Landing page, tę nazwę słyszało wielu właścicieli witryn internetowych. Wykonanie landingów proponują zarówno pozycjonerzy, jak i specjaliści ds. marketingu. Czym dokładnie jest landing page i jakie są największe zalety takiego rozwiązania? O tym poniżej. Zachęcamy do lektury!
Landing page ‒ czym jest? Czym różni się od witryny internetowej?
Na początek krótkie wyjaśnienie, czym jest strona typu landing page. Landing page to specyficzny rodzaj strony internetowej, która może być stworzona w różnym, jednak konkretnym celu, najczęściej jest to generowane lidów.
Użytkownik kierowany jest na stronę lądowania po kliknięciu reklamy, linku umieszczonego w mediach społecznościowych lub bezpośrednio z poziomu wyszukiwarki.
Czym landing page różni się od standardowej, firmowej strony internetowej? Witryny internetowe są bardziej rozbudowane, zawierają więcej informacji ogólnych. Landing page to strona zawierająca konkretne informacje na dany temat, przygotowana w określonym celu, zachęcająca użytkownika do konkretnej czynności. Klient otrzymuje mniejszą dawkę informacji i może się na nich skoncentrować.
Landing page ‒ w jakim celu tworzymy takie strony?
Strony typu landing page tworzone są w różnych celach. Wśród najczęstszych wymienić możemy takie, jak:
- prezentacja konkretnych usług i produktów,
- dotarcie z ofertą do użytkowników z konkretnego obszaru,
- poinformowanie klientów o rabatach i promocjach,
- zachęcenie użytkowników do udziału w webinarze, konkursie, subskrypcji newslettera, założenia konta w serwisie,
- zaprezentowanie użytkownikowi e-booka i zachęcenie do pobrania.
Strony typu landing page mogą też mieć formę formularza kontaktowego, ankiety, aplikacji konkursowej, formularza rejestracyjnego.
Skuteczny landing page ‒ o czym pamiętać?
Jak powinien wyglądać skuteczny landing page? Przede wszystkim należy pamiętać o takich elementach, jak:
- Wyeksponowanie największej zalety produktu, unikalnej cechy oferty. Określenie głównej potrzeby klienta i opowiedzenie o tym, jak nasze rozwiązania wychodzą jej naprzeciw.
- Sprecyzowanie korzyści wynikających ze skorzystania z zakupu produktu, pobrania e-booka, subskrypcji newslettera. Warto pamiętać zarówno o korzyściach funkcjonalnych, jak i emocjonalnych.
- Miła dla oka grafika lub infografika.
- Przyciski CTA, hasła zachęcające do działania. Możemy także zamieścić dowód słuszności. Dowodem słuszności będą między innymi pozytywne opinie, badania niezależnych instytucji potwierdzające jakość produktów, szerokie grono stałych klientów itp.
Pamiętajmy także o tym, że landing, tak samo jak strona www firmy, powinien działać bez zarzutu, szybko się ładować. Istotne są także odpowiednio zoptymalizowane nagłówki, możemy dodać pogrubienia głównych słów kluczowych. Ważne jak także, aby landing wyświetlał się poprawnie nie tylko na komputerze stacjonarnym, ale także na urządzeniach mobilnych, na przykład smartfonach i tabletach.