Artykuł sponsorowany to tekst o charakterze reklamowym, który jest publikowany odpłatnie na zewnętrznym serwisie. Artykuły sponsorowane służą do promocji osób, instytucji czy też firm i ich oferty. Z założenia jednak nie powinny przybierać formy zbyt nachalnej reklamy. Tego typu teksty powinny mieć bardziej neutralny, ekspercki wydźwięk. Artykuł sponsorowany może mieć na przykład postać poradnika, rankingu, porównania czy też wypowiedzi eksperckiej. Tekst taki powinien być wartościowy z punktu widzenia odbiorcy, odpowiadać w sposób rzetelny na jego pytania i wątpliwości. Jego treść oczywiście nawiązuje do promowanego produktu czy usługi, lecz w subtelny sposób. W artykułach sponsorowanych można umieszczać linki, dlatego teksty takie są popularnym elementem strategii link buildingu przy pozycjonowaniu stron internetowych.

Marketing ‒ czym jest? Definicja oraz rodzaje marketingu
Marketing nie jest już tylko sztuką tworzenia atrakcyjnych reklam. To kompleksowa strategia, której głównym celem jest zrozumienie potrzeb klienta i dostarczenie mu odpowiednich rozwiązań, budowanie