Lejek sprzedażowy (lejek marketingowy, lejek zakupowy, lejek konwersji) to wizualizacja procesu sprzedażowego danego produktu czy usługi, a konkretnie drogi, jaką przebywa klient, od momentu dowiedzenia się o istnieniu danego produktu, marki, firmy i wstępnego zainteresowania skorzystania z oferty, po finalizację transakcji, czyli dokonanie zakupu. Nazwa lejek sprzedażowy wzięła się od wyglądu takiej wizualizacji, która swoim kształtem przypomina lejek. Jego wlew to wszystkie osoby, które dowiedziały się o danym produkcie, natomiast ujście to klienci, którzy ostatecznie zdecydowali się na jego zakup. Osób, które dowiedziały się o danej ofercie jest zawsze więcej niż osób, które dokonały transakcji. Na każdym kolejnym etapie lejka sprzedażowego liczba potencjalnych klientów jest mniejsza niż w poprzednim. Wizualizacja tego procesu przypomina właśnie lejek – im niżej, tym wykres jest węższy.Nigdy bowiem nie jest tak, że wszystkie osoby znające dany produkt czy markę zdecydują się na zakup.

UGC: era marketingu, w której konsument jest ambasadorem marki
UGC, czyli User Generated Content, to prawdziwy głos konsumentów. Głos, który ma realny wpływ na decyzje zakupowe, wspierający budowę pozytywnego wizerunku i rozpoznawalności marki. USC