od czego zależy pozycja strony?

Spis treści

Od czego zależy pozycja strony?

Widoczność w organicznych wynikach wyszukiwania – czynniki rankingowe

Pozycjonowanie strony internetowej to krok, na który decydują się zarówno nieduże firmy, jak i bardzo duże przedsiębiorstwa. Dlaczego jest to tak ważne? Pozycja strony w Google ma wpływ na wysokość wartościowego ruchu, a także na sprzedaż, konwersję, rozpoznawalność Twojej firmy. Warto więc byś postawił na przemyślaną strategię i czerpał z tego jak największe korzyści. Jakie więc działania wpływają na ranking stron?

Struktura strony a pozycje strony

Strona internetowa Twojej firmy powinna mieć uporządkowaną strukturę – dzięki temu roboty wyszukiwarki, i rzecz jasna użytkownicy, będą poruszać się po witrynie bez problemów.

Nieintuicyjna strona nie wpłynie pozytywnie na rozwój biznesu – jeśli użytkownik będzie się na niej gubił, wzroście ryzyko, że opuści ją bez konwersji.

Linkowanie wewnętrzne, czyli linki w obrębie witryny

Ze strukturą pozycjonowanej strony związane jest także linkowanie wewnętrzne. Sieć linków umożliwia odwiedzanie poszczególnych zakładek, przemieszczanie się z jednej podstrony na inną. Linki wewnętrzne umieścić można w stopce, w treści, w boksach, na stronie głównej, w artykułach blogowych, w treściach sprzedażowych.

Dostosowanie strony do wyświetlania na urządzeniach mobilnych

Pozycjonowanie stron internetowych to także prawidłowe wyświetlanie na urządzaniach mobilnych. Wersja strony przeznaczona do wyświetlania na urządzeniach mobilnych indeksowana jest w pierwszej kolejności. Ponadto, Twoi potencjalni klienci bardzo często korzystają z urządzeń mobilnych, niepoprawnie działająca strona może poskutkować spadkiem konwersji.

Meta dane

Są to dane, których wyszukiwarki używają, aby zrozumieć, o czym jest Twoja strona. Metadane to znacznik tytułu, czyli meta tytuł oraz meta description, czyli opis strony. Czynniki rankingowe obejmują wyłącznie meta tytuł. Zawarte w tytule słowa kluczowe pomogą Google (i innym wyszukiwarkom), określić, czy Twoja strona jest istotna dla danego zapytania

Meta opis nie wpływa na pozycję Twojej strony w wyszukiwarce Google, przekazuje jednak użytkownikom informacje na temat zawartości strony www. Warto zadbać o to, by meta opis zawierał słowa kluczowe i był zachęcający dla użytkowników.

Frazy kluczowe – skuteczne pozycjonowanie strony

Skuteczne pozycjonowanie to także prawidłowy dobór słów kluczowych. Frazy kluczowe powinny być zgodne z intencją użytkownika, w prawidłowy sposób opisywać Twoją ofertę. Istotne też, by nie były bardzo konkurencyjne. Bardzo konkurencyjne frazy są kosztowne, trudne i czasochłonne w pozycjonowaniu. Co więcej, niektórych konkurentów (znanych, dużych firm, inwestujących w pozycjonowanie ogromne środki), nie będziemy w stanie wyprzedzić.

Słowa kluczowe umieszczamy oczywiście w treści, ale także w nagłówkach, w metadanych, w adresach URL.

Treść – droga do zwiększenia pozycji strony www

Za pomocą wyszukiwarki Google użytkownicy szukają odpowiedzi na różnego typu pytania, inspiracji, podpowiedzi, które ułatwią im rozwiązanie problemu. Wartościowe treści, omawiające problem w sposób kontekstowy, odpowiadające na konkretne zapytania, są bardzo ważne dla użytkowników.

Gdy klienci szukają usług i produktów, chcą otrzymać wszystkie istotne informacje na temat funkcji, parametrów, zalet danego produktu. Zadbaj więc o to, by opisy, artykuły zawierały odpowiedź na zapytanie użytkownika.


Treść jest też bardzo ważna, jeśli chodzi o SEO. Tekst na Twojej stronie powinien być dobrze napisany i odpowiedni dla Twojej grupy docelowej. Ponadto, powinien być regularnie aktualizowany, aby zapewnić wyszukiwarkom i użytkownikom aktualną treść.

Linki zwrotne a pozycjonowanie strony

Jednym z najważniejszych czynników rankingowych są back linki. Są to linki z innych stron internetowych do Twojej witryny. Google postrzega te linki jako wotum zaufania dla twoich treści. Im więcej dobrej jakości back linków prowadzić będzie na Twoją stronę, tym większe będą szanse na uzyskanie wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania.

Linki zwrotne dzielimy na linki no-follow oraz do-follow. Na pozycję strony w Google wpływają linki do-follow, profil odnośników powinien zawierać oba typy. 

Certyfikat SSL, czyli bezpieczeństwo strony

Certyfikat SSL to cyfrowy certyfikat, który szyfruje informacje przesyłane z przeglądarki użytkownika do Twojej witryny. Pomaga to chronić wrażliwe dane, takie jak numery kart kredytowych i dane logowania. Certyfikat SSL jest jednym z czynników rankingowych.

Szybkość ładowania strony

Aby zdobyć wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania Google, konieczna jest optymalizacja prędkości ładowania. Strona powinna być interaktywna w ułamku sekundy. Zacinająca się witryna może zirytować użytkownika i sprawić, że opuści on Twoją stronę.

Jakie jeszcze czynniki wpływają na widoczność strony w Google?

Jakie jeszcze działania warto prowadzić, aby strona stała się bardziej widoczna w sieci?

Regularne prace on-site, of-fite, ux

Roboty Google lubią strony, które żyją, na których regularnie prowadzone są prace, na których wdrażane są nowe treści. Profil linków także powinien powiększać się w naturalny sposób.

Dane strukturalne

Po wpisaniu przez użytkownika zapytania w wyszukiwarkę Google, wyniki zwracane są w ułamku sekundy. Sposobem, by wyróżnić się na liście wyników wyszukiwania, są rozszerzone snippety. Rozszerzone wyniki wyszukiwania zajmują więcej miejsca na stronie wyników, przyciągają uwagę – dzięki nim zwiększamy szanse na to, że klient odwiedzi właśnie naszą witrynę.

Co oprócz pozycjonowania?

Warto zapewnić swojej stronie internetowej jak najlepszą optymalizację, zadbać o to, by zajęła jak najwyższe pozycje w wynikach wyszukiwania. Oprócz pozycjonowania, dobrze też prowadzić inne działania z zakresu e-marketingu.

 

Ocena strony: 5/5 - (1 głosów)
Paweł Kapłan

W branży marketingu internetowego od 2010 roku. Swoja przygodę rozpoczynał od lokalnego SEO oraz Google Ads (w tamtym czasie jeszcze Google Adwords), natomiast znacznie bardziej zaczęło go pociągać tradycyjne pozycjonowanie w bardzo trudnych i konkurencyjnych branżach. Pracował przy wielu projektach dla dużych brandów(Empik, Bonprix, BMW), ale najbardziej lubi mocne wyzwania gdzie klient znajduje się w pozycji "underdoga". Paweł brał udział w warsztatach prowadzonych przez takie osobistości jak Dixon Jones (Majestic SEO), Razvan Gavrilas (cognitiveSEO) czy Neil Patel.

Zapisz się do naszego Newslettera

bądź na bieżąco ze światem
marketingu internetowego!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Picture of Karina Zielińska
Karina Zielińska

Piszę, praktycznie o wszystkim. Zawsze robię z sercem i na 100%. Nawet wtedy, gdy temat jest z kosmosu i wymaga godzin researchu. Stawiam na współpracę, w której każdy jest wygrany.

Podobne publikacje

Chcesz odkryć potencjał
swojej strony?

Reklamy PPC
Strony i sklepy
Social Media
Więcej z kategorii Wiedza