jak rozpocząć pozycjonowanie w bydgoszczy

Spis treści

Jak rozpocząć pozycjonowanie strony w Bydgoszczy?

Pozycjonowanie stron Bydgoszcz, to proces z którego korzystają praktycznie wszystkie nowoczesne firmy z Bydgoszczy. Jest to działanie, które może zapewniać regularny dopływ wartościowych leadów oraz zwiększenie wyników sprzedażowych. W jaki sposób rozpocząć ten proces? Poniżej kilka podstawowych wskazówek.

Wybierz słowa kluczowe pod pozycjonowanie w Bydgoszczy

Słowa i frazy kluczowe to nieodłączna część SEO. Co ciekawe praktycznie każdy przedsiębiorca zna przynajmniej część głównych fraz kluczowych dla swojego biznesu. Ważne jest jednak, aby zweryfikować w praktyce czy dane słowa kluczowe faktycznie są wyszukiwane tak często jak myślimy. Niestety często się zdarza, że jako przedsiębiorcy nie do końca zdajemy sobie sprawę, że użytkownicy mogą szukać naszej usługi lub produktu, używając innego nazewnictwa. Posłużę się tutaj następującym przykładem:

Stomatolog prowadzący gabinet dentystyczny uważa, że jego potencjalni pacjenci będą wyszukiwać jego usługę za pomocą określeń tj. endodoncja Bydgoszcz czy leczenie endodontyczne Bydgoszcz.

W praktyce jednak, użytkownicy znacznie częściej wpisują w pole wyszukiwarki frazy tj. leczenie kanałowe Bydgoszcz.

Zoptymalizuj treści i meta tagi dla Twojej lokalizacji

Tytuł na stronie (meta tag title) jest niesamowicie istotnym elementem pod względem SEO. Powinieneś zadbać, aby zawierał w sobie to co najważniejsze, czyli słowa kluczowe ważne dla Twojego biznesu oraz nazwę miasta w którym prowadzisz biznes – Bydgoszcz. Poniżej przedstawiam bardzo prosty schemat, który pomoże Ci skonstruować poprawny tag tytułowy Twojej strony.

[Słowo kluczowe ważne dla Twojego biznesu] [nazwa miasta] – [nazwa firmy]

W przypadku naszej agencji może to wyglądać następująco:
Pozycjonowanie stron BydgoszczAgencja SEO 1stplace.pl

Nie możemy też zapomnieć o opisie strony czyli tagu meta description. Jest to tag, którym powinieneś chcieć zachęcić użytkowników do przejścia na Twoją stronę. Powinieneś tutaj wykorzystać formę przyciągającą wzrok np. poprzez zawarcie encji HTML. Dodatkowo w opisie strony koniecznie umieść mocny sygnał CTA (call to action). Może to być np. „przejdź”, „natychmiast” itp.

Opatrz dane teleadresowe w mikrodane / mikroformaty

Schema.org to serwis dostarczający nam gotowych rozwiązań z zakresu mikroformatów i mikrodanych. Nie powinieneś nigdy bagatelizować tych form przekazywania informacji robotom wyszukiwarki Google. Poprzez umieszczenie w kodzie źródłowym strony internetowej mikrodanych roboty wyszukiwarki mają znacznie ułatwione zadanie pod względem zrozumienia ich konstrukcji i przeznaczenia. W przypadku pozycjonowania lokalnego szczególna uwagę powinieneś zwrócić na odpowiedni oznaczenie danych teleadresowych czyli tzw. NAP (Name, Adress, Phone).

Linkowanie strony z serwisów zewnętrznych

Linkowanie od zawsze jest niezwykle ważne w pozycjonowaniu. Nie ma większej różnicy czy jest to pozycjonowanie ogólne, szerokie, czy lokalne. W każdym przypadku musimy starać się pozyskiwać linki z innych stron. Pamiętajmy jednak o kilku istotnych aspektach podczas linkowania strony internetowej, a by nie wyrządzić sobie krzywdy(niestety źle przeprowadzony proces link buildingu może przynieść efekty odwrotne od zamierzonych):

  • pozyskuj linki ze stron zbliżonych tematycznie,
  • w przypadku pozycjonowania lokalnego na Bydgoszcz wybieraj serwisy lokalne,
  • dywersyfikuj źródła linków (linki z grafik, linki tekstowe z różnymi dopasowaniami anchor textów, linki z for dyskusyjnych itp.),
  • linkuj z domen z wysokim autorytetem lub popularnych wśród użytkowników.

Rozpoczęcie pozycjonowania w Bydgoszczy – podsumowanie

Rozpoczęcie pozycjonowania w mieście takim jak Bydgoszcz nie jest procesem ani prostym, ani łatwym. Poziom konkurencji jest tutaj wysoki, dlatego zawsze wskazane jest wsparcie jakiego może udzielić dobra firma SEO. Mam jednak nadzieję, że kilka powyższych wskazówek pozwoli Ci mieć ogląd na to, od czego warto zacząć ten proces.

Jeśli potrzebujesz wsparcia z zakresu pozycjonowania, kampanii Google Ads, czy jakiejkolwiek innej dziedziny marketingu internetowego – zapraszam do kontaktu i współpracy.

Ocena strony: 5/5 - (1 głosów)
Paweł Kapłan

W branży marketingu internetowego od 2010 roku. Swoja przygodę rozpoczynał od lokalnego SEO oraz Google Ads (w tamtym czasie jeszcze Google Adwords), natomiast znacznie bardziej zaczęło go pociągać tradycyjne pozycjonowanie w bardzo trudnych i konkurencyjnych branżach. Pracował przy wielu projektach dla dużych brandów(Empik, Bonprix, BMW), ale najbardziej lubi mocne wyzwania gdzie klient znajduje się w pozycji "underdoga". Paweł brał udział w warsztatach prowadzonych przez takie osobistości jak Dixon Jones (Majestic SEO), Razvan Gavrilas (cognitiveSEO) czy Neil Patel.

Zapisz się do naszego Newslettera

bądź na bieżąco ze światem
marketingu internetowego!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne publikacje

Chcesz odkryć potencjał
swojej strony?

Reklamy PPC
Strony i sklepy
Social Media
Więcej z kategorii Wiedza