Spis treści

Strona internetowa z pozycjonowaniem cena

Strona internetowa z pozycjonowaniem ‒ cena? Tutaj nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Koszty budowy strony uzależnione są od kilku czynników, między innymi od liczby podstron. Podobnie, jeśli chodzi o pozycjonowanie ‒ miesięczny abonament może wynosić zarówno kilkaset złotych, jak i kilka tysięcy. 

Jakie czynniki wpływają na cenę? Z jakim wydatkiem musimy liczyć się przy budowie strony? A z jakimi przy pozycjonowaniu?  Odpowiedź poniżej. Zachęcamy do lektury! 

 

Cena pozycjonowania a konkurencja 

Im większa, aktywniej działająca w zakresie marketingu internetowego konkurencja, tym cena pozycjonowania będzie wyższa. Zdobycie pozycji na wysoce konkurencyjne frazy (na które czasem pozycjonują się firmy działające w różnych branżach), jest trudniejsze niż uzyskanie widoczności na frazy niszowe. 

Silni konkurenci to większe wyzwania dla pozycjonerów. W takim przypadku proces pozycjonowania trwa dłużej, jest bardziej skomplikowany, a to wpływa na wysokość kosztów. 

Pozycjonowanie a aktualna kondycja strony 

Cena pozycjonowania uzależniona jest również od aktualnej kondycji strony www. Pod uwagę brane są: 

  • Struktura strony, rodzaj i liczba koniecznych zmian ‒ przy niektórych CMS-ach zmiany w architekturze strony będą bardziej skomplikowane, wymagały będą pomocy web developera, a to związane jest z większymi kosztami.  
  • Ilość i jakość contentu ‒ treści, czyli opisy produktów i kategorii, artykuły blogowe, prawidłowo zoptymalizowane nagłówki, stanowią ważny czynnik rankingowy Google. Miesięczna liczba i długość artykułów oraz opisów ma wpływ na cenę pozycjonowania. 
  • Profil linków zewnętrznych ‒ liczba i jakość linków ze źródeł zewnętrznych ma duży wpływ na widoczność strony w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Im większa, miesięczna liczba linków z portali o dużym autorytecie, tym wyższe koszty działań. 

Pozycjonowanie a zasięg pozycjonowania 

Na cenę wpływa też zasięg pozycjonowania. Cena działań będzie inna w zależności od tego, czy prowadzisz lokalny biznes, na przykład wyłącznie na terenie konkretnego miasta, czy działasz na terenie całej Polski bądź za granicą. Ze względu na mniejszą konkurencję, w większości przypadków pozycjonowanie lokalne będzie nieco tańsze niż ogólnopolskie. Przy pozycjonowaniu na rynki zagraniczne doliczyć będziemy musieli koszty tłumaczeń. 

Wielkość strony i liczba fraz kluczowych 

Cena jest uzależniona także od liczby fraz kluczowych, na które pozycjonujemy stronę www lub sklep internetowy, a także od liczby podstron. Działania on-site dla niewielkiej strony www są mniej czasochłonne, niż na rozbudowanym portalu. 

cennik pozycjonowania

Pozycjonowanie cennik 

W większości agencji interaktywnych wycena pozycjonowania przygotowywana jest indywidualnie, po analizie strony www i poznaniu oczekiwań klienta. Standardowy pakiet pozycjonowania powinien obejmować następujące działania: 

  • audyt SEO ‒ przeprowadzenie i wdrożenie,
  • administracja stroną ‒ od 1 do 3h miesięcznie,
  • analiza ilości i jakości treści, wykrycie duplikatów, 
  • regularna rozbudowa i wdrażanie treści, 
  • przygotowanie i publikacja artykułów blogowych ‒ od 0 do nawet 10, standardowa liczba to 1-4 artykuły, 
  • przygotowanie i wdrożenie artykułów sponsorowanych ‒ od 0 do nawet 10, zazwyczaj od 1 do 4 artykułów,
  • instalacja Google Analytics i Google Search Console, założenie Profilu Firmy w Google (dawniej wizytówka Google Moja Firma),
  • optymalizacja podstron – do 100 do nawet 1000 fraz kluczowych,
  • monitoring słów kluczowych – od 100 do 500 fraz kluczowych,
  • recenzje nt. firmy – od 0 do 8 sztuk,
  • comiesięczny raport (pozyskany ruch, pozycje, wykonane działania),
  • stałe wsparcie koordynatora projektu,
  • dedykowany zespół specjalistów,
  • wtyczki i moduły SEO (PrestaShop) – do 1 000 zł rocznie.

Strona internetowa ‒ ile kosztuje?

Cennik projektowania i budowy stron internetowych także generuje różne koszty ‒ począwszy od 3 000 zł po nawet 35 000 zł i więcej. 

Cena uzależniona jest od wielkości strony, liczby podstron, od projektu, indywidualnych rozwiązań, od dostosowania witryny pod standardy UX i SEO, integracji z różnymi portalami, wielojęzyczności, integracji z CMS-em, prac dodatkowych. Najczęściej wycena przygotowywana jest indywidualnie, po zapoznaniu się z preferencjami klienta i specyfiką jego branży. 

Strona internetowa z pozycjonowaniem ‒ ile kosztuje? 

Ile więc kosztuje pakiet w postaci strony internetowej i pozycjonowania? Budowa prostej strony internetowej to koszt około 300-5000 zł. Jest to koszt jednorazowy. Standardowy pakiet pozycjonowania to miesięczny abonament w wysokości około 900-1500 zł. 

Strona i pozycjonowanie ‒ czy warto? 

Jak widać powyżej, zarówno budowa strony internetowej, jak i pozycjonowanie, generują koszty. Czy warto więc zdecydować się na taką inwestycję? Oczywiście. 

Nowoczesna strona internetowa to wizytówka firmy. Ciekawy design, przemyślana struktura witryny, przydatne funkcjonalności sprawią, że użytkownik spędzi na naszej stronie więcej czasu, a współczynnik odrzuceń będzie niższy. 

Pozycjonowanie natomiast sprawi, że strona zyska widoczność w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. To w dzisiejszych czasach priorytet. Osoby, które wpiszą w wyszukiwarkę frazy, na które pozycjonowana jest Twoja witryna, interesują się wyłącznie wynikami z TOP10. Na drugą stronę wyszukiwarki praktycznie nikt się nie przeklikuje. Dobrze więc zadbać o to, by zdobyć miejsce na szczycie rankingu i utrzymać je. 

Intuicyjna strona i regularne działania z zakresu pozycjonowania to klucz do sukcesu. 

Ocena strony: 5/5 - (1 głosów)
Maciej Muchowski

Rozpoczął swoją karierę w branży SEO i marketingu w 2010 roku. Jego specjalizacją jest kreatywny link building oraz webdesign. W chwili obecnej największą przyjemność sprawia mu pozycjonowanie lokalne, którego optymalizację potrafi wykonać w ekspresowym tempie, nie tracąc przy tym, ani procenta jakości działania. Doskonale odnajduje się w skomplikowanych i zawiłych sytuacjach projektowych, kiedy nieocenione jest jego nieszablonowe podejście. W swojej bogatej karierze w branży SEO, tworzył strategie link buildingowe dla największych brandów w Polsce.

Zapisz się do naszego Newslettera

bądź na bieżąco ze światem
marketingu internetowego!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Picture of Karina Zielińska
Karina Zielińska

Piszę, praktycznie o wszystkim. Zawsze robię z sercem i na 100%. Nawet wtedy, gdy temat jest z kosmosu i wymaga godzin researchu. Stawiam na współpracę, w której każdy jest wygrany.

Podobne publikacje

Chcesz odkryć potencjał
swojej strony?

Reklamy PPC
Strony i sklepy
Social Media
Więcej z kategorii Wiedza