Wybór fraz kluczowych to jedno z ważniejszych działań w procesie pozycjonowania strony. Wybrane frazy mogą zadecydować o sukcesie bądź o porażce firmy. Analizując wspomniane wyrażenia, pod uwagę należy wziąć wiele czynników, jednym z nich jest miesięczna liczba wyszukiwań. Jak zweryfikować miesięczny wolumen wyszukiwania i jaką liczbę uznać za optymalną?
Średnia liczba wyszukiwań – definicja
Średnia liczba wyszukiwań to wskaźnik informujący, ile razy dana fraza kluczowa była wpisana w wyszukiwarkę. Średnią liczbę wyszukiwań danej frazy znajdziemy w planerze słów kluczowych, a także w innych, specjalistycznych narzędziach.
Średnia liczba wyszukiwań a seo i e-marketing
Wybierając frazy kluczowe, wyznaczasz kierunek działań z zakresu pozycjonowania, contentu i szeroko pojętego e-marketingu. Specjaliści, na podstawie listy wybranych słów kluczowych, tworzą harmonogramy treści, planują tematykę artykułów i podstron, optymalizują nagłówki, meta dane, wybierają źródła pozyskiwania linków zewnętrznych.
Rodzaj wybranych fraz stanowi więc podstawę wielu działań, mających zwiększyć widoczność Twojej strony w sieci, generować wartościowy ruch i konwersję.
Skupienie się na frazach, które nie są wyszukiwane przez odbiorców, mija się z celem. Koncentracja na zapytaniach o najwyższym wolumenie, stwarza przeciwności w postaci dużej konkurencji – często topowe pozycje zajmują popularne marki, dysponujące pokaźnymi budżetami. Ważne więc, by przeanalizować różne opcje i wybrać optymalne rozwiązanie. Wsparcie specjalistów może być tutaj niezbędne.
Dlaczego średnia liczba wyszukiwań jest tak ważna?
Dlaczego średnia liczba wyszukiwań ma tak duże znaczenie? Poniżej najistotniejsze powody:
- większy wolumen wyszukiwań może oznaczać większy potencjał ruchu na stronie www,
- bardzo duża liczba wyszukiwań, wynosząca kilkadziesiąt tysięcy, obejmuje zwykle bardzo konkurencyjne frazy kluczowe, zyskanie widoczności na takie zapytania może być trudne (czasem nawet niemożliwe),
- optymalizacja treści pod kątem zapytań, które cieszą się popularnością wśród użytkowników, to droga do tworzenia wartościowego contentu,
- wiedza na temat popularności słów kluczowych umożliwia tworzenie efektywnych i bardziej ukierunkowanych kampanii e-marketingowych,
- informacja na temat liczby wyszukiwań umożliwia weryfikację trendów zainteresowań konsumentów,
- liczba wyszukiwań dostarcza także informacji na temat zagadnień popularnych wśród określonych grup demograficznych lub geograficznych.
Narzędzia do analizy liczby wyszukiwań fraz kluczowych
W jaki sposób możesz zweryfikować liczbę wyszukiwań fraz kluczowych? Tutaj dużym wsparciem są specjalistyczne narzędzia, np.:
- Ahrefs
- Senuto
- SEMrush
- Moz Keyword Explorer
- Ubersuggest
- Keyword Tool
Liczba wyszukiwań – wyzwania i ograniczenia
Analiza średniej liczby wyszukiwań wiąże się z pewnymi wyzwaniami, są to:
- Sezonowość: Wolumen wyszukiwania niektórych fraz może wzrastać w konkretnym okresie, np. latem czy w przed świętami. Takie różnice należy uwzględnić przy planowaniu długoterminowym.
- Nowe trendy: Szybko zmieniające się trendy mogą nie być od razu widoczne w narzędziach analitycznych.
- Precyzja danych: Poszczególne narzędzia mogą podawać różne wartości dla tego samego zapytania, wynika to z różnic w metodologii zbierania danych.
Podsumowanie
Średnia liczba wyszukiwań fraz kluczowych to ważny wskaźnik w SEO i marketingu internetowym. Ów wskaźnik jest niezwykle przydatny w identyfikacji trendów, w analizie popularności zapytań, w optymalizacji treści oraz planowaniu kampanii reklamowych. Narzędzia takie jak Google Trends, SEMrush, Ahrefs oraz Senuto dostarczają szczegółowych danych, które pomagają w doborze odpowiednich słów kluczowych, w analizie konkurencji oraz efektywniejszym targetowaniu reklam. Jest to kluczowe w zwiększaniu widoczności online i generowaniu ruchu na stronie. Średnia liczba wyszukiwań pomaga także w zrozumieniu zachowania użytkowników i dostosowaniu strategii marketingowych do aktualnych zainteresowań i potrzeb odbiorców.