jak rozpocząć pozycjonowanie w gdańsku

Spis treści

Jak rozpocząć pozycjonowanie strony w Gdańsku?

Pozycjonowanie stron w mieście takim jak Gdańsk, to zdecydowanie wymagający proces. Gdańscy przedsiębiorcy są bardzo innowacyjni i lubią stawiać na nowoczesne rozwiązania marketingowe takie jak pozycjonowanie czy kampanie Google Ads.

Prace przygotowawcze pod pozycjonowanie w Gdańsku

Żeby rozpocząć pracę w zakresie pozycjonowania w Gdańsku należy wykonać konieczne prace przygotowawcze.

Przede wszystkim przygotuj listę słów kluczowych dla Twojego biznesu. Możesz to zrobić na kilka sposobów. proponuję jednak zacząć od spisania wszystkich propozycji które sam znasz. następnie wykorzystaj narzędzia analityczne tj. Google Keyword Planner, aby zweryfikować czy dane frazy są wyszukiwane przez użytkowników. Narzędzia analityczne wskażą Ci również propozycję innych często wyszukiwanych fraz kluczowych.

Pamiętaj, aby wybrać w szczególności te, które w 100% odpowiadają Twojej ofercie.

Warto również określić cele, które chcesz osiągnąć i skonsultować je z agencją SEO. Agencja SEO, (nawet jeśli nie skorzystasz z jej usług) oszacuje wstępnie czas jaki będzie wymagany, aby osiągnąć wyznaczone przez Ciebie cele.

Zoptymalizuj treści, tytuł i opis strony pod Gdańsk

Przygotowanie treści to jeden z czynników na który poświęcisz najwięcej czasu. Niezależnie czy będziesz robił to sam czy z pomocą agencji (tutaj i tak będziesz musiał weryfikować treść tworzoną przez copywriterów). Treść powinna nawiązywać do nazwy Twojej miejscowości, ale w żadnym wypadku nie powinieneś „upychać na siłę” nazwy miasta. Sprawi to jedynie, że tekst będzie nieczytelny, a roboty wyszukiwarki mogą takie działanie odebrać jako keyword stuffing.

Meta title i meta description, to z pewnością dwa meta tagi które musisz samodzielnie uzupełnić. Pierwszy odpowiada za tytuł strony, natomiast drugi za jej opis. Oba te elementy widujesz codziennie w wyszukiwarce Google podczas szukania informacji.

Pamiętaj, że tag tytułowy powinien zawierać w sobie nazwę miasta (w Twoim przypadku będzie to Gdańsk) oraz ważne słowa kluczowe w postaci nazwy usługi – w naszym przypadku mogłoby wyglądać to tak – Pozycjonowanie Stron Gdańsk | Agencja 1stplace.pl.

W opisie strony zadbaj o to aby przyciągnąć użytkowników i potencjalnych klientów na swoją stronę www. Dobrze będzie jeśli zdecydujesz się użyć jakiegokolwiek sygnału nawołującego do wykonania akcji – CTA.

W naszym przypadku opis strony mógłby wyglądać następująco – „Prowadzisz firmę na terenie Gdańska? Chcesz zwiększyć sprzedaż? Zrobimy to dla Ciebie! – Przejdź!”

Pozycjonowanie w Gdańsku samemu czy z pomocą agencji SEO?

Jak to często w życiu bywa, również w przypadku pozycjonowania musisz zdecydować się na konkretny wybór strategii. Szczerze mówiąc w przypadku tak konkurencyjnej miejscowości jaką jest Gdańsk nie zalecałbym prac prowadzonych samodzielnie. Zdecydowanie lepszym wyborem będzie wybór doświadczonej i sprawdzonej agencji, która poprowadzi temat pozycjonowania jak należy. Nie daj się również zwabić na super szybkie terminy osiągania efektów itp. Niestety przeważnie jest to zwykłe naciąganie…

Rozpoczęcie pozycjonowania w Gdańsku – podsumowanie

Do rozpoczęcia pozycjonowania strony w Gdańsku nie potrzebujesz wiele. Wystarczy strona internetowa(jeśli jeszcze jej nie masz, to się nie przejmuj – zrobimy ją dla Ciebie w kilkanaście dni:)) oraz chęci. Poprawne przygotowanie prac oraz strategii z pewnością zaowocuje w najbliższej przyszłości większą ilością osób odwiedzających Twoją witrynę.

Ocena strony: 5/5 - (1 głosów)
Paweł Kapłan

W branży marketingu internetowego od 2010 roku. Swoja przygodę rozpoczynał od lokalnego SEO oraz Google Ads (w tamtym czasie jeszcze Google Adwords), natomiast znacznie bardziej zaczęło go pociągać tradycyjne pozycjonowanie w bardzo trudnych i konkurencyjnych branżach. Pracował przy wielu projektach dla dużych brandów(Empik, Bonprix, BMW), ale najbardziej lubi mocne wyzwania gdzie klient znajduje się w pozycji "underdoga". Paweł brał udział w warsztatach prowadzonych przez takie osobistości jak Dixon Jones (Majestic SEO), Razvan Gavrilas (cognitiveSEO) czy Neil Patel.

Zapisz się do naszego Newslettera

bądź na bieżąco ze światem
marketingu internetowego!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne publikacje

Chcesz odkryć potencjał
swojej strony?

Reklamy PPC
Strony i sklepy
Social Media
Więcej z kategorii Wiedza