Spis treści

Jak zwiększyć pozycjonowanie strony w Google?

Ważne dla Twojego biznesu słowa i frazy kluczowe nadal nie zajmują wysokich pozycji w rankingu Google? Zastanawiasz się, co możesz zrobić, żeby zwiększyć efekty pozycjonowania stron? Z pozoru niewielkie zmiany mogą dać bardzo dobre rezultaty.  Co warto wiedzieć na ten temat? Zachęcamy do lektury! 

Pozycjonowanie strony w Google ‒ jak poprawić efekty? 

jak zwiekszyc pozycjonowanie strony w google

Wdrażanie treści

Wartościowy, unikalny kontent to ważny czynnik rankingowy. Jeśli więc zależy Ci na uzyskaniu wyższych pozycji, zadbaj o regularną publikację wysokiej jakości treści. Mowa zarówno o opisach produktów i kategorii, jak również o artykułach blogowych czy sekcji FAQ. Częste publikacje są “wabikiem” dla robotów Google. Skutkuje to częstszym odwiedzaniem strony, szybszą indeksacją i wyższymi pozycjami w Google. 

Optymalizacja tekstów 

A może na Twojej stronie znajdują się unikalne teksty, ale wymagają optymalizacji? Optymalizacja treści to przede wszystkim dodanie nagłówków h1, h2, h3, sprawdzenie zagęszczenia słów kluczowych, dodanie linkowania wewnętrznego. Nawet niewielkie zmiany mogą w pozytywny sposób wpłynąć na pozycje strony w wyszukiwarce Google. 

Usunięcie duplikatów 

Jeśli na stronie znajdują się wewnętrzne lub zewnętrzne duplikaty treści, koniecznie musimy je usunąć.

Duplikacja wewnętrzna (czyli duplikacja w obrębie naszej strony www), może doprowadzić do powstania kilku podstron skupiających się na tych samych frazach, czyli do kanibalizacji. 

Gdy użytkownik wpisze w wyszukiwarkę frazę, na którą pozycjonowane są różne podstrony, Google sam zdecyduje, którą z podstron wyświetlić. Może to mieć negatywne skutki. Jakie? Użytkownik szukający ogólnych informacji, trafi na stronę produktową, a szukający produktów, na artykuł blogowy. Przyczyni się to do wzrostu współczynnika odrzuceń i straty klienta. (To częsty, choć niejedyny skutek kanibalizacji. W przypadku bardzo silnych stron Google może wyświetlić 2 adresy URL). 

O duplikacie wewnętrznym mówimy w przypadku kopiowania treści z innych witryn. Duplikacja wewnętrzna sprawi, że Google na daną frazę wyświetli stronę, którą uzna za oryginalną.  

Usunięcie wszystkich duplikatów jest więc drogą do wyższych pozycji w Google. 

Linkowanie wewnętrzne 

Zależy Ci na zaindeksowaniu podstrony? A może chcesz zachęcić użytkowników do odwiedzenia konkretnej zakładki? Tutaj znakomicie sprawdzi się linkowanie wewnętrzne. Linki wewnętrzne są istotnym aspektem UX, ułatwiają użytkownikom poruszanie się w obrębie witryny. Co więcej, sprawiają, że roboty Google szybciej poruszają się po stronie i szybciej ją indeksują. 

Linki możemy umieścić w opisach i artykułach, w stopce, w menu, w boksach. 

Responsywna wersja strony

Jak zwiększanie pozycjonowania i poprawa efektów, to obowiązkowo responsywna wersja strony www. Użytkownicy bardzo często korzystają z urządzeń mobilnych ‒ telefonów, tabletów itp. Działająca bez zarzutów, responsywna wersja strony www to mniejszy współczynnik odrzuceń i większa szansa na konwersję. Strony, które nie działają poprawnie w wersji mobilnej, są natychmiast zamykane. Skutkuje to wysokim współczynnikiem odrzuceń i niższymi pozycjami w Google. 

Warto też pamiętać o aktualizacji algorytmu Mobile First Index, zgodnie z którą roboty Google w  pierwszej kolejności indeksują wersję strony wyświetlającej się na urządzeniach mobilnych. 

Dane strukturalne (rich snippets)

Dane strukturalne, znane także pod nazwą rich snippets, to znaczniki umieszczane w kodzie. Widoczne są one z poziomu wyszukiwarki. Dzięki danym strukturalnym możemy zachęcić użytkowników do odwiedzenia naszej strony www. Dane strukturalne mogą zawierać następujące informacje:  

  • odpowiedzi na najistotniejsze pytania z danej dziedziny, 
  • oceny (gwiazdki) od klientów,
  • cena danego artykułu,
  • dostępność artykułów,
  • breadcrumbs, czyli nawigacja okruszkowa. 

Reach Snippets potrafią zachęcić użytkowników do odwiedzenia strony www. Dzięki temu wartościowy ruch wzrasta, a razem z nim widoczność strony w wyszukiwarce. 

Techniczna optymalizacja SEO 

Chcąc zwiększyć pozycję strony www w Google, nie możemy zapomnieć o optymalizacji technicznej. Jakie prace są tutaj konieczne? 

  1. Certyfikat SSL ‒ strony bez ważnego certyfikatu SSL to strony potencjalnie niebezpieczne, zazwyczaj w błyskawicznym tempie zamykane przez użytkowników. Przyczynia się to do obniżenia pozycji w rankingu Google. 
  2. Prędkość ładowania ‒ jeśli chcesz zwiększyć pozycję strony www w Google, musisz mieć na uwadze prędkość ładowania. Strony, które wolno się ładują, są bardzo szybko wyłączane. Jak zoptymalizować prędkość ładowania? Warto przeprowadzić takie prace, jak: 

  • kompresja obrazków, 
  • optymalizacja kodu strony, 
  • usunięcie zbędnych wtyczek. 

  1. Adresy URL ‒ kolejny krok do zwiększenia pozycji w Google to adresy URL. Adresy powinny zawierać słowa i frazy dopasowane do konkretnej podstrony. Jeśli zamiast słów kluczowych adres zawiera ciąg przypadkowych znaków, na przykład %7 *(, optymalizacja jest wysoce zalecana. 

Linkowanie zewnętrzne 

Linki zewnętrzne to ważny czynnik rankingowy. Do pozycjonowanej strony powinny prowadzić wysokiej jakości linki zewnętrzne. W jaki sposób zbudować profil linków? Mamy tutaj różne możliwości, są to: 

  • publikacje na portalach zewnętrznych,
  • budowa stron zapleczowych,
  • działania  w mediach społecznościowych,
  • wpisy w katalogach firm,
  •  wizytówki NAP

Pozycjonowanie w Google

O czym jeszcze powinniśmy pamiętać, zwiększając pozycjonowanie w Google? Warto mieć na uwadze, że pozycjonowanie jest procesem, który trwa. Wyniki nie pojawią się z dnia na dzień, będziemy musieli poczekać kilka miesięcy. 

Prace powinny być wykonywane regularnie, zgodnie z dobrze przemyślaną strategią. Co więcej, niezbędne są nieustanna analiza efektów, śledzenie aktualizacji i zmian.   

Zwiększanie widoczności w Google ‒ o czym pamiętać? 

Jakie jeszcze działania możemy przeprowadzić, żeby zwiększyć pozycje firmy w bezpłatnych wynikach wyszukiwania? Są to: 

  • optymalizacja Profilu Firmy w Google, 
  • działania w mediach społecznościowych. 

Oprócz pozycjonowania strony w bezpłatnych wynikach wyszukiwania, możemy też zdecydować się na dodatkową formę promocji, między innymi na kampanie Google & FB Ads. 

Pozycjonowanie ‒ widoczność w Google 

Pozycjonowanie to proces, który obejmuje wiele prac. Aby zwiększyć pozycje w wyszukiwarce, konieczne są takie prace, jak: rozbudowa treści, budowa profilu linków, optymalizacja techniczna strony. Przemyślana strategia i regularne działania przyniosą nam jednak wiele korzyści. Warto więc jak najszybciej rozpocząć działania, wyprzedzić  konkurencję i zwiększyć zyski. 

Ocena strony: 5/5 - (1 głosów)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Podobne publikacje

Chcesz odkryć potencjał
swojej strony?