Co To Są Meta Tagi ? OD A Do Z

Spis treści

Co to są Meta Tagi ? OD A do Z

Czym są meta tagi ?

Meta tagi to znaczniki html, które umieszczamy na naszej stronie internetowej. Meta tagi ułatwiają robotom googla odczyt naszej witryny internetowej, mówiąc prościej, przekazują wyszukiwarkom internetowym jakiego rodzaju treści zastaniemy na danej stronie internetowej. Meta tagi nie wpływają na wygląd naszej strony lecz są swego rodzaju mapą dla robotów googla.

Jak meta tagi wpływają na pozycjonowanie ?

Znaczenie meta tagów zmienia się co pewien czas, dlatego należy uważnie obserwować zmiany zachodzące w obszarach SEO. Jeszcze kiedyś popularny meta keywords, który zawiera w sobie słowa kluczowe strony, wpływał na pozycję witryny. Użytkownicy wpisywali w meta keywords olbrzymią ilość słów kluczowych opisujących swoją branżę. Dziś ten tag z pozycji Seo nie ma znaczenia. Meta dane to nadal jedna z podstawowych sfer o które, trzeba zadbać na naszej stronie internetowej, należy jednak wiedzieć jak ich odpowiednio używać.

Meta tagi – Gdzie się znajdują ?

Meta tagi znajdują się na każdej stronie internetowej w sekcji nagłówka dokumentu HTML head. Meta danych nie zobaczy użytkownik wchodzący na stronę. Widzą je natomiast doskonale roboty googla. Umieszczenie tagów w tej sekcji strony jest bardzo istotne, jeśli umieścimy je w złym miejscu to roboty googla ich nie znajdą. 

Tak wygląda sekcja head w której zawierają się meta dane: 

<!DOCTYPE html>

<html lang=”pl”>

<head>

<meta charset=”utf-8″>

<title>Moja witryna</title>

 <meta name=”description” content=”Opis zawartości strony dla wyszukiwarek”>

 <meta name=”author” content=”Firma 1stplace”>

 <meta http-equiv=”X-Ua-Compatible” content=”IE=edge,chrome=1″>

 <link rel=”stylesheet” href=”arkusz.css”

 <script src=”skrypt.js”></script>

</head>

Najważniejsze meta tagi:

Znacznik Title <title>…<title>

Znacznik podwójny title, który zawiera tytuł strony. Nie do końca klasyfikujemy go jako znacznik meta ale występuję wraz z pozostałymi meta tagami. Odgrywa bardzo ważną rolę w pozycjonowaniu i to właśnie od niego powinniśmy zacząć optymalizację strony. W znaczniku title powinniśmy umieścić kluczowe frazy związane z naszą witryną. Title musi zgadzać się z zawartością witryny oraz nie może się powtarzać na każdej stronie. Title posiada zalecaną maksymalną ilość znaków, która wynosi 65 – 70 znaków

Meta description 

Znacznik meta description zawiera w sobie opis strony. Najlepiej umieścić w nim treść, która jest interesująca i potrafi przyciągnąć do siebie użytkownika. Omawiany znacznik description nie wpływa na pozycję strony, ale widać go w wynikach wyszukiwania, więc ma znaczenie bardziej marketingowe.

meta description seo

Meta keywords

Znacznik meta keywords jest znacznikiem, do którego wpisuje się wszystkie kluczowe słowa związane z tematyką strony. Obecnie jest on zbędny, ponieważ roboty googla nie uwzględniają tego znacznika. 

Meta Robots

Tagi meta robots, służą do sterowania indeksacją na naszych stronach internetowych. Dzięki tagom meta robots możemy wyłączyć indeksowanie niechcianych podstron internetowych lub linków. 

Przykładowe parametry do tagów meta robots sterujące indeksacją:

  • Noindex – informuje wyszukiwarkę, aby nie indeksowała strony
  • Nofollow: informuje robota google, aby nie podążał za linkami, które są na stronie ani nie przekazywał żadnych linków.
  • Śledź: nawet jeśli strona nie jest zindeksowana, robot indeksujący powinien podążać za wszystkimi linkami na stronie i przekazywać zasoby do powiązanych stron.
  • Noimageindex: informuje robota indeksującego, aby nie indeksował obrazów znajdujących się na stronie.

 

plik robots zastosowania

Podsumowanie :

Meta tagi są bardzo ważnym obszarem witryny internetowej oraz są istotnym czynnikiem wpływającym na pozycje strony internetowej. Źle skonstruowane meta tagi mogą przyczynić się do spadków pozycji w wyszukiwarce, więc należy zwrócić na nie uwagę.

Ocena strony: 4.8/5 - (16 głosów)
Paweł Kapłan

W branży marketingu internetowego od 2010 roku. Swoja przygodę rozpoczynał od lokalnego SEO oraz Google Ads (w tamtym czasie jeszcze Google Adwords), natomiast znacznie bardziej zaczęło go pociągać tradycyjne pozycjonowanie w bardzo trudnych i konkurencyjnych branżach. Pracował przy wielu projektach dla dużych brandów(Empik, Bonprix, BMW), ale najbardziej lubi mocne wyzwania gdzie klient znajduje się w pozycji "underdoga". Paweł brał udział w warsztatach prowadzonych przez takie osobistości jak Dixon Jones (Majestic SEO), Razvan Gavrilas (cognitiveSEO) czy Neil Patel.

Zapisz się do naszego Newslettera

bądź na bieżąco ze światem
marketingu internetowego!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne publikacje

Chcesz odkryć potencjał
swojej strony?

Reklamy PPC
Strony i sklepy
Social Media
Więcej z kategorii Wiedza