Wyniki płatne to określenie często spotykane w kontekście reklam i linków sponsorowanych Google Ads / Google Adwords. Są to wyniki sponsorowane widoczne w wyszukiwarce Google. Wyniki płatne rozliczane są w modelu PPC (Pay Per Click) czyli bezpośrednio za dokonane kliknięcie.
Wyniki płatne w wyszukiwarce Google – gdzie występują?
Wyniki płatne Google Ads widoczne są z poziomu wyszukiwarki Google w miejscach takich jak:
- góra wyników wyszukiwania, nad wynikami organicznymi (bezpłatnymi),
- z boku wyników wyszukiwania, obok wyników organicznych,
- poniżej wyników organicznych (linki sponsorowane na niższych pozycjach).
Wyniki płatne możemy również zaobserwować w innych usługach firmy Google, takich jak na przykład YouTube.
Wyniki płatne (paid results, paid search), a bezpłatne (organiczne)
Podczas korzystania z wyszukiwarki Google, użytkownik wpisuje interesujące go słowa kluczowe w jej okno. Wyszukiwarka wyświetla wyniki, które mają odpowiadać intencją użytkownika, tak aby przekazać mu jak najtrafniejsze informacje. Taka sytuacja ma miejsce w przypadku wyników płatnych, a także bezpłatnych. Ważną różnicą między tymi wynikami, oprócz oczywistej jaką jest koszt za kliknięcie(PPC), jest to, że o kolejności wyświetlania wyników płatnych decydują także czynniki aukcji. W zależności od tego, który reklamodawca może zapłacić w danym momencie najwięcej, ten zdobędzie wyższą pozycję w wynikach płatnych.
Jak korzystać z wyników płatnych?
Żeby rozpocząć reklamowanie w wynikach płatnych wyszukiwania Google, należy stworzyć konto w Google Ads. Następnie utworzyć konto reklamowe i przygotować pierwsze kampanie. Oczywiście będzie to wymagało odpowiedniej wiedzy i doświadczenia, dlatego najlepszym rozwiązaniem będzie skorzystanie z usług doświadczonej agencji SEM, takiej jak 1stplace.pl :).