Jak pozycjonować artykuł? Jakie działania przeprowadzić, aby dany adres URL uzyskał wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania? Jak wiadomo, widoczność w sieci jest niezwykle ważna. Strony, które nie zajmują miejsca w TOP10, odnotowują niski współczynnik konwersji. Dobrze więc jak najszybciej rozpocząć działania i cieszyć się z efektów!
O czym pamiętać w przypadku artykułów blogowych? Zachęcamy do lektury!
Pozycjonowanie artykułu od A do Z
To, jakie pozycje artykuł zajmie w bezpłatnych wynikach wyszukiwania, w dużej mierze uzależnione jest od tego, w jaki sposób zostanie napisany. Artykuł kiepskiej jakości, zawierający zdublowany tekst, niewyczerpujący tematu, bez istotnych fraz kluczowych ma niewielkie szanse na wysokie pozycje. Zanim więc zaczniemy pozycjonować artykuł, zadbajmy o to, by był ciekawy, unikalny, wartościowy. Na co zwrócić uwagę?
Pozycjonowanie artykułu a wybór tematu
Krok pierwszy to wybór tematu. Istotne jest, abyśmy stworzyli tekst, który będzie cieszył się zainteresowaniem użytkowników. Inwestowanie energii czy środków, by powstał tekst, którego nikt nie szuka, mija się z celem.
Należy więc zweryfikować liczbę wyszukiwań frazy głównej, czyli tematu artykułu. Tutaj niezbędne będą specjalistyczne narzędzia, na przykład SNUTO czy Planer słów kluczowych. Wystarczy, że wpiszemy frazę, na przykład: sukienki na lato, modelowanie ciała, usługi IT itp., a otrzymamy informacje na temat miesięcznej liczby wyszukiwań.
Pozycjonowanie artykułu a frazy kluczowe
Gdy już wybierzemy główną frazę kluczową, będziemy mogli przejść do analizy fraz pobocznych, czyli semantycznych fraz kluczowych. Są to frazy powiązane z frazą główną, które także mogą okazać się przydatne dla użytkownika. Mogą to być synonimy, wyrazy bliskoznaczne, wyrażenia typu długi ogon, czyli rozbudowane zapytania.
Duże znaczenie mają także frazy intencyjne, czyli zaczynające się od słów: co, czym, jak, kiedy, jakie itd. Na przykład: czym jest modelowanie ciała? Jakie są metody modelowania ciała? Ile kosztuje modelowanie ciała?
Dobór fraz kluczowych ułatwią nam specjalistyczne narzędzia. Podpowiedzi dostarczy nam także sama wyszukiwarka, na przykład autouzupełnianie czy wskazówki znajdujące się poniżej wyników wyszukiwania.
Ponadto frazy powinny być odmienione, rozmieszczone w tekstach regularnie.
Pozycjonowanie artykułu a nagłówki
Niezwykle istotne są nagłówki. Dobry artykuł, czyli taki, który zdobędzie wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania, musi mieć dobrze przemyślaną strukturę, nagłówki H1 (jeden nagłówek, tytuł), H2, H3 itp. W nagłówkach warto umieścić słowa kluczowe. Dobrze kierować się zasadą 1 nagłówek = 1 myśl. Dzięki temu informacje będą posegregowane w prawidłowy sposób.
Gdy już będziemy mieli tytuł roboczy (H1), oraz opracowane nagłówki H2, H3 będziemy mogli przejść do przygotowania treści głównej. Pamiętajmy, aby tekst był na temat, by dostarczył użytkownikowi ważnych informacji. Kolejna kwestia to unikalność. Pod żadnym pozorem nie kopiujmy tekstów od konkurencji czy nawet z innych podstron naszej witryny.
Pozycjonowanie artykułu: publikacja
Gdy już napiszemy artykuł, pozostanie publikacja. Tutaj także powinniśmy zwrócić uwagę na kilka kwestii. Tekst powinien być miły dla oka, istotne jest światło na stronie www, odstępy. Warto także pamiętać o załączeniu grafiki z atrybutem ALT.
Pamiętajmy także o meta tytule i metaopisie. Zadbajmy o to, by wspomniane opisy zawierały słowa kluczowe, a także, by były zachęcające dla użytkownika.
Linki wewnętrzne
Ciekawym pod względem UX rozwiązaniem, będzie umieszczenie linków wewnętrznych, prowadzących do danego artykułu. Znajdujący się na stronie produktowej button z informacją więcej przeczytasz tutaj, prowadzący do artykułu blogowego, z pewnością zostanie doceniony przez użytkowników.
W artykule możemy natomiast umieścić linki do stron produktowych. Zwiększy to autorytet podstrony, a co więcej, użytkownik czytający artykuł będzie mógł od razu przeklikać się do produktów. Zwiększy to szanse na konwersje.
Wysokiej jakości artykuł z pewnością zaprocentuje. Będzie doskonałym wsparciem przy pozycjonowaniu podstron, które zawierają istotne dla naszego biznesu frazy.