Spis treści

Trendy w wyszukiwarce w 2022 roku

W każdej sekundzie Google obsługuje miliony zapytań. Osoby w różnym wieku, z różnych zakątków świata szukają odpowiedzi na pytania z wielu dziedzin. Wyszukiwane są informacje, inspiracje, porady, recenzje, przepisy ‒ mogłabym długo wymieniać. Które z fraz cieszyły się największą popularnością w 2022 roku?

Think with Google na temat wyszukiwań w 2022 roku

Jakie pytania były najpopularniejsze w USA? Tę kwestie wnikliwie przeanalizowało Think with Google. W artykułach przygotowanych przez wspomnianych specjalistów znajdziemy następujące informacje.

Ceny żywności

Aż o 80% wzrosła liczba zapytań dotyczących rosnących cen żywności, o 70% zwiększyły się zapytania dotyczące dostaw towarów.

Paca, wypalenie zawodowe

Rynek pracy dynamicznie się zmienia, stawia przed pracownikami nowe wyzwania. Wzrosły niestety zapytania o objawy wypalenia zawodowego, nadmiernego zmęczenia itp.

Projekty społeczne, pomoc dla potrzebujących

Co się okazuje, użytkownicy chętniej angażowali się w projekty społeczne, organizowanie pomocy dla potrzebujących, z chęcią uczestniczyli w zbiórkach żywności, wody ubrań itp.

W wyszukiwarce pojawiło się bardzo dużo zapytań o pomoc uchodźcom z Ukrainy, pomoc Ukrainie.

Podróże i czas wolny

Po czasach pandemii i izolacji wzrosła liczba zapytań o podróże, tanie loty, recenzje linii lotniczych. Popularnością cieszyły się także zapytania o muzea, wystawy. Większe zainteresowanie zyskały frazy dotyczące prezentów w formie przeżyć.

Płeć, LGBT

Kolejny, duży wzrost zapytań dotyczy takich obszarów tematycznych, jak: płeć, LGBT, seksualność. Wzrosła także liczba zapytań dotyczących małżeństw tej samej płci, legalności małżeństw homoseksualnych.

Jakie jeszcze frazy cieszyły się popularnością?

Dla użytkowników istotne były opinie i recenzje. Pojawiła się duża liczba zapytań zawierających frazę najlepsze.

Zwiększyło się także zainteresowanie contentem wideo ‒ wielu użytkowników wolało obejrzeć nagranie niż zagłębiać się w lekturę artykułu. Wzrosło też zainteresowanie lokalnymi firmami, biznesami znajdującymi się w okolicy.

trendy w wyszukiwarce Google w 2022 roku
Najpopularniejsze zapytania w 2022 roku

Google Trends ‒ topowe wyszukiwania w Polsce

Jakie informacje na temat wyszukiwania konkretnych fraz w Polsce podaje Google Trends?

W związku z wybuchem wojny, dużą liczbę wyszukiwań odnotowały takie frazy, jak:

  • Ukraina
  • Putin
  • Rosja
  • kurs Rubla

Frazy z gdzie w 2022

Wśród pytań zaczynających się od gdzie do najczęściej wyszukiwanych należały:

  • gdzie złożyć wniosek o dodatek osłonowy
  • gdzie są te dzieci plakat
  • gdzie kupić test na covid
  • gdzie zaczyna się wojsko
  • gdzie kupić węgiel.

Imiona, nazwiska, pseudonimy 

Jeśli chodzi o osoby to w 2022 roku w czołówce znaleźli się:

  • Władimir Putin
  • Rafalala
  • Wołodymyr Zełenski
  • Lanberry
  • Amber Heard
  • Mata
  • Jerzy Stuhr.

Frazy z ile w 2022 roku

Frazy zawierające pytanie ile kosztuje:

  • ile kosztuje rubel
  • ile kosztuje test na covid w aptece
  • ile kosztuje wyrobienie paszportu
  • ile kosztuje PPV Fame MMA 14
  • ile kosztuje baryłka ropy
  • ile kosztuje cukier
  • ile kosztuje czołg
  • ile kosztuje hrywna
  • ile kosztuje tona węgla
  • ile kosztuje paliwo.

Frazy z jak w 2022 roku 

Najpopularniejsze frazy zawierające jak to:

  • jak pomóc Ukrainie
  • jak suszyć grzyby w piekarniku
  • jak sprawdzić, czy telewizor ma DVB-T2
  • jak mrozić grzyby
  • jak wypełnić wniosek o dodatek osłonowy.

W drugiej piątce fraz z jak znalazły się: jak wyglądał księżyc w dniu urodzin, jak kupić węgiel na PGG, jak gotować bób, jak pozbyć się muszek owocówek, jak się spowiadać?

Filmy, seriale i koncerty

Największą popularnością cieszyła się fraza Jak pokochałam gangstera. Nieco niżej znalazły się: Furioza, Oszust z Tindera, Gierek, Batman.

Do cieszących się popularnością seriali w 2022 roku, zaliczamy takie tytuły, jak: Dahmer – Potwór: Historia Jeffreya Dahmera, Wielka woda, Sandman, Zranione ptaki, Stranger Things 4. Druga najpopularniejsza piątka to Gang Zielonej Rękawiczki, Obserwator, Kim jest Anna, Behawiorysta, Heartstopper.

Jeśli chodzi o koncerty, to na pierwszym miejscu znalazła się fraza koncert dla Ukrainy, następnie koncert Dawid Podsiadło. Na liście najpopularniejszych wyszukiwań znalazły się także koncert Ed Sheeran, koncert Guns’n’Roses, koncert Sanah.

Zapytania w 2022 roku vs. zapytania w 2023 roku

W 1stplace.pl także przeprowadziliśmy małą analizę. Za pomocą specjalistycznych narzędzi sprawdziliśmy, jak procentowo wygląda wzrost lub spadek wyszukiwań poszczególnych fraz.

  • dlaczego Rosja zaatakowała Ukrainę ‒ wzrost o 2000%
  • co dalej ze stopami procentowymi ‒ wzrost o 967%
  • spadek stóp procentowych ‒ wzrost o 467%
  • praca przez internet dodatkowa ‒ wzrost o 800%
  • wypalenie zawodowe, co zrobić? ‒ wzrost o 150%
  • czynniki wypalenia zawodowego ‒ wzrost o 100%
  • jak długo ładować samochód elektryczny ‒ wzrost o 300%
  • wybielanie nakładkowe przed i po (zębów) ‒ wzrost 600%
  • wybielanie zębów cena u dentysty ‒ 540%
  • tanie przeloty samolotem, tanie latanie okazje ‒ wzrost o 600%
  • podwyżki prądu dla gospodarstw domowych ‒ wzrost o 967%
  • tworzenie i pozycjonowanie stron www ‒ wzrost o 400%
  • audyt seo sklepu ‒ wzrost o 800%
  • powiększanie ust cena ‒ spadek o 19%
  • mieszkania na sprzedaż ‒ spadek o 33%.

To tyle, jeśli chodzi o podstawowe informacje dotyczące trendów w 2022 roku. Jakie trendy będą kształtowały się w 2023 roku? Tego oczywiście nie sposób przewidzieć. Miejmy jednak nadzieję, że obecny rok przyniesie nam wiele dobrego i będzie czasem sukcesów Twojej firmy.

 

 

 

Ocena strony: 5/5 - (1 głosów)
Karina Zielińska

Piszę, praktycznie o wszystkim. Zawsze robię z sercem i na 100%. Nawet wtedy, gdy temat jest z kosmosu i wymaga godzin researchu. Stawiam na współpracę, w której każdy jest wygrany.

Zapisz się do naszego Newslettera

bądź na bieżąco ze światem
marketingu internetowego!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Picture of Karina Zielińska
Karina Zielińska

Piszę, praktycznie o wszystkim. Zawsze robię z sercem i na 100%. Nawet wtedy, gdy temat jest z kosmosu i wymaga godzin researchu. Stawiam na współpracę, w której każdy jest wygrany.

Podobne publikacje

Chcesz odkryć potencjał
swojej strony?

Reklamy PPC
Strony i sklepy
Social Media
Więcej z kategorii Wiedza