czym są wyniki płatne paid search

Spis treści

Wyniki płatne – co to jest? Paid Search / Paid Results

Wyniki płatne to określenie często spotykane w kontekście reklam i linków sponsorowanych Google Ads / Google Adwords. Są to wyniki sponsorowane widoczne w wyszukiwarce Google. Wyniki płatne rozliczane są w modelu PPC (Pay Per Click) czyli bezpośrednio za dokonane kliknięcie.

Wyniki płatne w wyszukiwarce Google – gdzie występują?

Wyniki płatne Google Ads widoczne są z poziomu wyszukiwarki Google w miejscach takich jak:

  • góra wyników wyszukiwania, nad wynikami organicznymi (bezpłatnymi),
  • z boku wyników wyszukiwania, obok wyników organicznych,
  • poniżej wyników organicznych (linki sponsorowane na niższych pozycjach).

Wyniki płatne możemy również zaobserwować w innych usługach firmy Google, takich jak na przykład YouTube.

Wyniki płatne (paid results, paid search), a bezpłatne (organiczne)

Podczas korzystania z wyszukiwarki Google, użytkownik wpisuje interesujące go słowa kluczowe w jej okno. Wyszukiwarka wyświetla wyniki, które mają odpowiadać intencją użytkownika, tak aby przekazać mu jak najtrafniejsze informacje. Taka sytuacja ma miejsce w przypadku wyników płatnych, a także bezpłatnych. Ważną różnicą między tymi wynikami, oprócz oczywistej jaką jest koszt za kliknięcie(PPC), jest to, że o kolejności wyświetlania wyników płatnych decydują także czynniki aukcji. W zależności od tego, który reklamodawca może zapłacić w danym momencie najwięcej, ten zdobędzie wyższą pozycję w wynikach płatnych.

Jak korzystać z wyników płatnych?

Żeby rozpocząć reklamowanie w wynikach płatnych wyszukiwania Google, należy stworzyć konto w Google Ads. Następnie utworzyć konto reklamowe i przygotować pierwsze kampanie. Oczywiście będzie to wymagało odpowiedniej wiedzy i doświadczenia, dlatego najlepszym rozwiązaniem będzie skorzystanie z usług doświadczonej agencji SEM, takiej jak 1stplace.pl :).

Ocena strony: 5/5 - (1 głosów)
Paweł Kapłan

W branży marketingu internetowego od 2010 roku. Swoja przygodę rozpoczynał od lokalnego SEO oraz Google Ads (w tamtym czasie jeszcze Google Adwords), natomiast znacznie bardziej zaczęło go pociągać tradycyjne pozycjonowanie w bardzo trudnych i konkurencyjnych branżach. Pracował przy wielu projektach dla dużych brandów(Empik, Bonprix, BMW), ale najbardziej lubi mocne wyzwania gdzie klient znajduje się w pozycji "underdoga". Paweł brał udział w warsztatach prowadzonych przez takie osobistości jak Dixon Jones (Majestic SEO), Razvan Gavrilas (cognitiveSEO) czy Neil Patel.

Zapisz się do naszego Newslettera

bądź na bieżąco ze światem
marketingu internetowego!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne publikacje

Chcesz odkryć potencjał
swojej strony?