jak zrobic pozycjonowanie w 2022 roku

Spis treści

Skuteczne pozycjonowanie stron w 2023 roku – jak zrobić?

Środowisko pozycjonowania ciągle się zmienia. Żeby wyprzedzić konkurencję, musisz być świadomy najnowszych trendów w e-marketingu. Jakie więc działania w obrębie stron www i sklepów internetowych wykonać?

W tym wpisie omówimy, jak SEO zmieniło się od 2022 roku i, jak możesz dostosować swoje strategie, aby wyprzedzić konkurencję w 2023 roku.

Kluczowe elementy pozycjonowania stron w 2023 roku

Proces pozycjonowania stron internetowych ciągle się zmienia. Strategie, które działały w zeszłym roku, w przyszłym mogą okazać się mniej skuteczne, a nawet szkodzić widoczności w wynikach wyszukiwania. Jak więc pozycjonować stronę internetową? Oto kilka kluczowych elementów pozycjonowania.

Wybór słów kluczowych 

Wybierając słowa kluczowe, na uwadze miej  grupę docelową i cele biznesowe. Liczą się także konkurencyjność oraz współczynnik trudności. Pomocą będą specjalistyczne narzędzia, które z roku na rok są udoskonalane i wzbogacane o nowe funkcje.

Analiza pozycji w Google

Powinieneś regularnie sprawdzać pozycję swojej witryny w wynikach wyszukiwania Google. Weryfikować, czy Twoje działania przynoszą oczekiwany efekt. Regularnie korzystaj z takich narzędzi, jak: Google Search Console, Ahrefs i innych.

Musisz jednak być cierpliwi, ponieważ roboty Google w różnym tempie indeksują zmiany na stronach www.

Algorytm wyszukiwarki Google

Google często aktualizuje swoje algorytmy, bądź na bieżąco z najnowszymi zmianami. Dzięki temu upewnisz się, że Twoja strona pozycjonowana jest zgodnie z wytycznymi Google.

Content marketing – treści na stronie www (i nie tylko)

Tworzenie wartościowych, unikalnych treści to klucz do sukcesu w 2023 roku. Ważne jest wdrażanie informacji, które będą odpowiadać intencjom użytkowników.

Google coraz większą uwagę zwraca na treści w obrębie strony www oraz ich zawartość merytoryczną. Ciekawe, zawierające frazy kluczowe treści warto jednak publikować nie tylko na stronie www, ale także na profilu Firmy w Google czy w mediach społecznościowych.

 

 

Naturalny profil linków 

Budowanie struktury backlinków w dalszym ciągu jest bardzo ważne, jeśli chodzi o pozycjonowanie stron internetowych. Staraj się zdobywać jak najwięcej odnośników, mając jednak na uwadze, że liczy się przede wszystkim jakość, a nie ilość.

Pozycjonowanie w 2023 roku - czynniki rankingowe

Skuteczne pozycjonowanie strony internetowej

Google, przy ocenie strony internetowej i rankowaniu, pod uwagę bierze ponad 200 czynników. Coraz ważniejszą rolę, i w 2023 roku raczej nic nie zmieni, odgrywa satysfakcja użytkowników.

Skuteczne pozycjonowanie stron internetowych to pozycjonowanie skupione na użytkowniku. Potencjalny klient, gdy odwiedzi stronę internetową, musi poruszać się w jej obrębie bez problemów, szybko znajdować wartościowe informacje, produkty, na których mu zależy.

Coraz popularniejsze staje się pozycjonowanie lokalne. W 2023 roku może być jeszcze istotniejsze. Użytkownicy bardzo często korzystają z zapytań lokalnych, szukają usług w niedalekiej odległości.

W trosce o zadowolenie potencjalnych klientów, warto umieścić na stronie przyciski CTA, formularz kontaktowy, linki wewnętrzne.

Pozycjonowanie strony w 2023 roku – samemu czy z agencją SEO?

Samodzielne pozycjonowanie strony teoretycznie jest opcją bardziej ekonomiczną, ale zarazem dość ograniczoną. Niestety, samodzielne działania w 99% przypadków nie wystarczą do osiągnięcia satysfakcjonujących efektów.

Zarówno pozycjonowanie sklepów internetowych, jak i stron www, wymaga umiejętności (w tym wiedzy technicznej) i doświadczenia. Konieczne są także narzędzia – sam pakiet narzędzi ułatwiających proces pozycjonowania to kilkanaście tysięcy złotych w ujęciu miesięcznym. Współpracując z agencją seo, nie musimy się o to martwić.

Pozycjonowanie stron z dobrą agencją seo, która dysponuje odpowiednim zapleczem pozycjonerskim w postaci silnych stron zapleczowych oraz narzędzi SEO, daje możliwość osiągania najwyższych pozycji w wyszukiwarce Google.

jak zrobić skuteczne pozycjonowanie w 2022

Po jakim czasie pojawią się efekty pozycjonowania?

Odpowiedź może być tylko jedna, to zależy. W rzeczywistości właśnie tak jest, ponieważ każda strona internetowa wymaga innych prac, innej strategii pozycjonowania. Postarajmy się jednak podejść do tego nieco generalizując. Jeśli strona www otrzyma poprawnie stworzony audyt i niezwłocznie go wdroży, to już po wdrożeniu audytu będziemy mogli zaobserwować pierwsze efekty. Po rozpoczęciu systematycznych prac pozycjonerskich, związanych z optymalizacją treści oraz dodawaniem wysokiej jakości linków, powinniśmy zobaczyć pierwsze frazy w TOP 10 już po około 6 miesiącach pracy.

Proces pozycjonowania strony – jak zrobić to skutecznie?

Przede wszystkim, należy przygotować dobrą strategię SEO, której konsekwentnie będziemy się trzymać. Określmy tutaj kolejność działań i sprecyzujmy cele, które chcemy uzyskać w ciągu 3, 6 oraz 12 miesięcy – dzięki temu proces pozycjonowania będzie znacznie bardziej transparentny. 

Określmy budżet, który będziemy w stanie zainwestować w działania. Mowa tu głównie o publikacjach zewnętrznych wraz z linkami zwrotnymi.

Przeanalizujmy jak wiele czasu będziemy w stanie poświęcać na działania w obrębie SEO oraz copywritingu. Czas oraz cierpliwość to kluczowe elementy w przypadku skutecznego pozycjonowania stron.

I wreszcie mierzmy siły na zamiary. Wyznaczmy realne cele, które faktycznie i praktycznie będziemy w stanie zrealizować.

Czy pozycjonowanie będzie skuteczne w 2023 roku?

Czy pozycjonowanie będzie skuteczne w najbliższych latach? Wysoce prawdopodobne, że tak. Czy te same metody będą przynosiły dobre efekty? Prawdopodobnie tak, ale musimy brać pod uwagę, że Google może wprowadzić zmiany. Warto więc być ze wszystkim na bieżąco (zachęcamy do ciągłej lektury publikacji na naszym blogu!).

Skuteczne pozycjonowanie stron www w 2023 roku- lista dla Ciebie

Jakie działania są konieczne przy pozycjonowaniu stron internetowych? Jakie prace wykonać, by znaleźć się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania? Krótka lista dla Ciebie!

  • audyt SEO – zweryfikuj widoczność witryny w naturalnych wynikach wyszukiwania, znajdź ważne pod kątem SEO błędy,

  • analiza konkurencji ze środowiska internetowego to krok nr dwa,

  • przygotuj przemyślaną strategię pozycjonowania strony,

  • techniczna optymalizacja strony to kolejny etap, 

  • dobierz słowa kluczowe, na które możesz uzyskać wysokie pozycje w wynikach wyszukiwarki Google,

  • poddaj optymalizacji seo nagłówki i treści, zadbaj o wartościowy content (pamiętaj, że ważne są roboty Google, ale przede wszystkim skup się na użytkownikach),

  • przyspieszenie ładowania strony internetowej to kolejne z działań,

  • zadbaj o linkowanie wewnętrzne, które wpływa na indeksację (czyli także na widoczność strony), oraz  umożliwia użytkownikom poruszanie się w obrębie strony,

  • nieustanna analiza widoczności witryny, śledzenie trendów i zmian również są konieczne.

Pozycjonowanie strony nie jest łatwe, a na uzyskanie rezultatów trzeba poczekać kilka miesięcy. W tej kwestii raczej nic nie zmieni się 2023 roku. Usługa pozycjonowania stron, czyli współpraca z agencją SEO bądź szybkie rozpoczęcie samodzielnych prac, to pierwszy krok do sukcesu.

 

Ocena strony: 5/5 - (1 głosów)
Paweł Kapłan

W branży marketingu internetowego od 2010 roku. Swoja przygodę rozpoczynał od lokalnego SEO oraz Google Ads (w tamtym czasie jeszcze Google Adwords), natomiast znacznie bardziej zaczęło go pociągać tradycyjne pozycjonowanie w bardzo trudnych i konkurencyjnych branżach. Pracował przy wielu projektach dla dużych brandów(Empik, Bonprix, BMW), ale najbardziej lubi mocne wyzwania gdzie klient znajduje się w pozycji "underdoga". Paweł brał udział w warsztatach prowadzonych przez takie osobistości jak Dixon Jones (Majestic SEO), Razvan Gavrilas (cognitiveSEO) czy Neil Patel.

Zapisz się do naszego Newslettera

bądź na bieżąco ze światem
marketingu internetowego!

Jedna odpowiedź

  1. Mam wrażenie, że samemu czego nie robię to i tak to stronie u mnie nic nie pomaga. Ale to też robienie zawsze własną amatorską metodą to nie ma co się dziwić. Wiele cennych informacji znalazłem w tym wpisie, postaram się je wykorzystać. Oby coś pomogły na przyszłość.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Picture of Karina Zielińska
Karina Zielińska

Piszę, praktycznie o wszystkim. Zawsze robię z sercem i na 100%. Nawet wtedy, gdy temat jest z kosmosu i wymaga godzin researchu. Stawiam na współpracę, w której każdy jest wygrany.

Podobne publikacje

Chcesz odkryć potencjał
swojej strony?

Reklamy PPC
Strony i sklepy
Social Media
Więcej z kategorii Wiedza