Czym jest strategia pozycjonowania? Jakie elementy powinna zawierać? Jaka strategia SEO będzie najlepsza? Warto zwiększyć wiedzę na takie tematy i przygotować przemyślany plan działania. Dlaczego to takie ważne? Pozycjonowanie to dobra widoczność w sieci, a dobra widoczność w sieci to wartościowy ruch, pozycja eksperta w branży i pomnożona konwersja. Poniżej nieco więcej na temat strategii.
Strategia pozycjonowania ‒ co to?
Czym jest strategia pozycjonowania? To plan działań prowadzonych w obrębie strony www i poza nią. Celem prac jest zwiększenie widoczności witryny w bezpłatnych, czyli organicznych wynikach Google. Strategia to dokładnie przemyślany harmonogram prac uwzględniający rozbudowę treści, link building, wdrażanie artykułów blogowych i inne prace.
Wyróżniamy dwa rodzaje strategii pozycjonowania: strategię wizerunkową i strategię sprzedażową.
- Strategia wizerunkowa ‒ strategia wizerunkowa ma na celu budowę wizerunku. Przekazanie użytkownikom wartości, jakimi kieruje się firma, zyskanie autorytetu i zaufania. Ważne są tutaj treści brandowe, publikacje na temat firmy, budowanie społeczności wokół marki. Często taka strategia poprzedza działania nastawione na sprzedaż.
- Strategia sprzedażowa ‒ jak sama nazwa wskazuje, koncentrujemy się tutaj na sprzedaży. Na tym, by zainteresowanie produktami i usługami było coraz większe. W takiej strategii skupiamy się na frazach produktowych, które w wyszukiwarkę wpisują użytkownicy mających zdefiniowany problem, szukający konkretnych rozwiązań.
Jakie elementy zawiera strategia pozycjonowania?
Jak dokładnie wygląda strategia pozycjonowania? Oczywiście nie ma tutaj jednoznacznej odpowiedzi. Strategia będzie wyglądać inaczej w zależności od specyfiki branży, celów biznesowych, a także od budżetu, który chcemy przeznaczyć na promocje witryny w sieci.
W każdej strategii pozycjonowania powinny jednak zostać uwzględnione takie elementy, jak:
Słowa i frazy kluczowe
Wybór fraz i słów kluczowych, na które będziemy pozycjonować stronę internetową to jeden z istotniejszych elementów strategii pozycjonowania. Należy dokładnie przeanalizować, jakie są zapytania potencjalnych klientów. Zweryfikować, jaka jest konkurencyjność ważnych dla nas fraz. Pamiętajmy też, że wybrane słowa kluczowe muszą opisywać ofertę, usługi, produkty. Źle dobrane frazy wprowadzą użytkowników w błąd, a to poskutkuje wysokim współczynnikiem odrzuceń i spadkiem w wynikach wyszukiwania.
Content marketing
Jak strategia pozycjonowania to obowiązkowo content marketing. Treści są bardzo ważnym czynnikiem rankingowym. Warto przygotować tematy artykułów blogowych, harmonogram aktualizacji tekstów, jak i wdrażania nowych. Planując strategię, dobrze pamiętać o świętach okolicznościowych, targach itp.
Linkowanie zewnętrzne
Linki zewnętrzne to kolejny, obowiązkowy element pozycjonowania. Pamiętajmy jednak, że profil takich linków musi być budowany w naturalny sposób. Liczba linków powinna wzrastać regularnie, a odnośniki pochodzić z różnych źródeł. Jednym ze sposobów pozyskiwania linków jest publikacja na portalach zewnętrznych. Taka publikacja generuje koszty. Ceny publikacji wahają się od kilkudziesięciu złotych do nawet kilkunastu tysięcy. Zaplanujmy więc budżet na ten cel.
Jak przygotować strategię SEO?
Jak przygotować strategię pozycjonowania? Podczas opracowywania takiego planu działań powinniśmy wziąć pod uwagę takie kwestie, jak:
- Cele biznesowe ‒ określenie celów biznesowych, rezultatów, jakie chcemy uzyskać, kwestii, na których zależy nam najbardziej.
- Analiza konkurencji ‒ analiza konkurencji, którą chcemy prześcignąć, ma duże znaczenie. Znając mocne i słabe strony rywali, będziemy wiedzieć, jakie działania podjąć, by ich wyprzedzić, jakie prace uwzględnić w strategii pozycjonowania.
- Wyznaczenie grupy docelowej ‒ aby dotrzeć do potencjalnych klientów, musimy najpierw wiedzieć, kim są. Warto więc określić grupę odbiorców. Sprecyzować, w jakim są wieku, czym się zajmują, jakie jest ich miejsce zamieszkania.
Strategia pozycjonowania a współpracą z agencją
Skuteczna strategia pozycjonowania wymaga wiedzy, analizy i stałej optymalizacji. Ogromną pomocą będzie tutaj wsparcie agencji marketingowej. Specjaliści przeprowadzą audyt witryny, analizę konkurencji oraz celów biznesowych, przygotują strategię, a następnie wdrożą ją w życie.