Lejek sprzedażowy (lejek marketingowy, lejek zakupowy, lejek konwersji) to wizualizacja procesu sprzedażowego danego produktu czy usługi, a konkretnie drogi, jaką przebywa klient, od momentu dowiedzenia się o istnieniu danego produktu, marki, firmy i wstępnego zainteresowania skorzystania z oferty, po finalizację transakcji, czyli dokonanie zakupu. Nazwa lejek sprzedażowy wzięła się od wyglądu takiej wizualizacji, która swoim kształtem przypomina lejek. Jego wlew to wszystkie osoby, które dowiedziały się o danym produkcie, natomiast ujście to klienci, którzy ostatecznie zdecydowali się na jego zakup. Osób, które dowiedziały się o danej ofercie jest zawsze więcej niż osób, które dokonały transakcji. Na każdym kolejnym etapie lejka sprzedażowego liczba potencjalnych klientów jest mniejsza niż w poprzednim. Wizualizacja tego procesu przypomina właśnie lejek – im niżej, tym wykres jest węższy.Nigdy bowiem nie jest tak, że wszystkie osoby znające dany produkt czy markę zdecydują się na zakup.
Venture capital: Jak fundusze venture capital wspierają innowacyjne pomysły
Dobrze prosperujące biznesy to efekt pracy zdolnych przedsiębiorców oraz zespołów, które przygotowały przemyślane strategie. Ale, za wieloma pomysłami stoją także inwestorzy, którzy potrafią dostrzec potencjał