co to jest wynik jakości google ads

Spis treści

Wynik jakości w kampaniach Google ADS / Adwords – co to jest?

Wynik jakości w Google Ads, to element kampanii na który zawsze warto zwracać uwagę. W szczególności kiedy nie chcemy „przepalać” ani złotówki naszego budżetu reklamowego. Wynik jakości to narzędzie diagnostyczne, unikalny wskaźnik, który określa jakość reklam Google Ads (dawniej AdWords).

Jak jest ustalany wynik jakości w Google Ads / Adwords?

Wynik określany jest w skali od 1 do 10. Wysokość wyniku uzależniona jest od takich czynników, jak:

  1. Trafność reklamy – stopień, w jakim reklama odpowiada intencji użytkownika, który wpisał w wyszukiwarkę konkretne zapytanie. 
  2. Przewidywany współczynnik klikalności reklamy (CTR) – prawdopodobieństwo, że użytkownik kliknie reklamę. 
  3. Jakość strony docelowej – stopień, w jakim strona www spełnia oczekiwania użytkowników, którzy kliknęli reklamę. 

Wynik jakości ma wpływ na koszt kliknięcia, widoczność reklam, a co za tym idzie, na konwersję. 

Jak poprawić / podnieść wynik jakości reklamy w Google Ads?

Wynik jakości to wskaźnik, który jest przypisany do Twoich reklam, słów kluczowych i stron docelowych przez Google w systemie reklamowym Google Ads. Wynik jakości jest używany do określenia rangi reklamy i decyduje, czy reklama będzie wyświetlana, czy nie (zbyt niski wynik jakości może uniemożliwić jej wyświetlanie). Wysoki wynik jakości oznacza, że reklama jest poprawnie skonstruowana i przydatna dla użytkownika, podczas gdy niski wynik jakości wskazuje, że reklama nie będzie przydatna dla użytkowników. Istnieje wiele czynników, które przyczyniają się do wyniku jakości, w tym współczynnik klikalności (CTR), historia strony docelowej i trafność reklamy. Poprawa wyniku jakości może być zadaniem trudnym, ale warto to zrobić, ponieważ wysoki wynik jakości może prowadzić do niższych kosztów za kliknięcie czy konwersję oraz wyższych pozycji reklamy. Oto kilka wskazówek, jak poprawić swój wynik jakości Google Ads:

  1. Upewnij się, że Twoje reklamy są przydatne dla użytkowników i pasują do słów kluczowych,
  2. Użyj wykluczeń słów kluczowych, aby zapobiec wyświetlaniu się reklamy dla nieistotnych wyszukiwań,
  3. Stwórz atrakcyjną reklamę, która zawiera sygnał cta (call to action),
  4. Stwórz strony docelowe, które są odpowiednie dla Twojej reklamy i słowa kluczowego,
  5. Użyj rozszerzeń reklam, aby Twoje reklamy były jeszcze lepsze,
  6. Monitoruj swój współczynnik CTR i pracuj nad jego poprawą w czasie trwania kampanii.

Jak sprawdzić wynik jakości w Google Adwords?

Wynik jakości możesz sprawdzić logując się na swoje konto w Google Ads. Po przejściu do zakładki związanej z reklamami, musisz uruchomić kolumnę o nazwie wynik jakości, aby go wyświetlić.

Pamiętaj, żeby na bieżąco monitorować wynik jakości reklam. Jest on bardzo istotny w kontekście wyświetlania Twoich reklam oraz kosztów za kampanie, które możesz ponieść. Powodzenia!

Ocena strony: 5/5 - (1 głosów)
Paweł Kapłan

W branży marketingu internetowego od 2010 roku. Swoja przygodę rozpoczynał od lokalnego SEO oraz Google Ads (w tamtym czasie jeszcze Google Adwords), natomiast znacznie bardziej zaczęło go pociągać tradycyjne pozycjonowanie w bardzo trudnych i konkurencyjnych branżach. Pracował przy wielu projektach dla dużych brandów(Empik, Bonprix, BMW), ale najbardziej lubi mocne wyzwania gdzie klient znajduje się w pozycji "underdoga". Paweł brał udział w warsztatach prowadzonych przez takie osobistości jak Dixon Jones (Majestic SEO), Razvan Gavrilas (cognitiveSEO) czy Neil Patel.

Zapisz się do naszego Newslettera

bądź na bieżąco ze światem
marketingu internetowego!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne publikacje

Chcesz odkryć potencjał
swojej strony?

Reklamy PPC
Strony i sklepy
Social Media
Więcej z kategorii Wiedza