gdzie sprawdzic czy strona dostala kare od google

Spis treści

Gdzie sprawdzić, czy strona dostała karę od Google?

Gdzie sprawdzić, czy strona dostała karę od Google? Otrzymanie kary związane jest ze zmniejszeniem widoczności w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Spadek pozycji to mniejsza konwersja i mniejsze zyski. Jeśli więc spotka nas taka sytuacja, warto byśmy dowiedzieli się o niej jak najszybciej, i błyskawicznie podjęli odpowiednie działania.  Więcej informacji poniżej. 

Ban i filtr ‒ kary od Google 

Na witryny, które pozycjonowane z wykorzystaniem nieuczciwych metod, Google może nałożyć kary w postaci filtrów ręcznych i automatycznych bądź bana. Czym różnią się wspomniane rodzaje kar? 

Filtr 

Filtr to kara w postaci obniżenia pozycji strony internetowej w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Wyróżniamy dwa rodzaje filtrów ‒ ręczny i algorytmiczny. 

  • Filtr ręczny ‒ filtr ręczny nakładany jest na witrynę manualnie, przez pracownika Google (Search Quality Team). Informacje o otrzymaniu takiej kary znajdziemy w narzędziu Google Search Console. Wystarczy, że klikniemy zakładkę Działania ręczne. Jeśli zobaczymy tam komunikat: Nie wykryto problemów to znak, że wszystko jest w porządku. 

Informacja o filtrze, oznacza to problemy. W komunikacie najczęściej znajdują się wskazówki dotyczące przyczyny nałożenia kary, dzięki temu wiemy, jakie zmiany wprowadzić w strategii pozycjonowania

  • Filtr algorytmiczny ‒ jak już sama nazwa wskazuje, to kara nakładana automatycznie, algorytmicznie. W przeciwieństwie do kary ręcznej nie otrzymujemy powiadomienia. W jaki sposób możemy dowiedzieć się o takim problemie? Głównym czynnikiem świadczącym o karze jest nagły i duży spadek pozycji w wyszukiwarce. Pozycje strony w wyszukiwarce sprawdzamy za pomocą specjalistycznych narzędzi, na przykład takich, jak Ahrefs. 

kara od google

Ban 

Kolejną i najpoważniejszą karą od Google jest ban. Ban to wyindeksownaie strony  (po wyindeksowaniu witryna przestaje być widoczna w wynikach wyszukiwania). Oznacza to, że tracimy całą pracę z zakresu pozycjonowania. W takiej sytuacji jedynym rozwiązaniem jest budowa nowej strony www. 

Jak sprawdzić, czy strona otrzymała ban od Google? Najlepszą metodą jest wpisanie w okno wyszukiwania komendy site:nazwadomeny.pl, na przykład site:1stplace.pl. Jeśli po wpisaniu zobaczymy swoją stronę, wszystko jest w porządku. Jeśli jednak nie zobaczymy swojej witryny, to znak, że mogła zostać wyindeksowana. 

Wspomniana metoda działa wyłącznie w przypadku witryn, które zostały zaindeksowane. Jeśli strona nie jest jeszcze zaindeksowana, nie będzie widoczna nawet jeśli nie otrzymała bana. 

Jak uniknąć kary od Google? 

Kara od Google to niechlubny incydent w historii strony. Incydent, który obniży wiarygodność strony i w znaczącym stopniu zmniejszy szanse na zdobycie wysokich pozycji. Jak więc uniknąć takich sytuacji? Najlepszym i wysoce zalecanym sposobem jest poprostu stosowanie uczciwych metod, technik rekomendowanych przez Google, czyli white hat SEO

White hat SEO to przede wszystkim: 

  • publikacja wysokiej jakości, unikalnych treści, 
  • optymalizacja tekstów: nagłówki ze słowami kluczowymi, wypunktowania,
  • budowa naturalnego profilu linków, 
  • optymalizacja metatagów,
  • optymalizacja adresów URL,
  • stosowanie atrybutów ALT
  • optymalizacja prędkości ładowania.

Korzystanie z uczciwych metod pozycjonowania to sposób na zdobycie i utrzymanie wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania. Korzystanie z nieuczciwych praktyk być może sprawi, że przez chwilę zajmiemy wysokie pozycje, jednak błyskawicznie je stracimy. Co więcej, nadszarpniemy  autorytet naszej strony. Wszystko to może sprawić, że jedynym wyjściem będzie inwestycja w nową stronę www.

Jak Ci się podoba artykuł? Oceń
Maciej Muchowski

Rozpoczął swoją karierę w branży SEO i marketingu w 2010 roku. Jego specjalizacją jest kreatywny link building oraz webdesign. W chwili obecnej największą przyjemność sprawia mu pozycjonowanie lokalne, którego optymalizację potrafi wykonać w ekspresowym tempie, nie tracąc przy tym, ani procenta jakości działania. Doskonale odnajduje się w skomplikowanych i zawiłych sytuacjach projektowych, kiedy nieocenione jest jego nieszablonowe podejście. W swojej bogatej karierze w branży SEO, tworzył strategie link buildingowe dla największych brandów w Polsce.

Zapisz się do naszego Newslettera

bądź na bieżąco ze światem
marketingu internetowego!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne publikacje

Chcesz odkryć potencjał
swojej strony?

Reklamy PPC
Strony i sklepy
Social Media
Więcej z kategorii Wiedza