Spis treści

Google Keywords Planner – jak znaleźć konwertujące słowa kluczowe?

Niejednokrotnie zdarza się tak, że właściciel firmy jest przekonany o trafnym doborze słów kluczowych – ale niestety, ruch na stronie nie rośnie – tak samo, jak konwersja. Powód? Fraz nikt nie szuka bądź są tak konkurencyjne, że uzyskanie widoczności jest praktycznie niemożliwe (wymaga bardzo wysokiego budżetu). Właśnie dlatego tak ważne jest, by przed wyborem fraz, rozpoczęciem kampanii bądź optymalizacji contentu dokładnie przeanalizować kilka czynników. Niezwykle pomocne jest tutaj bezpłatne narzędzie Google – Google Keywords Planner, inaczej Planner Słów Kluczowych. Jak działa tytułowe narzędzie, jakich danych dostarcza, jakie korzyści może przynieść Twojej firmie? 

Google Keywords Planner – co to?

Google Keywords Planner, część pakietu Google Ads, jest bezpłatnym narzędziem umożliwiającym dobór słów kluczowych. Narzędzie pozwala na sprawną analizę popularności poszczególnych fraz, szacowanego kosztu kliknięcia (CPC) oraz prognozowanego ruchu. Wszystkie te informacje są niezbędne do stworzenia skutecznej kampanii Google Ads, a także podczas tworzenia contentu czy optymalizacji treści. 

Google Ads Keywords Planner – funkcje

Google Ads Keywords Planner to szereg funkcji, które ułatwiają planowanie kampanii reklamowych i optymalizację strategii pozycjonowania. Narzędzie umożliwia wyszukiwanie nowych słów kluczowych, dostarcza danych dotyczących wolumenu wyszukiwań, konkurencji oraz prognozowanego kosztu za kliknięcie (CPC).

Przyjrzyjmy się bliżej najistotniejszym funkcjom: 

  • Wyszukiwanie słów kluczowych: Pozwala na identyfikację słów kluczowych, które mogą przyciągać ruch na stronę.
  • Analiza wolumenu wyszukiwań: Dostarcza danych na temat średniej, miesięcznej liczby wyszukiwań poszczególnych fraz.
  • Sezonowość: Prezentuje dane na temat popularności frazy w ostatnich trzech miesiącach.
  • Analiza konkurencji: Umożliwia ocenę konkurencyjności fraz. 
  • Koszt za kliknięcie: Dostarcza danych na temat kosztów za kliknięcie reklamy – ważna informacja w przypadku kampanii Google Ads. 

Google Ads Keywords Planner – dlaczego warto z niego korzystać? 

  • Google Keywords Planner jest idealnym narzędziem do poszerzania listy słów kluczowych i odkrywania nowych możliwości biznesowych. Dane, których dostarcza, pozwalają na optymalizację kampanii i osiągnięcie wyższego zwrotu inwestycji. Omawiany generator słów kluczowych ułatwia poszerzenie zasięgu kampanii i rozszerzenie działań z zakresu pozycjonowania.
  • KWP pomaga odkrywać mniej znane, ale potencjalnie lukratywne obszary, które przeoczyła konkurencja. Za pomocą narzędzia możesz zidentyfikować specyficzne zapytania i frazy, które wskazują na potrzeby rynkowe lub rosnące zainteresowanie określonymi tematami. Wychwytywanie trendów i luk pozwala na tworzenie skoncentrowanych kampanii marketingowych, które docierają do precyzyjnie określonej grupy odbiorców i otwierają drzwi do eksploatacji niszy, która może przynieść wiele korzyści Twojej firmie.

Planer słów kluczowych – jakich błędów pomoże Ci uniknąć? 

Prawidłowa analiza danych z narzędzia zmniejsza ryzyko popełnienia typowych błędów w strategiach SEO i SEM, są to na przykład: 

  • Inwestowanie w zwiększenie widoczności fraz o wysokiej konkurencji: Wybór bardzo konkurencyjnych słów kluczowych może skutkować niską widocznością i wysokimi kosztami kampanii, co czyni wysiłki mało efektywnymi. Największą widoczność na wspomniane frazy uzyskują znane marki z ogromnymi budżetami. W takim przypadku warto skupić się na zwiększaniu widoczności np. fraz długiego ogona – są one mnie konkurencyjne, a jednocześnie konwertujące. 
  • Pozycjonowanie fraz, których nikt nie szuka: Skupianie się na bardzo rzadko wyszukiwanych frazach może sprawić, że wysiłki SEO/SEM będą nieskuteczne, nie przyciągną satysfakcjonującej ilości ruchu na stronę. 
  • Nieoptymalne wykorzystanie budżetu reklamowego: Kampanie reklamowe prowadzone bez odpowiedniej analizy mogą poskutkować wykorzystaniem budżetu bez osiągnięcia zamierzonych celów, szczególnie gdy targetowane są drogie lub nieodpowiednie słowa kluczowe.
  • Brak dostosowania do trendów i sezonowości: Trendy wyszukiwania, tak samo, jak oczekiwania użytkowników, są dynamiczne. Nieuwzględnienie tych zmian może sprawić, ze działania nie będą przynosić efektów. 

Keywords Planner Google – jak używać?

Jak korzystać z omawianego dziś narzędzia? Już na wstępie powiemy, że jest ono bardzo intuicyjne, a szukanie fraz z jego pomoc nie sprawia trudności. Poniżej krótka instrukcja. 

  • Utwórz konto Google Ads: W pierwszej kolejności musisz założyć konto Google Ads. Jeśli jeszcze go nie masz, odwiedź stronę Google Ads i postępuj zgodnie z instrukcjami. 
  • Zaloguj się: Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do pulpitu nawigacyjnego Google Ads.
  • Korzystaj z narzędzia: W panelu nawigacyjnym znajdź sekcję Narzędzia i ustawienia, następnie wybierz Planowanie > Planer słów kluczowych.

 Jak znaleźć odpowiednie słowa kluczowe?

  • Określ cel wyszukiwania: Google Keywords Planner proponuje dwie możliwości: Znajdź nowe słowa kluczowe lub Poznaj liczbę wyszukiwań i prognozy –  wybierz opcję, która najlepiej odpowiada Twoim potrzebom.
  • Wprowadź słowa kluczowe lub frazy: W okno wyszukiwania wprowadź nazwy produktów i usług, wyrażenia związane z Twoją działalnością, frazy, które Cię interesują itp. 
  • Dostosuj ustawienia wyszukiwania: Możesz zawęzić swoje wyszukiwanie, wybierając lokalizację, język bądź inne filtry, które pozwolą Ci lepiej dopasować wyniki do grupy docelowej.
  • Analizuj sugestie słów kluczowych: Google Keywords Planner wyświetli listę sugerowanych słów kluczowych wraz z informacjami o średnim miesięcznym wolumenie wyszukiwań, konkurencyjności i szacunkowym CPC.

Analiza wyników i wybór optymalnych słów kluczowych

  • Oceń wolumen wyszukiwań: Wybierz słowa kluczowe z wysokim wolumenem wyszukiwań, ale pamiętaj, że mają one większą konkurencję, co może poskutkować wyższym kosztem za kliknięcie (Google Ads) czy bardziej czasochłonnym procesem pozycjonowania. 
  • Zwróć uwagę na konkurencję: Słowa kluczowe z niską konkurencją, mogą szybciej zyskać widoczność, sprawdź jednak, czy takie frazy generują wystarczająco dużo ruchu.
  • Rozważ CPC: Jeśli prowadzisz płatną kampanię, zwróć uwagę na szacunkowy koszt kliknięcia (CPC) wybranych słów kluczowych.
  • Wybierz optymalne słowa kluczowe: Na podstawie zebranych danych wybierz słowa kluczowe, które najlepiej odpowiadają Twoim celom marketingowym i budżetowi.

Korzystając z Google Keywords Planner, możesz dokładnie zaplanować strategię słów kluczowych, co jest niezbędne w skutecznym pozycjonowaniu i reklamie w internecie. Regularne korzystanie z tego narzędzia i optymalizacja kampanii na podstawie zebranych danych pozwoli Ci zoptymalizować działania marketingowe i osiągnąć lepsze wyniki.

Podsumowanie 

Google Keywords Planner, inaczej Planer słów kluczowych (KWP), to bezpłatne rozwiązanie Google. Narzędzie umożliwia dobór fraz kluczowych, dostarcza informacje na temat miesięcznej liczby wyszukiwań, konkurencyjności i sezonowości fraz. Prawidłowe wykorzystanie wspomnianych danych to szansa, by lepiej zrozumieć potrzeby i zachowania odbiorców, zoptymalizować koszty kampanii reklamowych, uniknąć kosztownych błędów. 

 

Podpowiedzi Google, znane również jako autouzupełnianie Google, to funkcja wyszukiwarki, która wyświetla sugestie dotyczące wpisywanej przez użytkownika frazy. Sugestie wyświetlane są na podstawie popularnych wyszukiwań innych internautów oraz wcześniejszych zapytań samego użytkownika. Wszystko to ma na celu przyspieszenie i ułatwienie procesu wyszukiwania. 

Google AdWords, obecnie Google Ads, to platforma reklamowa Google, która umożliwia wyświetlanie płatnych reklam. Reklamodawcy mogą tworzyć reklamy tekstowe, graficzne, wideo lub produktowe. W zależności od rodzaju, reklamy wyświetlane są w wynikach wyszukiwania, w karcie Zakupy, na stronach Partnerów Google, na YouTube i w innych miejscach w sieci. Reklamy mogą być targetowane do określonej grupy odbiorców, co zwiększa szanse na uzyskanie konwersji. 

 

Google Kalendarz to internetowy kalendarz, który pozwala użytkownikom na tworzenie i edycję wydarzeń, ustawianie przypomnień oraz dzielenie się kalendarzami z innymi. Użytkownicy mogą dostosować widok kalendarza do swoich potrzeb. Kalendarz można synchronizować z innymi urządzeniami, co umożliwia łatwy dostęp do terminarza z każdego miejsca i urządzenia.

 

Wyszukiwarka wyrazów, często nazywana wyszukiwarką słów kluczowych, to narzędzie umożliwiające wyszukiwanie i analizowanie słów kluczowych. Narzędzie pomaga w identyfikacji popularnych fraz. Uzyskane dane można wykorzystać w optymalizacji treści internetowych, reklam oraz w innych działaniach z zakresu e-marketingu. 

Generator słów kluczowych – Google Keywords Planner,  jest idealnym narzędziem do poszerzania listy słów kluczowych i odkrywania nowych możliwości. Aby z niego korzystać, wystarczy wprowadzić kilka podstawowych słów kluczowych związanych z działalnością, a narzędzie zaproponuje szereg powiązanych fraz, które mogą zwiększyć zasięg Twojej kampanii.

 

Ocena strony: 5/5 - (1 głosów)
Karina Zielińska

Piszę, praktycznie o wszystkim. Zawsze robię z sercem i na 100%. Nawet wtedy, gdy temat jest z kosmosu i wymaga godzin researchu. Stawiam na współpracę, w której każdy jest wygrany.

Zapisz się do naszego Newslettera

bądź na bieżąco ze światem
marketingu internetowego!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Picture of Karina Zielińska
Karina Zielińska

Piszę, praktycznie o wszystkim. Zawsze robię z sercem i na 100%. Nawet wtedy, gdy temat jest z kosmosu i wymaga godzin researchu. Stawiam na współpracę, w której każdy jest wygrany.

Podobne publikacje

Chcesz odkryć potencjał
swojej strony?

Reklamy PPC
Strony i sklepy
Social Media
Więcej z kategorii Wiedza