Spis treści

Czy warto inwestować w pozycjonowanie?

Odpowiedź na pytanie postawione w tytule tego artykułu brzmi jednoznacznie „tak”. W pozycjonowanie strony w Google warto zainwestować, a potwierdzają to liczne badania. W Polsce 97% internautów używa Google do wyszukiwania informacji w sieci. Oznacza to, że jeśli chcesz, aby Twoja strona była widoczna dla potencjalnych klientów, musisz zadbać o to, aby pojawiała się jak najwyżej na stronach wyników wyszukiwania (SERP).

Czym jest SEO?

SEO to skrót od Search Engine Optimization, czyli optymalizacji dla wyszukiwarek internetowych. Jest to zespół działań mających na celu zwiększenie widoczności danej strony internetowej w wynikach wyszukiwania Google. Im wyższa pozycja naszej strony, tym większa szansa, że potencjalni klienci znajdą nas w Internecie i odwiedzą naszą stronę.

czy warto inwestowac w pozycjonowanie

Pozycjonowanie (SEO) ma wpływ na wyniki finansowe firmy

Istnieje wiele badań, które potwierdzają pozytywny ROI (zwrot z inwestycji) z SEO. Raport firmy Forrester z początku 2020 roku wykazał, że każdy dolar  wydany w USA na SEO, generuje średni zwrot w wysokości 15 $. Inne badanie, przeprowadzone przez firmę BrightEdge, pokazuje, że firmy, które inwestują w SEO, otrzymują 55% więcej ruchu niż te, które tego nie robią.

Poziom współczynnika ROI z SEO zależy od wielu czynników, w tym wielkości firmy, konkurencyjności branży oraz tego, jak dobrze jest dobrana strategia SEO. Jednak jeden wniosek nasuwa się sam, SEO i pozycjonowanie mają wpływ na wynik finansowy Twojej firmy.

SEO należy traktować jako inwestycję długoterminową. Efekty naszych działań nie będą widoczne od razu, ale po pewnym czasie mogą przynieść bardzo zadowalające rezultaty.

5 ważnych powodów dla których warto zainwestować w pozycjonowanie

  1. Widoczność w wyszukiwarce Google – jak wspomnieliśmy wcześniej, pozycjonowanie przybliża Twoją stronę do potencjalnych klientów, ponieważ Twoja strona jest przez nich zauważana. W Polsce skupiamy się w głównej mierze na wyszukiwarce Google, ponieważ jest ona monopolistą na naszym rynku. Należy mieć jednak na uwadze, że wszystkie wyszukiwarki internetowe korzystają z podobnych kryteriów oceniania stron internetowych, dlatego nawet jeśli podział rynku wyszukiwarek uległ by zmianie, przy dobrym SEO będziemy zauważalni również w innych wyszukiwarkach.
  2. ROI – jak pokazują badania, inwestycja w SEO może przynieść wymierne korzyści dla Twojego biznesu w postaci zwiększonego ruchu i wyższego współczynnika konwersji, a przecież w głównej mierze na tym nam zależy – aby skutecznie zwiększać sprzedaż i zainteresowanie naszymi usługami i produktami.
  3. SEO nie jest jednorazową inwestycją – gdy już zaczniesz nad nim pracować, musisz być konsekwentny, aby utrzymać dobre wyniki. Nie oznacza to jednak, że musisz wydać na to dużo pieniędzy. Pozycjonowanie na dłuższą metę jest znacznie tańszą formą reklamy internetowej niż np. reklamy w Google Ads. Naturalnie będziemy musieli „przetrwać” pierwszą fazę pozycjonowania, gdzie będziemy dopiero czekać na poważniejsze efekty, jednak zdecydowanie warto być cierpliwym. Po pewnym czasie, kompleksowa widoczność naszej strony będzie rosła mimo stałego budżetu.
  4. Pozycjonowanie wpływa na wizerunek eksperta – wyświetlanie się strony na wysokich pozycjach wyszukiwarki Google sprawia, że Twoja firma jest postrzegana jako autorytet dla robotów wyszukiwarki jak i dla użytkowników. Prosty schemat myślowy prowadzi użytkowników do wniosku, że im wyżej wyszukiwarka plasuje daną firmę, tym bardziej jest warta zaufania. Pamiętajmy, że wizerunek naszej firmy w sieci również wpływa na decyzje zakupowe użytkowników.
  5. Pozycjonowanie lokalne będzie tańsze i bardzo skuteczne – jeśli prowadzisz firmę świadczącą usługi w danym regionie lub konkretnym mieście, to powinieneś zdecydować się na pozycjonowanie lokalne (local SEO). Jest to świetne rozwiązanie, które jest przede wszystkim tańsze, a jednocześnie niesamowicie skuteczne. Twoi potencjalni klienci będą odnajdywać Twoją stronę internetową na wysokich pozycjach w wyszukiwarce Google za pomocą geolokalizacji. Przyjdzie CI wtedy konkurować jedynie z firmami z Twojego bliskiego otoczenia, a nie z całej polski.

Ocena strony: 5/5 - (1 głosów)
Paweł Kapłan

W branży marketingu internetowego od 2010 roku. Swoja przygodę rozpoczynał od lokalnego SEO oraz Google Ads (w tamtym czasie jeszcze Google Adwords), natomiast znacznie bardziej zaczęło go pociągać tradycyjne pozycjonowanie w bardzo trudnych i konkurencyjnych branżach. Pracował przy wielu projektach dla dużych brandów(Empik, Bonprix, BMW), ale najbardziej lubi mocne wyzwania gdzie klient znajduje się w pozycji "underdoga". Paweł brał udział w warsztatach prowadzonych przez takie osobistości jak Dixon Jones (Majestic SEO), Razvan Gavrilas (cognitiveSEO) czy Neil Patel.

Zapisz się do naszego Newslettera

bądź na bieżąco ze światem
marketingu internetowego!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne publikacje

Chcesz odkryć potencjał
swojej strony?

Reklamy PPC
Strony i sklepy
Social Media
Więcej z kategorii Wiedza