Niektóre elementy strony internetowej mogą skutecznie zniechęcić potencjalnych klientów. Mogą także sprawiać, że witryna, zamiast uzyskiwać coraz lepszą widoczność, będzie spadać w rankingu. Właśnie dlatego, optymalizacja strony www powinna być dobrze przemyślana i obejmować usunięcie elementów, które są niepotrzebne i mają negatywny wpływ na realizacje celów e-marketingowych. Czego warto pozbyć się w pierwszej kolejności?
Co powinieneś usunąć ze swojej strony?
Istotne jest, by witryna zawierała konkretne informacje, a odbiorca od razu wiedział, gdzie się znajduje i czego może się spodziewać. Wszystkie informacje powinny być podane na tacy. Elementy, które dezorientują odbiorcę i wprowadzają chaos, powinny być na usunięte. Przyjrzyjmy się nim.
Ogólne nagłówki i tytuły
Optymalizacja nagłówków pod kątem fraz kluczowych jest jednym z ważniejszych elementów optymalizacji stron www. Niestety, wiele firm nadal ignoruje tę kwestię. Na stronach www wciąż znajdują się nagłówki, które nie są przydatne dla użytkowników i nie pomagają w pozycjonowaniu. Mowa tutaj o nagłówkach typu:
- Oferta
- Nowoczesne rozwiązania
- Stawiamy na zaawansowane technologie.
Takie nagłówki niczego nie wnoszą, nie przekazują istotnych informacji. Odbiorca, po ich przeczytaniu, nie ma pojęcia, czym zajmuje się firma. A przecież współcześni odbiorcy nie tracą czasu na domyślanie się, o co się rozchodzi. W przypadku niejasności, szybko przeklikają się do konkurencji.
Jeśli więc na Twojej stronie internetowej lub w sklepie e-commerce znajdują się niezoptymalizowane nagłówki, koniecznie je usuń – i zastąp poprawnymi. Dotyczy to wszystkich podstron, a w szczególności strony głównej. To właśnie strona główna stanowi centrum informacji, ma decydujący wpływ na wiarygodność całej witryny.
Nazwy kategorii
W parze z ogólnymi nagłówkami idą nic niemówiące nazwy kategorii. Nazwy typu oferta, produkty, rozwiązania nie są zbyt przydatne. Warto je zmienić na bardziej szczegółowe, np. ubrania damskie, e-marketing, meble do salonu, szkolenia dla higienistek itp. Im więcej konkretnych informacji, tym większa szansa na zaangażowanie użytkownika. Warto przyjąć zasadę, że każdy element witryny: tytuły, nagłówki, nazwy itp. powinien dostarczać odbiorcom konkretnych danych, ułatwiać mi poruszanie się po stronie.
Duplikaty treści
Jeśli na Twojej stronie www znajdują się treści skopiowane z innych witryn, na kilku podstronach opublikowane zostały identyczne teksty, czym prędzej zrób z tym porządek. Duplikacja, kanibalizacja, brak unikalnych treści ma negatywny wpływ – i to zarówno na ranking witryny, jak i na satysfakcję odbiorców.
Stockowe zdjęcia
Stockowe fotografie są nieautentyczne, sprawiają, że zaufanie do firmy spada, tak samo, jak szanse na budowę relacji i konwersję. Potencjalni klienci chcą zobaczyć, jak wygląda Twój zespół, firma, jak przebiegają prace. I niestety, nie zadowolą się propozycjami z banków zdjęć. Co więcej, do zdjęć stockowych dostęp mają także inne firmy, jedno zdjęcie może znajdować się na kilku witrynach.
Zadaj więc o content wizualny. Zainwestuj w profesjonalną sesję fotograficzną, pokaż klientom, jak naprawdę wygląda Twoja firma, kto w niej pracuje. W szczególności ważne są:
- zdjęcia zespołu
- zdjęcia autorów tekstów
- zdjęcia klientów, którzy polecają współpracę z Twoją firmą
- zdjęcia typu przed i po.
Warto więc usunąć stokowe fotografie i zastąpić je naturalnymi, autentycznymi zdjęciami.
Referencje
Referencje i opinie to najlepsze potwierdzenie jakości Twoich usług, produktów oraz umiejętności zespołu. Opinie warto więc wyeksponować i, gdy tylko nadarzy się okazja, pokazywać klientom. Zadziwiający jest więc fakt, że w przypadku wielu stron www referencje i opinie są poukrywane. Szanse na to, że użytkownik wyszuka i odwiedzi osobną zakładkę z komentarzami, są nieduże. Ale jeśli umieścisz opinie na stronie głównej, na konkretnej podstronie produktowej, prawdopodobieństwo, że zostaną przeczytanie, znacznie wzrośnie.
Ściany treści
Tekst powinien być nie tylko merytoryczny, ale też przyjemny dla oka. Nagłówki – i to oznaczone odpowiednim fontem, światło, interlinia, wypunktowania to konieczne elementy. Jeśli więc na Twojej stronie na odbiorców czekają ściany tekstu, zmień to czym prędzej.
Nieaktualne informacje
Wszystkie informacje na Twojej stronie www muszą być aktualne. Jeśli z Twojej oferty wyłączone zostały masaże twarzy, koniecznie wprowadź stosowne zmiany i usuń przycisk zachęcający do umawiania się na tego typu masaż. Jeśli Twoja firma pracowała od 8:00 do 16:00, a teraz działa od 9 do 17, poinformuj o tym klientów. Nieaktualne dane to utrata wiarygodności i frustracja klientów.
Automatycznie odtwarzane wideo i audio
Zdarzyło Ci się, że odwiedziłeś stronę www, a tu niespodziewanie, z niewiadomego miejsca, zaczęła grać muzyka? A może nagle usłyszałeś, jak ktoś opowiada o ofercie firmy? Efekt? Z pewnością byłeś zdezorientowany, gorączkowo szukałeś źródła dźwięku, a może w pośpiechu opuściłeś daną witrynę.
Jeśli na Twojej stronie także czekają na odbiorców takie niespodzianki, usuń je. Jeśli umieszczasz na stronie pliki audio i wideo, pozwól odbiorcom decydować, kiedy się z nimi zapoznają.
Optymalizacja strony www: nie tylko usuwanie elementów
Optymalizacja strony www to nie tylko usuwanie różnego typu elementów, to także:
- Optymalizacja strony pod urządzenia mobilne – czyli troska o responsywność witryny, prawidłowe wyświetlanie na różnych urządzeniach.
- Optymalizacja kodu strony – działania z tego zakresu skupiają się na uproszczeniu i usprawnieniu języków HTML, CSS oraz JavaScript. Celem jest przyspieszenie czasu ładowania witryny, poprawa responsywności oraz zwiększenie dostępności dla wyszukiwarek.
- Optymalizacja techniczna strony – technical SEO to złożony temat, obejmujący poprawę struktury strony www, linkowanie wewnętrzne, przygotowanie atrybutów alt, wdrożenie certyfikatu ssl.
Prowadzisz biznes? Z pewnością wiesz, jak ważne jest nieustanne pozyskiwanie klientów. Strona www jest tutaj priorytetem – poziom optymalizacji witryny ma wpływ na satysfakcję odbiorcy i oczywiście pozycje istotnych fraz w rankingu Google. Wśród najistotniejszych prac znajdują się optymalizacja nagłówków pod kątem fraz kluczowych, przemyślane nazwy kategorii, naturalne zdjęcia – nie stockowe.
Jak optymalizować stronę pod kątem SEO?
Optymalizacja SEO obejmuje wiele działań – zarówno on-site, jak i off-site. Wśród najistotniejszych prac znajdują się dobór odpowiednich słów kluczowych, tworzenie wartościowej treści, optymalizacja meta tagów i obrazów. Istotne są także linki zewnętrzne i wewnętrzne.
Jak przeprowadzić optymalizację strony WordPress?
Aby zoptymalizować stronę na WordPressie, wybierz odpowiedni motyw, zainstaluj wtyczki SEO, publikuj optymalizowane treści, popraw szybkość ładowania przy użyciu wtyczek do cachowania i regularnie aktualizuj wszystkie komponenty.
Na czym polega optymalizacja strony pod Google?
Optymalizacja strony pod Google obejmuj prace, dzięki którym witryna będzie wiarygodnym źródłem informacji i stanie się przyjazna dla użytkownika. Działania obejmują optymalizację szybkość ładowania, wdrażanie wartościowych treści, ochronę danych odbiorców, budowę wiarygodności.
Na czym polega optymalizacja strony mobilnej?
Celem optymalizacji strony mobilnej jest to, by strona była funkcjonalna i poprawnie działała na urządzeniach mobilnych. Liczą się tutaj szybkie ładowanie, czytelne czcionki, łatwa nawigacja, estetyka.
Ile kosztuje optymalizacja strony?
Koszt optymalizacji strony www może różnić się w zależności od wielkości i rodzaju strony, zakresu koniecznych prac i wybranego wykonawcy. Proste optymalizacje zaczynają się od kilkuset złotych, natomiast kompleksowe projekty mogą kosztować kilka tysięcy złotych.