Często spotykamy się z zapytaniami dotyczącymi rozpoczęcia procesu pozycjonowania. Oczywiście oprócz działań w obrębie strony należy również zadbać o działania poza nią. Z pewnością jednym z najważniejszych elementów jest posiadanie profili społecznościowych w serwisach z dużym „autorytetem” dla wyszukiwarki Google.
Przygotowaliśmy listę najważniejszych według nas profili, które warto posiadać:
- Facebook.com – najbardziej popularny serwis społecznościowy na świecie.
- Twitter.com – korzystają z niego miliony ludzi, założenie profilu to dosłownie 30 sekund.
- YouTube.com – serwis należący do Google’a, który daje nam możliwość założenia swojego kanału i tym samym dodania linków.
- Google.com/business – świetny profil, który oprócz możliwości dodania linków do naszej strony może w znacznym stopniu wspomóc sprzedaż.
- LinkedIn.com – najbardziej popularny serwis biznesowy, linki możemy dodawać w profilu firmowym.
- Reddit.com – serwis posiada około 200 milionów zarejestrowanych użytkowników, można go nazwać międzynarodowym wykopem.
- Vimeo.com – jeden z najbardziej popularnych serwisów do udostępniania filmów itp.
- Pinterest.com – bardzo mocny pod względem statystyk oraz popularności serwis, który jest bardzo prosty w prowadzeniu.
- Delicious.com – popularny serwis dający możliwość umieszczenia linku do strony oraz opisu firmy.
- Instagram.com – niesamowicie popularny serwis do przesyłania zdjęć przejęty przez Facebook’a w 2012 roku. Jedynym minusem jest to że profil należy założyć poprzez aplikację w smartfonie.
- Yelp.com – serwis bardzo znany i popularny w USA. Każda firma lokalna powinna posiadać tam profil.
- SlideShare.net – serwis dający możliwość umieszczania prezentacji oraz linka zwrotnego do swojej witryny.
- Dailymotion.com – kolejny serwis umożliwiający udostępnianie filmów. Oprócz linku zwrotnego do swojej witryny możemy umieścić także linki do innych profili społecznościowych.
- SoundCloud.com – portal muzyczny, na którym bardzo sprawnie i szybko stworzymy nowy profil z linkiem zwrotnym.
- Behance.net – strona należąca do firmy Adobe. Daje nam możliwość stworzenia profilu firmowego oraz dodania linku zwrotnego.
- About.me – bardzo dobry profil, na którym można umieścić dużo informacji o firmie.
- Storify.com – serwis umożliwiający dzielenie się contentem, a co za tym idzie również linkami.
- CrunchBase.com – serwis przeznaczony typowo dla firm. W profilu możemy dokładnie opisać jakie produkty lub usługi oferuje nasza firma, przedstawić pracowników itd.
- Tumblr.com – platforma mikroblogowa dająca możliwość dodawania wpisów wraz z linkami.
- Rebelmouse.com – serwis podobnie jak Storify umożliwia udostępnianie treści w których możemy zawierać linki.
Każdy z powyższych profili powinien być wypełniony w 100% czyli zawierać zdjęcie, dokładny opis firmy. Warto pamiętać również o optymalizacji.
Ocena strony: 5/5 - (10 głosów)