pozycjonowanie stron niemcy

Spis treści

SEO i Pozycjonowanie Niemcy – Agencja SEO na Niemcy

Pozycjonowanie Niemcy – czy ta usługa różni się w jakikolwiek od naszego rodzimego pozycjonowania stron internetowych w Polsce? Jakim budżetem trzeba dysponować, aby pozycjonowanie na Niemcy mogło być skuteczne. Wszystkiego dowiesz się w tym artykule – zapraszam.

Pozycjonowanie Niemcy – na czym polega pozycjonowanie strony na Niemcy?

Pozycjonowanie stron internetowych, nieco się różni w każdym innym kraju, natomiast bazuje na tych samych fundamentach. Przede wszystkim należy zadbać o elementy optymalizacji strony czyli popularne SEO.

SEO dzielimy na dwie części składowe – SEO On-Site i SEO off-Site.

SEO On-Site w optymalizacji strony na Niemcy

Optymalizacja SEO On-site jest oparta o wszystkie elementy w obrębie strony internetowej. Zwraca się tutaj uwagę na treści w obrębie strony internetowej, tytuły, nagłówki, strukturę html czy szybkość ładowania strony www.

On-site SEO jest w naszej agencji traktowane jako fundament udanego procesu pozycjonowania strony. W przypadku pozycjonowania stron na Niemcy, również.

SEO Off-Site, a Pozycjonowanie stron Niemcy

SEO Off-Site w głównej mierze opiera się na procesie link buildingu. Linki w dalszym ciągu są niesamowicie istotnym czynnikiem rankingowym dla algorytmów Google. Dlatego jeśli zależy nam na wysokich pozycjach w wyszukiwarce Google.de, będziemy musieli wykonać sporo pracy podczas tego procesu.

Pozycjonowanie stron w Google Niemcy – jakie są różnice?

Tak jak wcześniej wspomniałem, pozycjonowanie na Niemcy niewiele się różni od pozycjonowania w Polsce, dlatego agencja SEO z odpowiednim zapleczem bez problemu podejmie się takiego zadania. Wyszukiwarka Google bazuje na tych samych algorytmach i ocenia strony internetowe w zbliżony sposób. Poniżej przedstawię kilka podstawowych różnic w procesie pozycjonowania.

Domena .de

Co prawda nazwa domeny, a także jej końcówka nie mają żadnego znaczenia pod względem SEO i pozycjonowania, to zdecydowanie polecamy zaopatrzyć się w rodzimą domenę w formie .de. Jest to rozszerzenie, które będzie zdecydowanie bardziej naturalne rozwiazanie dla użytkowników wyszukiwarki gooogle.de i będzie wśród nich wzbudzało znacznie większe zaufanie niż np. końcówka w formie .pl, lub strona w języku niemieckim w osobnym katalogu np. nazwastrony.pl/de.

Koszt domeny z końcówką .de nie jest wysoki, więc tym bardziej warto w nią zainwestować przed rozpoczęciem działań na rynku niemieckim.

Treści w języku niemieckim

Dla części osób jest to logiczne i banalne, ale niestety często zdarza się tak, że zgłaszają się do nas klienci z treściami w języku Polskim lub Angielskim i chcą się pozycjonować w Niemczech. Niestety takie działanie nie ma prawa zadziałać. Równie często zdarza się, że treści na stronie internetowej są przetłumaczone jedynie za pośrednictwem translatora internetowego. Jest to oczywiście złe rozwiazanie. Musimy tutaj zdecydować się na wsparcie certyfikowanego tłumacza, który będzie w stanie napisać teksty w sposób poprawny i pełni oddający sens posiadanych przez nas treści. Jest to inwestycja, która jest absolutnie konieczna jeśli chcemy poważnie myśleć o usłudze jaką jest pozycjonowanie Niemcy.

Koszt przetłumaczenia treści na język niemiecki, jest uzależniony od stawek poszczególnych tłumaczy oraz ilości zleconych do przetłumaczenia treści.

Niemieckojęzyczne zaplecze SEO pod pozycjonowanie

Zaplecze SEO w języku niemieckim to nieoceniona pomoc podczas pozycjonowania strony na Niemcy. Jeśli agencja SEO posiada takie wsparcie, to pozycjonowanie strony www w wyszukiwarce Google.de, będzie znacznie prostsze, a i efekty z pewnością zobaczymy znacznie szybciej. Jeśli więc będziesz poszukiwać agencji SEO, która będzie dla Ciebie wykonywać usługę „pozycjonowanie Niemcy”, nie zapomnij zapytać czy dysponuje zapleczem linkowym na rynek niemiecki.

Koszt pozyskiwania linków

Rynek niemiecki rządzi się swoimi prawami, niestety ceny pozyskiwania linków dla niemieckojęzycznych stron są znacznie droższe niż na naszym Polskim rynku. Jeśli zdecydujemy się na artykuły z portali zewnętrznych będziemy musieli się liczyć ze znacznie większymi kosztami niż w Polsce. Oczywiście zakup artykułów sponsorowanych w znacznym stopniu może wesprzeć pozycjonowanie strony w Google.de.

Pozycjonowanie ogólne Niemcy – strategia

Strategia pozycjonowania stron na Niemcy powinna zawierać wszystkie standardowe elementy strategii SEO. Działania należy rozpocząć od stworzenia oraz wdrożenia audytu SEO, który będzie obejmował wszystkie ewentualnie występujące na stronie www błędy. Audyt SEO powinien zawierać również najważniejsze rekomendacje oraz sugestie na rozwój witryny w przyszłości. Następnymi krokami będzie budowanie widoczności najważniejszych słów kluczowych w wyszukiwarce google.de na terenie całych Niemiec.

Pozycjonowanie long tail Niemcy (szerokie / długi ogon) – strategia

Kolejną strategią pozycjonowania jaką możemy wykorzystać w przypadku firm na Niemieckim rynku jest pozycjonowanie long tail na Niemcy. Jest to technika pozycjonowania skoncentrowana na wyborze znacznie szerszego spektrum fraz kluczowych, które cechują się znacznie mniejsza konkurencyjnością niż frazy ogólne.

Porównanie fraz kluczowych ogólnych oraz fraz z długiego ogona (long tail).

Słowa kluczowe – pozycjonowanie ogólne:

  • pozycjonowanie Niemcy,
  • pozycjonowanie stron Niemcy,
  • SEO Niemcy,
  • pozycjonowanie na Niemcy.

Słowa kluczowe – pozycjonowanie szerokie:

  • pozycjonowanie Niemcy cena,
  • SEO Niemcy cena
  • tanie pozycjonowanie na Niemcy,
  • tanie pozycjonowanie Niemcy,
  • dobre pozycjonowanie Niemcy.

Pozycjonowanie lokalne Niemcy

Pozycjonowanie lokalne Niemcy to usługa polegająca na uzyskaniu widoczności w wyszukiwarce google.de oraz w mapach google.de na określonym obszarze miasta lub konkretnego regionu. Technika pozycjonowania lokalnego opiera się na standardowych praktykach z zakresu pozycjonowania, wzbogaconym o pozyskiwanie cytowań NAP, pozycjonowaniem wizytówki firmy w mapach Google oraz doborze odpowiednich fraz lokalnych.

Słowa kluczowe do pozycjonowania lokalnego na Niemcy mogą prezentować się następująco:

  • agencja SEO Monachium,
  • pozycjonowanie Berlin,
  • pozycjonowanie stron Frankfurt,
  • pozycjonowanie stron www Dortmund.

Jak widać powyżej, wszystkie kombinacje fraz kluczowych zawierają w sobie nazwę miasta. Dzięki takim praktykom wskazujemy robotom wyszukiwarki Google.de dla jakich lokalizacji chcemy się wyświetlać w wynikach wyszukiwania.

Ile kosztuje pozycjonowanie Niemcy?

Pozycjonowanie na Niemcy jest usługą wymagająca i z pewnością nie najtańszą, natomiast niesamowicie efektywną. Jeśli do procesu pozycjonowania podejdziemy profesjonalnie i zaangażujemy dobrą agencję SEO, to koszt pozycjonowania powinien zacząć się mniej więcej od kwoty 2000 zł miesięcznie. Wszystko będzie zależało od tego w jakiej branży działa Twoja firma, jak duża jest konkurencja i na jaką technikę pozycjonowania się zdecydujesz.

Pozycjonowanie stron Niemcy – kiedy pojawią się efekty?

Kiedy pojawią się efekty pozycjonowania? Na co mogę liczyć po 3, 6, 12 miesiącach współpracy? To pytania, które pojawiają się zawsze podczas rozpoczęcia współpracy, ale są jak najbardziej zrozumiałe. Odpowiadając wprost, już po samym wdrożeniu dobrego audytu SEO, możliwe są do zaobserwowania pierwsze efekty pozycjonowania, natomiast pierwsze frazy pojawią się w TOP 10 po około 6 miesiącach współpracy. Warto natomiast być cierpliwym i zdawać sobie sprawę, że usługa taka jak pozycjonowanie stron na Niemcy to nie sprint tylko maraton i regularne działania będą działać jak kula śnieżna.

Pozycjonowanie stron w Niemczech – podsumowanie

Jeśli prowadzisz biznes, który ma aspiracje do wejścia na rynek Niemiecki, lub być może już teraz na nim funkcjonujesz, ale potrzebujesz wsparcia, to z przyjemnością zapraszam Cię na konsultacje z naszymi specjalistami. Dobierzemy najlepsze działania dla Twojej specyfiki biznesowej i sprawimy, aby na Twoją stronę www trafiali nowi potencjalni klienci.

Ocena strony: 5/5 - (1 głosów)
Paweł Kapłan

W branży marketingu internetowego od 2010 roku. Swoja przygodę rozpoczynał od lokalnego SEO oraz Google Ads (w tamtym czasie jeszcze Google Adwords), natomiast znacznie bardziej zaczęło go pociągać tradycyjne pozycjonowanie w bardzo trudnych i konkurencyjnych branżach. Pracował przy wielu projektach dla dużych brandów(Empik, Bonprix, BMW), ale najbardziej lubi mocne wyzwania gdzie klient znajduje się w pozycji "underdoga". Paweł brał udział w warsztatach prowadzonych przez takie osobistości jak Dixon Jones (Majestic SEO), Razvan Gavrilas (cognitiveSEO) czy Neil Patel.

Zapisz się do naszego Newslettera

bądź na bieżąco ze światem
marketingu internetowego!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne publikacje

Chcesz odkryć potencjał
swojej strony?

Reklamy PPC
Strony i sklepy
Social Media
Więcej z kategorii Wiedza