dlaczego warto inwestować w pozycjonowanie

Spis treści

Dlaczego warto inwestować w pozycjonowanie?

Dlaczego warto inwestować w pozycjonowanie strony internetowej? Z doświadczenia wiemy, że wiele osób zadaje sobie takie pytanie. W końcu zwiększanie widoczności w sieci to długotrwały proces, wieloetapowy, generujący koszty. Nic więc dziwnego, że obiekcji nie brakuje. 

Zapewniamy jednak, że pozycjonowanie warte jest zachodu. Gdy Twoja firma znajdzie się w TOP 10, odczujesz korzyści na wielu polach. Poniżej przedstawiamy najważniejsze zalety pozycjonowania w wyszukiwarce Google.

Dlaczego warto pozycjonować stronę internetową?

Pozycjonowanie strony internetowej to w dzisiejszych czasach konieczność. Firmy, które nie dbają o widoczność w wynikach wyszukiwania, często mają problem, by pozyskać nowych klientów, odnotowują niewielki ruch i niskie zyski. 

Widoczność w wyszukiwarce Google

Pozycjonowanie ma na celu zwiększenie widoczności strony www, sklepu e-commerce lub portalu internetowego w bezpłatnych wynikach wyszukiwarki Google. Zdobycie miejsca w TOP 10, a najlepiej w TOP 3, sprawi, że użytkownicy zainteresowani usługami bądź produktami, które oferujesz, bez problemu znajdą Twoją witrynę, a osoby szukające różnego typu porad i informacji skorzystają z  Twojej wiedzy.

Bez względu na to czy prowadzisz duży biznes z filiami w wielu miastach na terenie Polski, czy przeciwnie, małą, rodzinną firmę bądź jednoosobową działalność, musisz wiedzieć o jednym.

Użytkownicy, po wpisaniu interesujących ich fraz kluczowych, w ułamku sekundy otrzymują kilkanaście tysięcy wyników. Zajmują się jednak wyłącznie witrynami z TOP10. Nikt nawet nie pomyśli o tym, by zajrzeć na stronę 3, 5 czy 10. Wszyscy koncentrują się na  wynikach z TOP10. 

Dobra widoczność strony jest więc priorytetem i szansą na zwiększenie zysków. Im wyższa pozycja w Google, tym większe szanse, że użytkownik odwiedzi Twoją stronę, zapozna się z ofertą i skorzysta z niej. 

Większe zaufanie wśród potencjalnych klientów

Strony internetowe, które zajmują miejsce w TOP 10, uznawane są za najbardziej wiarygodne, mają większy autorytet, cieszą się pozycją liderów w branży. Pozycjonowanie, a w konsekwencji pozycja na górze bezpłatnych wyników wyszukiwania, to także większe zaufanie klientów. 

Rozpoznawalność marki

Rozpoznawalność marki, a co za tym idzie, rozwój biznesu i wzrost zysków, to kolejna zaleta pozycjonowania. Rozpoznawalne marki cieszą się gronem stałych klientów, klientów, którzy regularnie korzystają z usług, kupują konkretne produkty. Takie firmy są polecane, mają pozytywne opinie użytkowników, a to działa tylko na plus.

Przewaga nad konkurencją

Przewaga nad konkurencją to kolejna z istotnych zalet pozycjonowania. Regularne działania on-site i off-site sprawią, że zyskamy przewagę nad konkurencją. W szczególności nad firmami, które nie prowadzą działań zwiększających widoczność w wyszukiwarce Google, bądź tymi, które nie koncentrują się na działaniach reklamowych w sieci w takim stopniu, jak my. 

Co więcej, firmy, które cieszą się dobrą widocznością w internecie, uznawane za eksperta w swojej branży, są autorytetem w danej dziedzinie.

Współczynnik konwersji

Strony www zajmujące wysokie pozycje w bezpłatnych wynikach wyszukiwania odnotowują największy, wartościowy ruch. Przekłada się to na wzrost współczynnika konwersji. Konwersję stanowić mogą zarówno sprzedaż usługi lub produktu, jak i wysłanie zapytania ofertowego, zostawienie danej firmie danych kontaktowych, połączenie telefoniczne, zapis do newslettera. Wszystko to prowadzi do większych zysków. 

Pozycjonowanie lokalne – dlaczego warto?

Lokalne pozycjonowanie stron to możliwość dotarcia do użytkowników, którzy szukają usług i produktów na obszarze, na którym działa nasza firma. Google, dzięki geolokalizacji, w pierwszej kolejności wyświetla szukającemu witryny firm z najbliższej okolicy. Właśnie dlatego, w przypadku użytkowników z Krakowa i Warszawy lista wyników wyszukiwania będzie się różnić. Dzieje się tak nawet wtedy, gdy użytkownik wpisze frazę kluczową bez zawężenia lokalizacyjnego.

Lokalne pozycjonowanie stron internetowych jest więc doskonałym rozwiązaniem dla małych firm. Dla biznesów, którym nie zależy na tym, by docierać do potencjalnych klientów z drugiego końca Polski.

Weźmy za przykład salon fryzjerski. Dla użytkowników przebywających w Warszawie, szukających salonu fryzjerskiego interesujące będą przede wszystkim salony znajdujące się w stolicy, a nawet w konkretnych dzielnicach stolicy.

Dzięki pozycjonowaniu lokalnemu docieramy z ofertą do klientów, którzy mogą skorzystać z naszych usług i zwiększamy rozpoznawalność na rynku lokalnym.

Dlaczego jeszcze warto pozycjonować stronę internetową?

Pozycjonowanie ‒ długotrwały efekt

Przy pozycjonowaniu koniecznie trzeba wspomnieć o długotrwałych efektach. Prace, które wykonali copywriterzy, pozycjonerzy, web developerzy oraz zdobyte pozycje w Google, nie znikną z dnia na dzień.

Co więcej, będą przynosić coraz większe rezultaty, nawet jeśli nie zwiększymy budżetu. Ponadto, jeśli przerwiemy działania, nadal będziemy mogli cieszyć się z efektów. Wypozycjonowane frazy kluczowe przez pewien czas utrzymają zdobyte pozycje.

Dla porównania weźmy kampanie Google Ads. W przydatku wyczerpania budżetu reklamy przestają być wyświetlane. 

Pozycjonowanie ‒ analiza rezultatów

Dzięki specjalistycznym narzędziom możemy na bieżąco śledzić rezultaty działań i optymalizować naszą strategię. Możemy zweryfikować konkurencję ze swojej branży, sprawdzić, jak wygląda profil linkowania, przeanalizować, czy wzrósł ruch na stronie, jakie działania wykonują użytkownicy itd.

Pozycjonowanie ‒ ekonomiczne rozwiązanie

Pozycjonowanie generuje koszty. Warto jednak mieć na uwadze fakt, że w porównaniu z innymi formami reklamy, na przykład z kampaniami Google Ads, są to mniejsze wydatki. Tym bardziej, że uzyskujemy długotrwałe rezultaty.

Jak przebiega pozycjonowanie?

Warto jeszcze, choć w kilku słowach, napisać, jakie działania obejmuje pozycjonowanie stron. Pozycjonowanie obejmuje działania SEO (search engine optimization), czyli prace w obrębie naszej strony, np. content marketing, linkowanie wewnętrzne. Ważną częścią pozycjonowania są także działania poza witryną – przede wszystkim linkowanie zewnętrzne. 

Pozycjonowane warto poszerzyć o działania w mediach społecznościowych. Regularne wpisy, odpowiedzi na komentarze i inne działania umożliwią zbudowanie relacji między firmą a twoimi przyszłymi klientami. 

Zalety pozycjonowania lista

Podsumowując, dlaczego warto pozycjonować stronę internetową?

  • SEO pomoże ci zbudować wizerunek eksperta,
  • ruch organiczny na stronie www,
  • większe zyski twojej firmy,
  • rozpoznawalność na rynku lokalnym i nie tylko,
  • mniejsze koszty w porównaniu do innych działań marketingowych,
  • większe zaufanie internautów,
  • większe zaufanie potencjalnych klientów,
  • dotarcie do użytkowników znajdujących się niedaleko naszej firmy.

Chcesz zwiększyć widoczność swojej firmy w sieci? Już dziś skorzystaj z naszej oferty, postaw na skuteczne SEO oraz przemyślane działania off-site i ciesz się z efektów. Chcesz wiedzieć więcej? Zachęcamy do kontaktu, z przyjemnością odpowiemy na wszystkie pytania. 

Ocena strony: 5/5 - (2 głosów)
Paweł Kapłan

W branży marketingu internetowego od 2010 roku. Swoja przygodę rozpoczynał od lokalnego SEO oraz Google Ads (w tamtym czasie jeszcze Google Adwords), natomiast znacznie bardziej zaczęło go pociągać tradycyjne pozycjonowanie w bardzo trudnych i konkurencyjnych branżach. Pracował przy wielu projektach dla dużych brandów(Empik, Bonprix, BMW), ale najbardziej lubi mocne wyzwania gdzie klient znajduje się w pozycji "underdoga". Paweł brał udział w warsztatach prowadzonych przez takie osobistości jak Dixon Jones (Majestic SEO), Razvan Gavrilas (cognitiveSEO) czy Neil Patel.

Zapisz się do naszego Newslettera

bądź na bieżąco ze światem
marketingu internetowego!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne publikacje

Chcesz odkryć potencjał
swojej strony?

Reklamy PPC
Strony i sklepy
Social Media
Więcej z kategorii Wiedza