Spis treści

Jak zostać liderem w branży ‒ elementy e-marketingu, które napędzają konwersję (i wpływają na widoczność strony w Google)

Lider w branży ‒ takie miano ucieszyłoby każą firmę. Ale niewiele firm zastanawia się, jakie cechy powinien mieć lider, jak je wypracować i uzyskać perfekcję. Jeszcze mniej biznesów uwzględnia w strategii przywództwo myślowe, planuje działania, dzięki którym miano lidera będzie coraz bliżej.

Przywództwo myślowe ‒ zostań liderem w branży

Dobry lider to osoba wiarygodna, mająca autorytet. Komunikująca się w skuteczny sposób, potrafiąca rozwiązać niejeden problem. Aby Twoja witryna stała się liderem w branży, musi spełniać takie same warunki. Ale, w jaki sposób zwiększyć autorytet domeny, sprawić, że będzie ona bardziej przyjazna dla użytkowników.

Opinie użytkowników działają

Opinie użytkowników wciąż stanowią one wiarygodne źródło informacji. Dla wielu osób są one dowodem jakości dostarczanych przez daną firmę towarów i usług. Pozytywne, prawdziwe komentarze umożliwiają budowę pozytywnego wizerunku, zdobycie zaufania użytkowników.

W czasach tak dużej konkurencji, odbiorcy oceniają nie tylko produkt, ale także samą markę, jej wartości, zaangażowanie, poziom obsługi. Nawet szczegół może zachęcić lub zniechęcić użytkownika do konwersji, sprawić, że zainteresuje się on ofertą bądź ucieknie do konkurencji.

e-marketing i pozycjonowanie firm, jak zostać liderem w branży
E-marketing dla Twojej firmy: opinie, content, linki

Recenzje użytkowników

Aby pozyskiwanie recenzji od użytkowników przyniosło oczekiwane rezultaty, recenzje muszą być prawdziwe i wiarygodne. Komentarze powinny być wystawiane przez użytkowników, którzy faktycznie zrobili zakupy w Twoim sklepie e-commerce, skorzystali z usługi. W tym miejscu należy przypomnieć o dyrektywie Omnibus, która obejmuje między innymi kwestie autentyczności opinii.
Same opinie mogą pojawić się w różnych miejscach w sieci, na stronie www, na Profilu Firmy w Google, w mediach społecznościowych, na forach internetowych.
Nie możemy też pominąć contentu wideo i zdjęć.

Nagrania zamieszczane na YouTube ‒ na przykład krótkie wywiady z klientami, filmiki pokazujące, jak klienci rozpakowują przesyłkę, jak reagują na zakupiony produkt, to doskonałe recenzje.
W wielu branżach bardzo dobrze sprawdzą się zdjęcia. Komentarze ze zdjęciem potwierdzającym jakość towaru bądź usługi, są wiarygodne, dają fajne rezultaty.

Specjalistyczna wiedza, wartościowy content

Specjalistyczna wiedza ‒ bez niej trudno zyskać zaufanie i zdobyć autorytet. Aby strona www lub sklep e-commerce zyskały miano lidera, zdobyły wysoką pozycję w organicznych wynikach wyszukiwania, wartościowe treści są konieczne.

Badania, case study, statystyki

Case study, badania, eksperymenty, statystyki to wartościowe źródła informacji. Źródła, z których często (i chętnie), korzystają użytkownicy Internetu. Co dokładnie możesz zrobić?

  • zdobądź dowody na obalenie najpopularniejszych mitów z Twojej branży,
  • zdobądź dowody na potwierdzenie istotnych w Twojej branży faktów,
  • zaprezentuj, w jaki sposób rozwiązałeś problem swojego klienta, stwórz case study,
  • twórz podsumowania w postaci statystyk i raportów,
  • przeprowadź ankietę, quiz i przeanalizuj wyniki.

Oryginalne badania, ciekawe statystyki to sposób, by wyróżnić się na tle konkurencji, by zaprezentować użytkownikom coś nowego. Badania są także dowodem słuszności, który może zachęcić użytkowników do konwersji.

To nie koniec zalet. Taki content może być pomocny w zdobywaniu wartościowych linków. A linki zewnętrzne to istotny czynnik rankingowy Google.

Treści na stronie – wartość dla użytkownika, Twój punkt widzenia

O tym, jak istotny jest content, krąży już całe mnóstwo materiałów. Niestety, właściciele firm często zapominają, jak bardzo ich doświadczenie, wiedza zdobyta na przestrzeni lat mogą wzbogacić treść. Rada dotycząca wyboru kanapy od osoby, która od kilkudziesięciu lat zajmuje się produkcją mebli tapicerowanych, to cenna podpowiedź, z której chętnie korzystają osoby planujące taki zakup.

Pamiętaj więc, by w treściach zawrzeć coś od siebie, swoją opinie, ułamek własnych doświadczeń. Skoncentruj się na tym, by przedstawić odbiorcom własny punkt widzenia, stworzyć nową perspektywę, dać coś więcej niż inni. Możesz także iść pod prąd i powiedzieć coś przeciwnego niż inni (jeśli tylko jest to zgodne z prawdą, jeśli jesteś w stanie uzasadnić swoją opinię).

Wyższy poziom contentu

Wartościowe, unikalne treści to ważny czynnik rankingowy, a także czynnik wpływający na konwersję. Po aktualizacji helpful content, treści mają jeszcze większe znaczenie.

W sieci znajduje się wiele treści, w tym mających wysoką jakość. Wyprzedzenie konkurencji jest więc coraz trudniejsze. Aby to zrobić, musisz wejść na wyższy poziom, dostarczyć odbiorcom dawkę nowości, świeżego spojrzenia, podzielić się z nimi własnymi wnioskami.

To droga do zainteresowania odbiorcy, zwiększenia jego zaangażowania, wydłużenia sesji.

Polecenia innych stron ‒ czyli link building

Polecenia to nie tylko komentarze użytkowników, potencjalnych klientów. To także linki kierujące z innych stron www na Twoją domenę. Mowa oczywiście o link buildingu, który traktowany jest przez Google jako dowód na wiarygodność domeny.

Sposobów na budowę profilu linków jest wiele ‒ artykuły sponsorowane, strony zapleczowe, wpisy w katalogach firm.

Wartościowe linki można też zdobyć dzięki wartościowym treściom. Publikując oryginalne treści, zwiększasz szanse na to, że użytkownicy, klienci udostępnią Twój tekst w swoich poradnikach, na swojej stronie www, w mediach społecznościowych.

Linki zewnętrzne stanowią dodatkowe źródło ruchu, zwiększają szanse na konwersję i oczywiście przekładają się na większą widoczność w wynikach Google.

A może e-book?

E-booki, poradniki w formie pdf i inne treści do pobrania cieszą się duża popularnością. Użytkownicy chętniej czytają treści w pdf-ie niż bezpośrednio na stronie www.
Taki content nie ma bezpośredniego wpływu na pozycje strony, ale pozwala na gromadzenie danych kontaktowych (e-book w zamian za adres e-mail to zdaniem wielu osób uczciwa wymiana), zwiększenie rozpoznawalności, sprzedaży.

Pokaż się w Internecie

Zaznacz swoją obecność w sieci. W jaki sposób? Poprzez publikację treści na portalach zewnętrznych, udzielanie wywiadów, webinary gościnne.

Publikujesz treści? Koniecznie zadbaj o ciekawy opis autora. Kilka zdań na temat Twojej osoby, Twojego doświadczenia, wiedzy, specjalizacji sprawią, że odbiorcy dowiedzą się o Tobie czegoś więcej, Twoja firma (i Ty), zyska rozpoznawalność.

Widoczność w wynikach Google, e-marketing
Widoczność w wynikach Google z Formułą SEO

Formuła SEO 1stplace ‒ wyznaczaj cele biznesowe i zdobywaj je

Szanse na to, że bez odpowiedniej strategii Twoja strona wskoczy na wysokie pozycje w Google, a firma będzie cieszyła się mianem lidera, są nikłe.

W 1stplace.pl, tworząc formułę SEO, skupiliśmy się na najważniejszych krokach, dzięki którym nawet nieduże biznesy będą mogły osiągnąć swoje cele. Przejdźmy do konkretów. Formuła seo to działania, w których skupiamy się na budowie autorytetu tematycznego strony, pozyskiwaniu wartościowych linków, wykorzystaniu fraz intencyjnych. Kolejny element to unikalny skrypt indeksujący (dopiero po indeksacji wprowadzone na stronie zmiany są widoczne, a strona na szanse na uzyskanie wyższych pozycji). Chcesz wiedzieć więcej? Skontaktuje się z nami – odpowiemy na każde z pytań. 

 

Ocena strony: 5/5 - (1 głosów)

Karina Zielińska

Piszę, praktycznie o wszystkim. Zawsze robię z sercem i na 100%. Nawet wtedy, gdy temat jest z kosmosu i wymaga godzin researchu. Stawiam na współpracę, w której każdy jest wygrany.

Zapisz się do naszego Newslettera

bądź na bieżąco ze światem
marketingu internetowego!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Podobne publikacje

Chcesz odkryć potencjał
swojej strony?