co to jest wyszukiwarka internetowa

Spis treści

Wyszukiwarka Internetowa – co to jest?

Wyszukiwarka internetowa, inaczej z angielskiego Search Engine, to program umieszczony na stronie internetowej, służący do wyszukiwania informacji. Wyszukiwarki internetowe mają różne zasady działania, jednakże każda z nich ma identyczny cel – przekazać użytkownikom poszukiwane przez nich informacje.

Jak działa wyszukiwarka internetowa?

Wyszukiwarka internetowa działa na podstawie ustalonych przez jej twórcę zasad. Te zasady określa się jako algorytm wyszukiwarki. Dzięki niemu, wyniki które serwuje użytkownikom wyszukiwarka internetowa mogą być w maksymalnym stopniu powiązane z zapytaniem wpisanym przez użytkownika.

Wyszukiwarka internetowa pozyskuje informacje ze stron internetowych tworzonych przez webdeveloperów i zwykłych użytkowników. Poprzez informacje na nich umieszczane, które dostosowane są pod zasady SEO, wyszukiwarka internetowa, a dokładniej jej roboty mogą dodawać je do indeksu wyszukiwarki.

Najpopularniejsze wyszukiwarki internetowe na świecie – ranking

Wyszukiwarka internetowa to element życia każdego z nas, nawet jeśli nieszczególnie zdajemy sobie z tego sprawę. Każdego dnia wyszukujemy usługi, produkty, poszukujemy informacji. Wyszukiwarki internetowe ułatwiają nam życie. Jakie z nich są najbardziej popularne? Poniżej ranking najpopularniejszych wyszukiwarek internetowych wraz z udziałem w rynku w 2022 roku.

  1. Google – 91,82%
  2. Bing – 2,98%
  3. Yahoo! – 1,5%
  4. Baidu – 1,27%
  5. Yandex – 1,14%

Jak można było się spodziewać to właśnie wyszukiwarka Google wiedzie prym jeśli chodzi o wyszukiwanie informacji w internecie. Jeśli więc jesteśmy właścicielami firmowych stron internetowych powinnismy zadbać przede wszystkim o pozycjonowanie firmy w wyszukiwarce Google.

Wyszukiwarka internetowa, a słowa kluczowe

Wyszukiwarka internetowa działa na podstawie określonego algorytmu. Praktycznie wszystkie wyszukiwarki internetowe bazują jednak na słowach kluczowych. Słowa kluczowe to wyrażenia, które wprowadzają użytkownicy w okno wyszukiwarki, aby uzyskać wyniki w postaci stron internetowych pasujących do ich intencji.

Przykładem słów kluczowych może być np. Google Adwords czy Pozycjonowanie Warszawa.

Rodzaje wyszukiwarek internetowych

Wyszukiwarki internetowe możemy wstępnie podzielić na trzy typy:

  • wyszukiwarki które działają na podstawie analizy treści – wykorzystują one treści umieszczone na stronach internetowych, aby odnaleźć najważniejsze informacje dla użytkownika. Co ciekawe zanim wyszukiwarki wypracowały systemy potrafiące odróżnić wartościową i merytoryczną treść od zwykłego spamu, minęło sporo czasu. Część stron internetowych wprowadzała użytkowników w błąd, np. poprzez cloacking (ukrywanie tekstu na stronie www).
  • wyszukiwarki działające na podstawie topologii sieci – wykorzystują one metodę, która wskazuje najlepszy wynik za pomocą ilości linków kierowanych do danej strony. Jest to ułomny system, który był bardzo popularny jeszcze dekadę temu.
  • wyszukiwarki działające na podstawie aukcji – jest to system bardzo podobny do popularnego Google Ads. Użytkownicy i webdeveloperzy płacą jedynie za kliknięcia i przejścia na ich stronę internetową.
Ocena strony: 5/5 - (1 głosów)
Paweł Kapłan

W branży marketingu internetowego od 2010 roku. Swoja przygodę rozpoczynał od lokalnego SEO oraz Google Ads (w tamtym czasie jeszcze Google Adwords), natomiast znacznie bardziej zaczęło go pociągać tradycyjne pozycjonowanie w bardzo trudnych i konkurencyjnych branżach. Pracował przy wielu projektach dla dużych brandów(Empik, Bonprix, BMW), ale najbardziej lubi mocne wyzwania gdzie klient znajduje się w pozycji "underdoga". Paweł brał udział w warsztatach prowadzonych przez takie osobistości jak Dixon Jones (Majestic SEO), Razvan Gavrilas (cognitiveSEO) czy Neil Patel.

Zapisz się do naszego Newslettera

bądź na bieżąco ze światem
marketingu internetowego!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne publikacje

Chcesz odkryć potencjał
swojej strony?

Reklamy PPC
Strony i sklepy
Social Media
Więcej z kategorii Wiedza