Spis treści

Off-site seo: najważniejsze działania i złote praktyki

Optymalizacja strony internetowej to dopiero połowa sukcesu. Istotne są również działania poza witryną, czyli off-site SEO. Przemyślana strategia prac z tego zakresu wspiera pozycjonowanie, zwiększa rozpoznawalność, może przyczynić się do wzrostu konwersji. Ale konkretnie – czym jest tytułowe off-site SEO i jakie elementy obejmuje? 

Off site seo – co to?

Off-site SEO, inaczej off-page SEO, to pojęcie określające działania, które prowadzone są poza docelową stroną internetową. Do tego typu działań zaliczamy np. pozyskiwanie linków zewnętrznych czy optymalizację Profilu Firmy w Google. Off-site seo stanowi ważny element pozycjonowania, umożliwia między innymi  budowę autorytetu witryny. 

Działania off-site dla Twojej firmy

Jakie działania zaliczamy do SEO off-site? Są to: 

  • wpisy gościnne
  • optymalizacja Profilu Firmy w Google 
  • publikacja artykułów sponsorowanych
  • działania w social mediach 
  • influencer outreach
  • aktywność na forach internetowych oraz w grupach tematycznych
  • publikacje na portalach prasowych 
  • wideo marketing: prowadzenie webinarów, prowadzenie kanału na YouTube,
  • live’y na Facebooku
  • pozyskiwanie opinii od klientów 
  • działania z zakresu PR
  • udział w konferencjach i warsztatach.  

Link building  – pośrednie pozyskiwanie linków 

Część prac może pośrednio przyczynić się do pozyskania wartościowych odnośników i zwiększenia grona klientów: 

  • Regularne działania w social mediach to sposób na zwiększenie rozpoznawalności firmy, pomnożenie liczby odwiedzin strony oraz szans na to, że odbiorca wykona pożądaną akcję.
  • Użytkownicy doceniają ciekawe artykuły, wartościowe e-booki, infografiki i raporty – taki content to sposób na zwiększenie grona odwiedzających witrynę i liczby stałych klientów. 
  • Udział w branżowych wydarzeniach, konferencjach, webinarach, podcastach to budowa autorytetu – a to duży krok w stronę zyskania zaufania klientów. 

Off-site SEO – złote zasady 

Aby działania off-site przyniosły oczekiwane rezultaty, muszą być realizowane w odpowiedni sposób. Poniżej kilka wskazówek. 

  1. Jeśli publikujesz treści na portalach zewnętrznych, skup się na tym, by były to treści dobrej jakości. Użytkownicy w kilka sekund wyczuwają kiepski content i nie darzą zaufaniem firm, które takowy wdrażają. 
  2. Jeśli zdecydujesz się na publikację artykułu sponsorowanego lub gościnnego, dokładnie zweryfikuj źródło publikacji. Google docenia linki z witryn mających autorytet, powiązanych tematycznie ze stroną docelową. 
  3. Czy weryfikujesz wzmianki, które na temat Twojej firmy pojawiają się w sieci? Być może ktoś napisał o Twojej firmie w komentarzu, na blogu lub w innych treściach, ale nie dodał odnośnika. Jeśli znajdziesz taką wzmiankę, skontaktuj się z autorem i poproś o dodanie linku dofollow.  W śledzeniu takich informacji pomocne będą Alerty Google
  4. Zaangażuj się w prowadzenie profili w social mediach. Publikacja wpisu, raz na jakiś czas, to za mało. Zadbaj o to, by Twój profil na Facebooku, LinkedIn i na innych platformach, żył. Nawiązuj dialog z odbiorcami, utwórz grupę, odpowiadaj na komentarze, pytaj odbiorców o opinie. 
  5. Broken link building to kolejna z opcji. Na czym polega? Odszukaj  wartościowe witryny, na których znajdują się niedziałające linki wychodzące. Pomogą Ci w tym specjalistyczne narzędzia np. Ahrefs. Skontaktuj się z właścicielem takiej witryny i zaproponuj zmianę niedziałających odnośników, na linki kierujące na Twoją stronę, np. do artykułu blogowego na taki sam temat, jak wpis, do którego prowadzi niedziałający link.  
  6.  Zadbaj o to, by na Twojej stronie pojawiały się wartościowe treści, ale nie ograniczaj się do powielania contentu, który znajduje się na innych witrynach. Oryginalne raporty, content stworzony przez ekspertów z danej dziedziny, ciekawe wnioski mają wartość dla użytkowników i mogą skłonić ich do udostępnienia tekstu. 

Off-site SEO – dlaczego odgrywa tak ważną rolę? 

Dlaczego działania off-site są istotne? 

  • Linki zwrotne z wartościowych źródeł są jak głosy zaufania, zwiększają autorytet witryny.
  • Linki zewnętrzne stanowią źródło dodatkowego ruchu. Użytkownicy, podczas korzystania z portalu zewnętrznego, mogą trafić na Twoją witrynę, a co za tym idzie, poznać Twoją markę i zainteresować się ofertą.
  • Linki zwrotne są jednym z kluczowych czynników rankingowych. Strony z większą liczbą wysokiej jakości linków zwrotnych, uzyskują wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania.
  • Off-site SEO wspiera proces budowania rozpoznawalności marki. Wzmianki na innych stronach, w mediach społecznościowych, na forach mogą zwiększyć popularność firmy. 

Podsumowanie 

Dlaczego off-site, czyli prace prowadzone poza witryną są tak istotne? Takie działania przyczyniają się do zwiększenia widoczności strony, budują jej autorytet, a co więcej, mogą przełożyć się na wyższą konwersję. Wśród najistotniejszych elementów strategii off-site znajdują się pozyskiwanie linków zewnętrznych oraz optymalizacja Profilu Firmy w Google. 

Ocena strony: 5/5 - (1 głosów)
Karina Zielińska

Piszę, praktycznie o wszystkim. Zawsze robię z sercem i na 100%. Nawet wtedy, gdy temat jest z kosmosu i wymaga godzin researchu. Stawiam na współpracę, w której każdy jest wygrany.

Zapisz się do naszego Newslettera

bądź na bieżąco ze światem
marketingu internetowego!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Picture of Karina Zielińska
Karina Zielińska

Piszę, praktycznie o wszystkim. Zawsze robię z sercem i na 100%. Nawet wtedy, gdy temat jest z kosmosu i wymaga godzin researchu. Stawiam na współpracę, w której każdy jest wygrany.

Podobne publikacje

Chcesz odkryć potencjał
swojej strony?

Reklamy PPC
Strony i sklepy
Social Media
Więcej z kategorii Wiedza