co to jest pozycjonowanie

Spis treści

Co to jest pozycjonowanie?

Co to jest pozycjonowanie? – definicja

Pozycjonowanie stron internetowych, Search engine optimization, czyli w skrócie „SEO”, to proces poprawy rankingu strony internetowej w wyszukiwarkach. Im wyższy ranking, tym większe prawdopodobieństwo, że ludzie znajdą daną stronę w wynikach wyszukiwania. Pozycjonowanie jest jednym z elementów SEO, który odnosi się do tego, jak dobrze strona jest widoczna w stosunku do swoich konkurentów. Istnieje wiele sposobów na poprawę pozycjonowania, ale najważniejszym czynnikiem jest jej jakość oraz autorytet. Aby osiągnąć dobre wyniki w pozycjonowaniu, konieczne jest zrozumienie, jak działają wyszukiwarki i w jaki sposób wyświetlają wyniki wyszukiwania dla użytkowników. W Polsce absolutnym monopolista jest wyszukiwarka Google, która posiada 97% udziału w rynku, dlatego w przypadku pozycjonowania stron internetowych powinniśmy skupić się w szczególności właśnie na niej.

Wprowadzenie do SEO – czym jest?

SEO to proces optymalizacji strony internetowej pod kątem wyszukiwania w Google, którego celem jest zwiększenie ruchu na stronie i poprawa jej widoczności.

SEO jest złożoną i ciągle rozwijającą się dziedziną marketingu internetowego, ale istnieją trzy podstawowe obszary, które muszą być uwzględnione we wszystkich strategiach SEO: 

1. On-site SEO: Odnosi się to do wszystkich strategii optymalizacji, które można zastosować na samej stronie, takich jak poprawa tytułów, opisów meta, nagłówków oraz samej struktury strony www.

2. Off-site SEO: Odnosi się do wszystkich strategii optymalizacji, które mają miejsce poza twoją stroną internetową, takich jak link building i zaangażowanie w mediach społecznościowych. 

3. Techniczne SEO: Dotyczy to wszystkich strategii optymalizacji, które wchodzą w zakres SEO technicznego, takich jak poprawa szybkości i działania strony oraz jej responsywności podczas wyświetlania na urządzeniach mobilnych.

Niezależnie od tego, jakie są Twoje cele, jeśli chcesz uzyskać wyższy poziom ruchu w sieci z Google, musisz skupić się na SEO. Rozumiejąc, jak działa SEO i wdrażając skuteczne strategie optymalizacji, możesz poprawić widoczność, zasięg i wydajność swojej strony w wynikach wyszukiwania.

 

Na czym polega pozycjonowanie strony internetowej?

co to jest pozycjonowanie

Pozycjonowanie strony internetowej, to proces optymalizacji strony internetowej pod kątem wyszukiwania w Google, którego celem jest zwiększenie ruchu na stronie i poprawa jej widoczności. Pierwszym krokiem w pozycjonowaniu strony jest badanie i analiza słów kluczowych, która polega na zidentyfikowaniu fraz kluczowych, których potencjalni klienci prawdopodobnie użyją, szukając produktów lub usług związanych z Twoją firmą. Kiedy masz już listę odpowiednich słów kluczowych, możesz zacząć je umieszczać w treści strony, w tym w tytule, meta tagach i treści. Ponadto musisz upewnić się, że Twoja strona jest łatwa w nawigacji i pozbawiona błędów technicznych (techniczne SEO), ponieważ może to wpłynąć na Twoją pozycję w wyszukiwarce Google. Stosując te praktyki, możesz poprawić pozycję swojej strony w wynikach wyszukiwania Google, zyskując więcej ruchu i zwiększając swoją widoczność w sieci.

Należy pamiętać, aby nie przesadzić z nasyceniem słów kluczowych w treści oraz nagłówkach. Może być to odebrane przez roboty wyszukiwarki Google jako spam.

Dlaczego skorzystać z usług pozycjonowania strony z Agencją 1stplace.pl?

Agencja SEO 1stplace.pl już od ponad 10 lat skutecznie pozycjonuje strony internetowe swoich klientów. W ramach współpracy w zakresie pozycjonowania otrzymasz:

  • szczegółowy audyt SEO,
  • najwyższej jakości proces link buildingu,
  • optymalizację treści,
  • dobór fraz intencyjnych,
  • zwiększenie autorytetu domeny
  • dedykowanego koordynatora projektu.

Serdecznie zapraszam do kontaktu z naszą agencją, aby dowiedzieć się jaka będzie szacunkowa cena pozycjonowania oraz jak zacząć pozycjonowanie strony.

 

 

Ocena strony: 5/5 - (1 głosów)
Paweł Kapłan

W branży marketingu internetowego od 2010 roku. Swoja przygodę rozpoczynał od lokalnego SEO oraz Google Ads (w tamtym czasie jeszcze Google Adwords), natomiast znacznie bardziej zaczęło go pociągać tradycyjne pozycjonowanie w bardzo trudnych i konkurencyjnych branżach. Pracował przy wielu projektach dla dużych brandów(Empik, Bonprix, BMW), ale najbardziej lubi mocne wyzwania gdzie klient znajduje się w pozycji "underdoga". Paweł brał udział w warsztatach prowadzonych przez takie osobistości jak Dixon Jones (Majestic SEO), Razvan Gavrilas (cognitiveSEO) czy Neil Patel.

Zapisz się do naszego Newslettera

bądź na bieżąco ze światem
marketingu internetowego!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne publikacje

Chcesz odkryć potencjał
swojej strony?