Na stronie internetowej biura rachunkowego, firm z branży księgowej, doradców podatkowych główną rolę odgrywają transakcje finansowe, pieniądz, rozliczenia. Właśnie dlatego Google ocenia takie witryny bardzo rygorystycznie – nie chce wyświetlać użytkownikom stron, które nie są wiarygodne i mogą wprowadzać w błąd. Jak więc prowadzić SEO i marketing dla biura rachunkowego? O jakie elementy zadbać, by zwiększyć widoczność strony w sieci i docierać do nowych klientów?
Jak reklamować biuro rachunkowe?
Jak promować biuro rachunkowe? Tak samo, jak w przypadku innych branż, musimy przeprowadzić szereg działań. W pierwszej kolejności należy zadbać o stronę internetową – funkcjonalną, z wartościowym contentem, miłą dla oka. Krok numer dwa, to pozycjonowanie strony, czyli zwiększanie widoczności w bezpłatnych, czyli organicznych wynikach wyszukiwania. Wysokie pozycje w rankingu Google to jedna z najbardziej zalecanych form e-marketingu.
Jakie działania obejmuje pozycjonowanie stron?
Na naszym blogu znajdziecie wiele poradników dotyczących pozycjonowania, seo, poszczególnych działań on-site i off-site. Żeby się nie powtarzać, przedstawiamy wyłącznie listę najistotniejszych prac na stronie www i poza witryną biura rachunkowego:
- audyt seo
- dobór słów kluczowych
- wyświetlanie na urządzeniach mobilnych
- unikalne treści strony
- wdrożenie certyfikatu SSL
- linkowanie wewnętrzne
- linkowanie zewnętrzne
- optymalizacja adresów URL
- meta dane.
Biura rachunkowe działające wyłącznie na określonym obszarze, zazwyczaj decydują się na pozycjonowanie lokalne. W takim przypadku pozycjonerzy, copywriterzy i inni specjaliści pracują nad tym, by zwiększyć widoczność strony na frazy lokalne. Przykładami takich fraz będą: biuro rachunkowe Poznań, obsługa księgowa Polanka Poznań prowadzenie ksiąg przychodów i rozchodów Poznań itp.
Content Twojego biura rachunkowego
Działania z zakresu content marketingu są konieczne, i to nie tylko w przypadku stron biur rachunkowych. Zadbaj o to, by potencjalni klienci nie mieli problemów ze znalezieniem na Twojej stronie ważnych informacji. Tworząc content na stronę www, uwzględnij przede wszystkim potrzeby odbiorców.
Treści – opisy usług, artykuły blogowe, powinny być poprawne pod względem merytorycznym i językowym, zawierać nagłówki H1, H2, H3, być zoptymalizowane pod kątem słów kluczowych.
Strona internetowa biura rachunkowego a wyszukiwarka Google – ważne algorytmy
Roboty Google skanują strony www, pobierają ich zawartość, indeksują, rankują. Zmiany w algorytmach mają wpływ na widoczności stron w Internecie. O jakich algorytmach w szczególności należy pamiętać w przypadku biur rachunkowych?
Wpływ E-A-T na promocję biura rachunkowego
W przypadku księgowości, rachunkowości, usług finansowych dużą rolę odgrywa algorytm E-A-T. Skrót E-A-T po rozwinięciu brzmi Expertise, Authoritativeness, Trustworthiness. Przyjrzyjmy się każdemu z wymienionych czynników.
Expertise – ekspertyza, ekspert w swojej dziedzinie
Expertise – ważne jest, abyś był ekspertem w swojej branży, byś był osobą kompetentną i wiarygodną. W przypadku branży finansowej, w której chodzi pieniądze, jest to bardzo istotne.
Authoritativeness – wiarygodność a marketing biura rachunkowego
Kolejna kwestia to autorytet. Twoja strona www musi być wiarygodna, godna zaufania. Teksty pisane przez ekspertów to jedno z obowiązkowych działań. Content marketing będzie miał duży wpływ na widoczność w wynikach organicznych Twojej strony.
Trustworthiness – zaufanie a pozycjonowanie
Użytkownicy, którzy przebywać będą na Twojej stronie internetowej, muszą czuć się bezpiecznie. Witryna musi więc być zabezpieczona – podstawą jest certyfikat SSL. Ważne też, by strona znajdowała się na zaufanym, dobrze zabezpieczonym hostingu.
YMYL, czyli Your Money or Your Life
Skrót YMYL, czyli Your Money or Your Life, przetłumaczyć możemy, jako Pieniądze albo życie. To kolejna ważna kwestia przy pozycjonowaniu stron biur rachunkowych i innych firm z branży finansowej. Y-M-Y-L oznacza witryny poruszające tematykę mogącą wpływać na życie, zdrowie odbiorców.
Wracamy tutaj do kwestii, którą już poruszaliśmy.
Google dokładnie weryfikuje strony związane z tematyką, która może mieć wpływ na zdrowie, życie, finanse użytkowników. Są to strony dotyczące omawianej dziś branży finansowej, na przykład związane z taką tematyką, jak:
- kredyty, pożyczki
- usługi księgowe i rachunkowe, na przykład sporządzanie listy płac, rozliczanie podatków, księgowość online, księgi przychodów i rozchodów
- różnego typu transakcje finansowe.
O YMYL pamiętać także musimy w przypadku branży prawnej i medycznej.
Doradca podatkowy – zakaz reklamy
Koniecznie musimy poruszyć temat dotyczący ograniczeń w zakresie reklamy doradców podatkowych. Zgodnie z Zasadami etyki doradców podatkowych, a dokładniej z rozdziałem IV i artykułem 9b. Ograniczenia w zakresie informacji i reklamy, niedopuszczalne są następujące działania:
- Przekazywanie informacji:
a) porównywanie jakości oferowanych usług z usługami proponowanymi przez innych doradców podatkowych,
b) składanie obietnic dotyczących zadowolenia z usług, zapewnianie o ich skuteczności,
c) wzmianki na temat kontaktów z osobami należącymi do organów publicznymi bądź podmiotami związanymi z takimi osobami,
d) przekazywanie wykazu klientów – jeśli doradca nie uzyskał na to zgody. - Zlecanie osobom trzecim niezgodnych z zasadami etyki działań z zakresu rozpowszechniania informacji bądź reklamowania usług doradcy podatkowego.
- Jeśli doradca podatkowy powziął wiadomość dotyczącą rozpowszechnia o nim informacji lub reklam z naruszeniem zasad etyki, zobowiązany jest do rozpoczęcia zgodnych z prawem czynności prowadzących do zakończenia działań.
Marketing biura rachunkowego
Uzupełnieniem pozycjonowania będą działania w mediach społecznościowych, Profil Firmy w Google – dawniej wizytówka Google Moja Firma, kampanie Google Ads.
Przez cały czas musimy pamiętać, jak ważne jest występowanie w roli eksperta o tym, że nasze działania -reklamy, wpisy mogą mieć wpływ na decyzje potencjalnych klientów.
Kampanie Google Ads
Skuteczna reklama biura rachunkowego? Jednym z rozwiązań są kampanie Google Ads. Dzięki odpowiednio dobranym i w prawidłowy sposób zoptymalizowanym kampaniom, szybko zwiększysz widoczność biura rachunkowego w świecie online i dotrzesz do swojej grupy docelowej. Musisz jednak pamiętać, że treści finansowe podlegają pewnym ograniczeniom.
Media społecznościowe
Kolejnym sposobem na to, by Twoje biuro księgowe bądź rachunkowe było widoczne w Internecie, są regularne działania w mediach społecznościowych. Potencjał mediów społecznościowych jest bardzo duży, pomaga docierać do klientów, zbudować wizerunek eksperta w branży, zwiększyć rozpoznawalność biura, wyróżnić się na tle konkurencji.
W mediach społecznościowych klienci będą mogli wystawić ocenę Twoich usług, napisać czy są zadowoleni z obsługi księgowej, podejścia do klienta itp.
Profil Firmy w Google
Profil Firmy w Google, dawniej wizytówka Google Moja Firma, to bezpłatne i bardzo dobre narzędzie, jakie daje nam marketing internetowy. Profil Firmy w Google to opcja zarówno dla nowych firm, jak i biur rachunkowych działających na rynku od dłuższego czasu. Profil Firmy, a co za tym idzie, najważniejsze informacje o biurze rachunkowym, wyświetlają się w wynikach wyszukiwania oraz na Mapach Google. Użytkownik może szybko skontaktować się z biurem rachunkowym, sprawdzić trasę, uzyskać ważne informacje.
Na wizytówce Google powinny znaleźć się:
- godziny otwarcia biura rachunkowego,
- zakres usług – czy pracujesz z osobami indywidualnymi, z dużymi firmami, niewielkimi biznesami?
- opis Twojej firmy,
- ciekawe wpisy z grafikami i przyciskami,
- dokładna lokalizacja, adres telefon, adres e-mail, adres strony www.
Na profilu mogą być wystawiane opinie klientów – masz możliwość odpowiedzi na każdy komentarz.
Warto zoptymalizować wizytówkę Google i czerpać z tego korzyści.
Prowadzisz biuro rachunkowe? Nie wiesz, w jaki sposób pozyskiwać klientów, jak zaprezentować swoje usługi, jakie słowa kluczowe wybrać? Warto zdać się na specjalistów, którzy przeprowadzą Cię przez cały proces, udzielą cennych rad i wskazówek. Dzięki temu pozycjonowanie Twojej strony przebiegało będzie zgodnie z zasadami SEO oraz zasadami etyki.