Guest blogging (gościnne blogowanie) to publikowanie wpisów gościnnych na blogach. Działanie takie polega na umieszczaniu swoich tekstów na cudzych serwisach blogowych czy też publikowaniu na swoim blogu cudzych artykułów. Istotą guest bloggingu jest więc publikowanie wpisów blogowych na portalach zewnętrznych, które należą do innych osób czy firm, które nie są powiązane z właścicielem tekstu. Gościnne blogowanie jest wykorzystywane w celach marketingowych, promocyjnych, do budowania wizerunku, ale także w działaniach związanych z pozycjonowaniem stron internetowych, a konkretnie link buildingiem. Umieszczanie artykułów na zewnętrznych portalach jest bowiem doskonałym sposobem na zdobywanie linków przychodzących do pozycjonowanej strony. Guest blogging pozwala też dotrzeć do szerszego grona odbiorców, do nowych odbiorców, którzy mogą być potencjalnie zainteresowani naszymi usługami czy produktami.

Marketing ‒ czym jest? Definicja oraz rodzaje marketingu
Marketing nie jest już tylko sztuką tworzenia atrakcyjnych reklam. To kompleksowa strategia, której głównym celem jest zrozumienie potrzeb klienta i dostarczenie mu odpowiednich rozwiązań, budowanie