajdzie naszą ofertę. Zwiększy to szansę na konwersję i pomnożenie zysków (użytkownicy koncentrują się wyłącznie na podstronach z TOP10).
Pozycjonowanie a rozpoznawalność marki
Rozpoznawalność marki to kolejna zaleta pozycjonowania stron www. Witryny, które znajdują się na szczycie rankingu Google, odnotowują największy, wartościowy ruch na stronie. Ma to wpływ na rozpoznawalność.
Użytkownik, który odwiedza naszą stronę www, siłą rzeczy poznaje naszą markę, jej wartości, cechy, którymi się wyróżnia. Poznaje także nasze produkty i usługi. Wszystko to prowadzi do wzrostu rozpoznawalności firmy.
Pozycjonowanie a większe zaufanie wśród odbiorców
Koniecznie też musimy podkreślić, że strony, które zajmują miejsce w TOP10 bezpłatnych wyników wyszukiwania, cieszą się największym zaufaniem wśród odbiorców. Takie witryny uznawane są za wiarygodne, za lidera w branży.
Pozycjonowanie a ogólna poprawa jakości strony www
Dodatkową korzyścią pozycjonowania strony www, jest ogólna poprawa jakości i użyteczności witryny. Podczas pozycjonowania specjaliści przeprowadzają takie prace, jak: optymalizacja prędkości ładowania, optymalizacja grafik, wdrażanie unikalnych treści, poprawa struktury menu. Wszystkie te działania są istotne nie tylko ze względu na roboty Google, ale także na użytkowników.
Witryna zoptymalizowana pod kątem UX (User Experience), będzie wizytówką firmy, zachęci użytkownika, by pozostał na niej dłużej, odwiedził różne zakładki, skorzystał z oferty. Nowoczesna strona to szansa na większą konwersję, sposób na to, by zrobić doskonałe wrażenie na klientach, którzy trafią na naszą stronę z różnych źródeł ‒ z organicznych, jak i nieorganicznych wyników wyszukiwania, z mediów społecznościowych itp.
Pozycjonowanie a przewaga nad konkurencją
Pozycjonowanie i inne działania z zakresu marketingu internetowego, to także sposób, by zyskać przewagę nad konkurencją. Regularne działania sprawią, że wyprzedzimy biznesy, które nie dbają o e-marketing lub robią to w niewystarczającym stopniu. Brak działań sprawi natomiast, że to konkurencja wyprzedzi nas, a klienci odwiedzą strony konkurencji zamiast naszej.
Pozycjonowanie a współczynnik konwersji
Pozycjonowanie to także jeden ze sposobów na zwiększenie konwersji. Dzięki widocznej w internecie, zoptymalizowanej pod kątem SEO i standardów UX stronie internetowej, możemy wiele zdziałać. Przede wszystkim użytkownik szukający naszych usług lub produktów trafi na naszą stronę, a to już połowa sukcesu.
Przemyślana struktura witryny, sieć linków wewnętrznych, intuicyjna ścieżka zakupowa, formularz kontaktowy, wysokiej jakości kontent zadziałają zachęcająco. Zachęcą użytkownika do pobytu na naszej stronie, do interakcji, wysłania zapytania ofertowego, zakupu.
Inne zalety pozycjonowania
Warto tutaj wspomnieć także o innych zaletach pozycjonowania. Są to:
- Mierzalne efekty ‒ dzięki wykorzystaniu specjalistycznych narzędzi, możemy na bieżąco kontrolować rezultaty działań z zakresu pozycjonowania. Sprawdzimy wzrost ruchu na stronie, aktualne pozycje, współczynnik odrzuceń, zachowanie użytkowników na stronie. Umożliwi to nam optymalizację działań.
- Długotrwałe rezultaty ‒ pozycjonowanie to wieloetapowy proces, ale dający długotrwałe rezultaty. Wypozycjonowane frazy utrzymają swoje pozycje jeszcze przez pewien czas po zakończeniu działań (jeśli wypozycjonowanie odbywało się wyłącznie uczciwymi metodami, czyli white hat SEO).
- Stały budżet i coraz lepsze efekty ‒ pozycjonowanie to proces rozłożony w czasie, na pierwsze efekty będziemy musieli trochę poczekać, jednak z czasem rezultaty będą coraz bardziej satysfakcjonujące (bez konieczności zwiększania budżetu).
Czy warto inwestować w pozycjonowanie?
Czy warto inwestować w pozycjonowanie? Tak! Dzięki prawidłowej strategii działań on-site i off-site zyskamy:
- widoczność w sieci,
- większe zaufanie klientów,
- przewagę nad konkurencją,
- wyższy współczynnik konwersji.
Wszystko to pozytywnie wpłynie na rozwój i zyski biznesu. Warto więc, jak najszybciej rozpocząć działania z zakresu pozycjonowania i cieszyć się z rezultatów.