speed index co to jest

Spis treści

Speed Index Google – co to jest?

Chyba każdy z nas spotkał się już z informacjami płynącymi od Google na temat szybkości ładowania stron internetowych. Jest to w chwili obecnej bardzo istotna kwestia z zakresu działań UX. Czym właściwie jest wskaźnik Speed Index i czy powinniśmy na niego zwracać uwagę odpowiem w tekście poniżej.

Speed Index – definicja

Speed index, inaczej indeks prędkości, to wskaźnik mierzący szybkość ładowania strony internetowej. Wskaźnik wyrażany jest w milisekundach. Im większa wydajność witryny, tym niższy speed index. Google rekomenduje, aby indeks prędkości wynosił poniżej 1000 ms.

Dlaczego należy zwracać uwagę na wskaźnik speed index?

Wskaźnik speed index jest jednym z elementów biorących udział w kompleksowym wyniku szybkości ładowania się strony internetowej. W chwili obecnej, wersja narzędzia Lighthouse określa wagę tego wskaźnika na 10% (wcześniej 15%). Jako, że o sukcesie najczęściej decydują właśnie detale, należy zadbać, aby wartość wskaźnika speed index była na optymalnym poziomie.

Dlaczego szybkość ładowania strony jest istotna?

Szybkość ładowania strony to element z zakresu UX, wpływający na doświadczenia użytkownika na stronie internetowej. Nikt z nas nie lubi sytuacji, kiedy długo należy czekać na załadowanie zawartości strony internetowej. Google wychodzi z podobnego założenia dlatego elementy UX takie jak szybkość ładowania strony zostały włączone do czynników rankingowych wyszukiwarki. Bez nich udane pozycjonowanie strony nie może się udać.

Właśnie z tych powodów powinniśmy zadbać o to, aby wskaźnik speed index był na bardzo dobrym poziomie i wspierał nasze działania z przyśpieszaniem ładowania strony internetowej.

Jak działa wskaźnik speed index?

Speed index od Google, ma za zadanie zmierzyć jak szybko wizualna zawartość strony internetowej wyświetli się użytkownikowi. Dzięki narzędziu Lighthouse, Google otrzymuje film z ładowania strony internetowej w przeglądarce Google Chrome, a następnie dokonuje obliczeń dotyczących progresu wykonanymi między poszczególnymi klatkami filmu.

Ocena strony: 5/5 - (1 głosów)

Paweł Kapłan

W branży marketingu internetowego od 2010 roku. Swoja przygodę rozpoczynał od lokalnego SEO oraz Google Ads (w tamtym czasie jeszcze Google Adwords), natomiast znacznie bardziej zaczęło go pociągać tradycyjne pozycjonowanie w bardzo trudnych i konkurencyjnych branżach. Pracował przy wielu projektach dla dużych brandów(Empik, Bonprix, BMW), ale najbardziej lubi mocne wyzwania gdzie klient znajduje się w pozycji "underdoga". Paweł brał udział w warsztatach prowadzonych przez takie osobistości jak Dixon Jones (Majestic SEO), Razvan Gavrilas (cognitiveSEO) czy Neil Patel.

Zapisz się do naszego Newslettera

bądź na bieżąco ze światem
marketingu internetowego!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Podobne publikacje

Chcesz odkryć potencjał
swojej strony?