ile slow kluczowych w artykule

Spis treści

Ile słów kluczowych w artykule?

Ile słów kluczowych w artykule? To pytanie często zadają osoby, które chcą napisać artykuł blogowy na swoją stronę www. Odpowiedź jest jedna. Tyle, ile konieczne jest, aby powstał ciekawy, przyjemny w lekturze tekst. Najlepiej skupić się właśnie na tym. Nie na liczeniu fraz, czy co gorsza, ich sztucznym upychaniu w tekście. Poniżej garść wskazówek. Miłej lektury! 

Słowa kluczowe w artykule 

Dawne pozycjonowanie stron zakładało zasadę, że im więcej słów i fraz kluczowych w artykule i każdym innym tekście, tym lepiej. Właśnie dlatego powstawały treści, w których zagęszczenie fraz kluczowych było ogromne. Niemal w każdym zdaniu znajdowała się fraza główna w mianowniku. Efekt? Treści były nieprzydatne dla użytkowników, nieprzyjemne w lekturze, nie przekazywały istotnych informacji. 

Dziś wszystko wygląda inaczej. Teksty muszą być przyjazne dla użytkownika, przekazywać odbiorcy istotne informacje. W wyczerpujący sposób omawiać temat. Treści przeładowane frazami kluczowymi nie są wyświetlane wysoko w rankingu Google.  

Artykuł blogowy a frazy kluczowe 

Warto używać fraz w formie pytań, na przykład zaczynających się od słów: co, czym, jak, gdzie, kiedy, dlaczego

Frazy typu: Kiedy wykonać depilację laserową? Dlaczego warto kupić ekspres do kawy? Co to jest SEO? Jaki olej do włosów średnioporowatych? Doskonale sprawdzą się w artykułach blogowych. Taki kontent jest wartościowy dla użytkowników gromadzących informacje na dany temat, chcących zdefiniować własne potrzeby, szukających rozwiązań. Czyli osób zadających pytania, wpisujących w okno wyszukiwania frazy informacyjne. 

Najlepiej, jeśli będziemy kierować się myślą 1 akapit = jedna myśl. Zastanówmy się więc, jakie pytania mógłby zadać potencjalny klient i odpowiedzmy na nie. 

Kierując się powyższymi zasadami, z pewnością przygotujemy wartościowy tekst. Tekst, w którym znajdą się najistotniejsze frazy ‒ nie tylko fraza główna, ale też frazy semantyczne, synonimy, wyrazy bliskoznaczne. Taki artykuł z pewnością zostanie doceniony zarówno przez użytkowników, jak i przez roboty Google. 

Dobór słów kluczowych ‒ specjalistyczne narzędzia 

Ile więc słów kluczowych umieścić w danym artykule? Niestety udzielenie konkretnej odpowiedzi nie jest możliwe, wszystko zależy od danego przypadku. Zalecana liczba fraz kluczowych uzależniona będzie od tematyki artykułu, jego długości, konkurencyjności frazy.  

Oczywiście możemy korzystać ze specjalistycznych narzędzi. Będą one doskonałym wsparciem i dostarczą wielu przydatnych informacji. Jakie narzędzia pomogą nam w doborze słów kluczowych i ich liczby fraz w tekście?

Surfer SEO

Narzędziem, w którym znajdziemy informacje na temat zalecanej długości tekstu, rodzaju i liczby fraz kluczowych, liczby nagłówków i paragrafów, a nawet zalecanej liczby zdjęć w artykule, jest Surfer SEO, a mówiąc dokładniej, content editor. Wystarczy, że wpiszemy główną frazę kluczową, a w przeciągu kilku sekund otrzymamy konkretne wytyczne. 

Dla frazy pozycjonowanie wyglądać to będzie w następujący sposób: 

content score

 

slowa kluczowe

Planer słów kluczowych 

Liczba słów kluczowych w artykule to jedno. Niezmiernie ważne jest jednak, aby frazy kluczowe były dobrze dobrane. Mówiąc dokładniej, abyśmy pisali na tematy, które są wyszukiwane i, które są interesujące dla użytkowników. 

Sprawdźmy więc liczbę wyszukiwań danej frazy. Tutaj wykorzystać możemy Planer słów kluczowych. Jeśli okaże się, że dana fraza nie jest wyszukiwana, sprawdźmy,  ile wynosi liczba wyszukiwań fraz synonimicznych. 

Ahrefs

Kolejnym narzędziem, którym możemy wspomóc się podczas tworzenia kontentu, jest Ahrefs. Wystarczy, że wpiszemy interesującą nas frazę, a otrzymamy szereg istotnych wskazówek. Za przykład niech posłuży nam fraza ekspres do kawy.

ahrefs

Otrzymujemy komplet informacji, od lewej strony będą to: 

  • Liczba wyszukiwań frazy głównej i fraz pobocznych ‒ jak widać, są to konkurencyjne frazy, generujące ruch wynoszący nawet 101k.  
  • Najczęściej zadawane pytania ‒ czyli pytania, jakie mogą zadawać Twoi potencjalni klienci. Pytania mogą być bardzo dobrymi nagłówkami H2. 
  • Inne frazy ‒ inne, generujące ruch frazy kluczowe, które warto wykorzystać, tworząc kontent. 

Answer the public  

Bezpłatne narzędzie, a bardzo pomocne przy tworzeniu dobieraniu fraz kluczowych, zwłaszcza przy pisaniu artykułów blogowych. Niestety, w przypadku wersji bezpłatnej limit wynosi jedno zapytanie dziennie. 

Załóżmy, że prowadzisz sklep internetowy z łakociami, między innymi z czekoladą. Chcesz przygotować artykuł lub serię artykułów na ten temat. O czym pisać? Jakie kwestie poruszyć? Mamy tutaj całe mnóstwo propozycji. 

mapa strony

Słowa kluczowe w artykułach 

Podsumowując, najważniejsze, aby artykuły blogowe były przyjazne dla użytkowników, by przekazywały informacje, inspirowały. Koniecznie też musimy pamiętać, aby treści były unikalne, nie kopiujmy ich z innych źródeł. 

Wartościowe teksty, takie które podobają się użytkownikom i są oryginalne, mają pozytywny wpływ na widoczność strony w wynikach wyszukiwania. Wysokiej jakości artykuły wzmacniają także podstrony sprzedażowe, a więc podstrony, które generują nasze zyski.

Jak Ci się podoba artykuł? Oceń
Maciej Muchowski

Rozpoczął swoją karierę w branży SEO i marketingu w 2010 roku. Jego specjalizacją jest kreatywny link building oraz webdesign. W chwili obecnej największą przyjemność sprawia mu pozycjonowanie lokalne, którego optymalizację potrafi wykonać w ekspresowym tempie, nie tracąc przy tym, ani procenta jakości działania. Doskonale odnajduje się w skomplikowanych i zawiłych sytuacjach projektowych, kiedy nieocenione jest jego nieszablonowe podejście. W swojej bogatej karierze w branży SEO, tworzył strategie link buildingowe dla największych brandów w Polsce.

Zapisz się do naszego Newslettera

bądź na bieżąco ze światem
marketingu internetowego!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Picture of Karina Zielińska
Karina Zielińska

Piszę, praktycznie o wszystkim. Zawsze robię z sercem i na 100%. Nawet wtedy, gdy temat jest z kosmosu i wymaga godzin researchu. Stawiam na współpracę, w której każdy jest wygrany.

Podobne publikacje

Chcesz odkryć potencjał
swojej strony?

Reklamy PPC
Strony i sklepy
Social Media
Więcej z kategorii Wiedza