Jakie są prawdziwe wady i zalety SEO? W sieci krąży wiele artykułów na temat plusów oraz minusów pozycjonowania stron internetowych. Jednak czy firmy na pewno ujawniają wszelkie mankamenty związane z optymalizacją witryn? A może agencje zapomniały także o mniej istotnych zaletach SEO, które są równie ważne dla klientów, co wyższa konwersja czy też dodatkowy ruch z wyszukiwarek? Chcesz dowiedzieć się więcej? W takim razie poznaj prawdziwe wady i zalety SEO! Miłej lektury.
Zalety SEO – 5 realnych korzyści pozycjonowania dla Twojego biznesu
Prawdziwe zalety SEO:
● Pozycjonowanie pozwala uzyskać najwyższy zwrot z inwestycji – nawet o 1000% większy niż w przypadku social media marketingu.
● Organiczne wyniki wyszukiwania cieszą się największym zaufaniem wśród internautów – 70-80% użytkowników skupia się na bezpłatnych wynikach wyszukiwania.
● Umiejętności marketingowe mogą zrekompensować wydatki na SEO – dobrym rozwiązaniem w tym przypadku jest poznanie ścisłych wytycznych Google (elementów rankingowych jest ponad 200) i uwzględnienie w strategii SEO jakości treści.
● Treści stworzone na potrzeby SEO można wykorzystać w innych kanałach marketingowych – dzięki temu efektywnie ulokujesz budżet.
● Pierwsza pozycja w wyszukiwarce Google nie jest konieczna, aby zainteresować użytkownika – 21% użytkowników przegląda wiele wyników wyszukiwania zanim zdecyduje się na skorzystanie z usługi lub zakup produktu.
Poniżej przedstawiamy szczegóły.
1. SEO = Najwyższy zwrot z inwestycji
Według danych firstpagesage.com, zwrot z inwestycji w SEO wynosi 748%. To najwięcej spośród wszystkich kanałów cyfrowych uwzględniających:
● PPC,
● E-mail marketing,
● LinkedIn (organiczne wyniki),
● LinkedIn (płatne wyniki),
● Facebook Ads,
● Webinary,
● Influencer Marketing,
● PR w Internecie.
Biorąc pod uwagę aktualne standardy, wystarczą około 2 lata, żeby Twoja witryna od braku ruchu w Google, stała się branżowym liderem. Ponadto koszt SEO nie skaluje się z Twoim biznesem. Kampanie Google Ads (AdWords) oraz Facebook Ads już tak.
2. SEO = Największe zaufanie wśród internautów
Im wyżej Twoja strona znajduje się w organicznych (bezpłatnych) wynikach wyszukiwania, tym lepiej postrzegana jest przez potencjalnych klientów. Skutkuje to wyższym współczynnikiem marko oraz mikro konwersji (np. w postaci zakupu produktu, skorzystania z usługi, odtworzenia PDF-a, pobrania e-booka lub wypełnienia formularza kontaktowego).
3. SEO = Rekompensata wydatków
SEO przekształca potencjalnych odwiedzających w zdecydowanych klientów za pomocą wysokiej jakości treści. Jeżeli dysponujesz odpowiednimi umiejętnościami marketingowymi, możesz tworzyć content samodzielnie i skalować swój biznes z miesiąca na miesiąc.
Dobrym rozwiązaniem w tym przypadku jest prowadzenie bloga firmowego. Pisząc angażujące i merytoryczne posty blogowe samodzielnie możesz zaoszczędzić nawet 1 500 zł netto miesięcznie, co skutkuje wyższym zwrotem z inwestycji. To doskonała opcja, ponieważ blog firmowy umożliwia wypromowanie fraz z długiego ogona słów kluczowych (long tai), które wyróżniają się o 3-5% wyższą konwersją niż słowa ogólne (jedno- lub dwuwyrazowe).
4. SEO = Zmiana przeznaczenia treści
Poprzez inwestycję w SEO oszczędzasz przynajmniej kilkukrotnie. W jaki sposób? Wpis blogowy może być wybitną podstawą do stworzenia webinaru lub napisania postu w social mediach, a ten z kolei do przygotowania newslettera. Dzięki temu wyskalujesz widoczność swojej firmy w Internecie na wiele potencjalnych źródeł ruchu bez znaczącej inwestycji.
5. SEO = Rezultaty nawet w przypadku najniższych pozycji w TOP 10
Martwisz się, że nigdy nie uzyskasz pierwszej pozycji w Google ze względu na stale rosnącą konkurencję i branżowych liderów, którzy działają w branży od lat? Nie masz powodów do paniki! Pomimo tego, że 68% kliknięć trafia do pierwszych pięciu wyników w Google, potencjalni klienci nadal przeglądają pozostałe pozycje, a wielu zagląda nawet na drugą stronę wyników wyszukiwania.
Wady SEO – czy naprawdę jest się czego bać?
W przypadku SEO potrzeba jedynie cierpliwości… oraz dobrej agencji marketingowej, która jest wiarygodna, rzetelna i profesjonalna w działaniach. Spośród prawdziwych minusów SEO możemy wymienić m.in.:
● Początki w SEO są stosunkowo trudne, ponieważ wyniki pojawiają się dopiero po 4-6 miesiącach – jednak, gdy już zauważysz rezultaty, Twoja firma będzie z miesiąca na miesiąc odnotowywała wyższy zwrot z inwestycji.
● Wybór właściwych słów kluczowych i kierowanie kampanią SEO wymaga wiedzy i wieloletniego doświadczenia branżowego – jeżeli w przeszłości popełniłeś rażące błędy optymalizacyjne, naprawa błędów będzie kosztowna i czasochłonna.
● Nowo utworzone witryny mają najciężej – według wieloletnich badań ekspertów Ahrefs, tylko 5,7% nowych domen osiąga pierwsze dziesięć pozycji na przynajmniej jedną frazę kluczową w Google.
Warto również wspomnieć, iż rynek wysokiej klasy specjalistów SEO jest bardzo okrojony. Wiele osób może Cię oszukać, chcąc wypozycjonować Twoją witrynę za kilkaset złotych netto miesięcznie. Zazwyczaj nie jest to możliwe – minimalny budżet w przypadku lokalnego SEO wynosi około 1 000 – 1 500 zł netto miesięcznie. Dotyczy to lokalnych księgowych, prawników, trenerów personalnych oraz salonów kosmetycznych.
Nie zrażaj się jednak ceną za pozycjonowanie. SEO pozwala uzyskać satysfakcjonujące rezultaty w perspektywie długofalowej. Wszystko, co ważne wymaga czasu – tak samo jest z pozycjonowaniem.
Zalecamy współpracować z agencją marketingową minimum 12 miesięcy – wówczas można rzetelnie ocenić działania i efektywność wdrożenia strategii pozycjonerskiej.