Spis treści

Ruch organiczny – czym jest i jak go pozyskać?

Ruch organiczny to najczęstsze źródło pozyskiwania ruchu na stronie www. Bez względu na to, czy odbiorca szuka informacji, prowadzi research dotyczący swojego problemu czy chce zakupić konkretny produkt, zaczyna od wpisania frazy w okno wyszukiwania. Google, w przeciągu sekundy, dostarcza wyniki. Aby odbiorca kliknął link prowadzący na Twoją stronę, musi ona znajdować się jak najwyżej, a jej opis i tytuł zachęcać do odwiedzin. W jaki jeszcze sposób możesz pomnożyć ruch organiczny?

Ruch organiczny – co to? 

Ruch organiczny (organic search), inaczej bezpłatny, to odwiedziny witryny, których źródłem są bezpłatne wyniki wyszukiwania. Jeśli Twoja strona www wyświetli się w organicznych wynikach wyszukiwania (czyli wynikach, które nie są oznaczone, jako reklama), a użytkownik ją odwiedzi, mówić będziemy właśnie o ruchu organicznym. Największy ruch organiczny odnotowują witryny zajmujące miejsce w TOP10.

Pozyskiwanie ruchu organicznego – dlaczego jest tak ważne? 

Większość użytkowników Internetu skupia się na wynikach organicznych – i to wynikach z top3, a potem z top 10. Właśnie dlatego, wyszukiwarka jest najlepszym miejscem na budowę rozpoznawalności marki, docieranie do klientów mających różne potrzeby, pozyskiwanie konwersji. Ale, miejsce w top10 to dopiero połowa sukcesu, chodzi przecież nie tylko o wyświetlania, ale także o kliki, zainteresowanie użytkownika. Pomyśl więc, w jaki sposób, możesz zachęci wymagających klientów do tego, by poświęcili czas na zapoznanie się z Twoją ofertą, contentem, wykonali daną akcję. Mamy kilka wskazówek.   

Jak pozyskać ruch organiczny? 

Jak pozyskiwać ruch organiczny? Oczywiście ważna jest widoczność witryny w sieci, czyli pozycjonowanie, a przede wszystkim wartościowy content. Na jakie kwestie w tym zakresie należy zwrócić szczególną uwagę? 

Intencja użytkownika

Odbiorca nie odwiedzi podstrony, która go nie interesuje – to oczywista oczywistość. Musisz więc zadbać o to, by Twój content był przydatny. 

  • Frazy intencyjne – wykorzystaj zróżnicowany frazy kluczowe, zadbaj o to, by strategia pozycjonowania obejmowała frazy informacyjne, transakcyjne, komercyjne. Dzięki temu trafisz do odbiorców będących w różnych częściach lejka zakupowego. 
  • Zróżnicowany content – użytkownik, w zależności od potrzeb i tego, w jakim miejscu procesu zakupowego się znajduje, oczekuje innych treści. W przypadku odbiorców, którzy dopiero definiują swój problem, sprawdzą się artykuły blogowe. Użytkownicy, którzy są już zdecydowani na zakup, oczekują podstron produktowych i intuicyjnego procesu zakupowego. Osoby znające swoje potrzeby i porównujące różne opcje, mogą być zainteresowane rankingami, wykresami itp.  

Meta dane

Załóżmy, że Twoja witryna wyświetla się w top 10, ale odbiorca musi jeszcze kliknąć link. I tutaj istotne są meta dane: meta tytuł i meta opis. Wspomniane dane prezentują daną podstronę na liście wyników wyszukiwania, w skrótowy sposób przedstawiają jej tematykę. Zadbaj więc o to, by opis był poprawny, zawierał istotne informacje, a tytuł wyróżniał się na tle konkurencji i był chwytliwy.  

Dane rozszerzone

Implementacja danych rozszerzonych także może przyczynić się do wysokości ruchu organicznego – wspomniane dane, za pomocą tzw. rich snippets, poprawiają widoczność i atrakcyjność wyników wyszukiwania. Wzbogacone fragmenty mogą zawierać takie elementy, jak oceny w gwiazdkach, zdjęcia produktów, cena, dostępność, a nawet krótkie fragmenty odpowiedzi na konkretne pytania. Wszystko to sprawia, że wpisy są bardziej klikalne i wyróżniają się wśród standardowych wyników wyszukiwania. 

SEO techniczne

Jesteśmy o krok dalej, Twoja witryna znalazła się w top10, a użytkownik ją odwiedził. Teraz trzeba zadbać o to, by został na dłużej, odwiedził inne podstrony. Ważne więc, by strona dobrze się prezentowała, by prędkość ładowania wynosiła nie więcej niż 3 sekundy i, by witryna poprawnie działała na różnych urządzeniach, także na telefonach.  Więcej na temat optymalizacji technicznej witryny przeczytasz w naszym artykule Techniczne SEO – czym jest? Jakie działania obejmuje?

Infografiki, wykresy 

Warto wykorzystać infografiki, wykresy, grafy. Takie elementy pozwalają na przedstawienie danych, informacji, wskazówek w atrakcyjny sposób. Content wizualny pozwala uzyskać uwagę użytkownika, może wydłużyć czas sesji na stronie. 

Linki zewnętrzne 

Profil linków zewnętrznych to ważny element pozycjonowania. To także dodatkowe źródło ruchu. Ważne jednak, aby linki pochodziły z tematycznych, mających autorytet źródeł.

Inne sposoby na pozyskanie ruchu organicznego 

Wśród innych sposobów na pozyskanie ruchu organicznego możemy wymienić takie działania, jak: 

  • optymalizacja Profilu Firmy w Google
  • działania w mediach społecznościowych
  • działania poza siecią (np. udział w wydarzeniach branżowych), które zwiększą rozpoznawalność marki,  zachęcą do odwiedzenia witryny, a także do zapoznania się z ofertą. 

Podsumowanie

Ruch organiczny to ruch pozyskany z  poziomu organicznych wyników wyszukiwania. Pomnożenie takiego ruchu umożliwia pozycjonowanie witryny,  obejmujące dobór odpowiednich słów kluczowych, tworzenie wartościowych treści, optymalizację techniczną strony, link building. Zwiększanie ruchu organicznego umożliwiają także media społecznościowe, optymalizacja Profilu Firmy w Google. Wspomniane strategie wymagają systematycznego podejścia i regularnej analizy. Warto jednak poświęcić czas i energię, zwiększyć widoczność w wynikach organicznych, pomnożyć ruch i konwersję.

Ocena strony: 5/5 - (1 głosów)
Karina Zielińska

Piszę, praktycznie o wszystkim. Zawsze robię z sercem i na 100%. Nawet wtedy, gdy temat jest z kosmosu i wymaga godzin researchu. Stawiam na współpracę, w której każdy jest wygrany.

Zapisz się do naszego Newslettera

bądź na bieżąco ze światem
marketingu internetowego!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Picture of Karina Zielińska
Karina Zielińska

Piszę, praktycznie o wszystkim. Zawsze robię z sercem i na 100%. Nawet wtedy, gdy temat jest z kosmosu i wymaga godzin researchu. Stawiam na współpracę, w której każdy jest wygrany.

Podobne publikacje

Chcesz odkryć potencjał
swojej strony?

Reklamy PPC
Strony i sklepy
Social Media
Więcej z kategorii Wiedza