Dopasowanie słów kluczowych

Dopasowanie słów kluczowych

Dopasowanie słów kluczowych to pojęcie związane z kampaniami reklamowymi Google Ads, a konkretnie z określaniem zakresu fraz, na jakie będzie się wyświetlać reklama. W Google Ads wyróżniamy różne typy dopasowań słów kluczowych, za pomocą których możemy określić, w jakim stopniu dane słowo kluczowe musi być zbieżne z hasłem wyszukiwanym przez użytkownika, żeby doszło do wyświetlenia reklamy. Przykładowo, dopasowanie słów kluczowych pozwala ustalić, czy nasza reklama ma się wyświetlać wyłącznie na ściśle określoną frazę, na przykład “wynajem samochodów”, czy dodatkowo również na szerszy zakres fraz, powiązanych z frazą główną wpisaną przez użytkownika, na przykład “wynajem samochodów osobowych”, “tani wynajem samochodów”, “wynajem samochodów krótkoterminowy” itp. Innymi słowy, dopasowanie słów kluczowych pozwala na zwiększenie bądź zmniejszenie zakresu fraz, na które będzie się wyświetlać reklama w kampanii Google Ads. Dzięki temu osoba prowadzącą kampanię ma większą kontrolę nad budżetem.